OBJAWY:
Licznik przebiegu i prędkościomierz nie działają, w polu informacyjnym świeci się klucz, świecą się kontrolki ABS i TC - ABC i kontrola trakcji oczywiście nie działają, poza tym wskazania temperatury chłodziwa, wskaźnik poziomu paliwa i obrotomierz działają bez zarzutu, inne objawy nie występują.
ODCZYTANE BŁĘDY:
- Brak komunikacji CAN z ABS/TC
- Nieprawidłowy sygnał z czujnika prędkości (który zapewne jest konsekwencją błędu pierwszego
CO SPRAWDZIŁEM:
- przedzwoniłem przewody komunikacji CAN: ABS[1,2] - ECU[6,38] - OK
- czujnik prawego koła - usunięte niepewne połączenie w okolicach złączki przy piaście
- wszystkie bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikowej komory silnika oraz przy drzwiach kierowcy - OK
Czujnika lewego koła nie sprawdzałem, bo pomimo tego, że to z niego sygnał przekazywany jest na zegary, jak się domyślam, na pewno nie odpowiada on za komunikację CAN. Bynajmniej jego oporność widziana z gniazda przy module ABS/TC jest podobna do 3 pozostałych czujników - ok 5,1MOhm.
Z powodu trudnego dostępu nie przedzwaniałem też przewodów CAN pomiędzy sterownikiem kolumny kierownicy, a modułem ABS, ale moduł ABS jest wpięty szeregowo pomiędzy ECU, a CIM, więc zakładam że ciągłość jest zachowana, gdyż z ECU komunikuję się przez gniazdo diagnostyczne, a ono jest wpięte bezpośrednio do CIM.
Czy pomoże ktoś?? Będę bardzo wdzięczny. Każda sensowna wskazówka na wagę złota...
Dodano po 5 [godziny] 5 [minuty]:
Wiem, że temat nie jest prosty, ale czyżby przerósł doświadczonych Forumowiczów?
((
Jedyne, co przychodzi mi na myśl, to podjechać do kogoś, kto ma na sprzedaż sterownik ABC/TC, na miejscu podpiąć tylko wtyczkę elektryczną i sprawdzić, czy z tym sterownikiem będzie mógł się skomunikować po CAN...
Licznik przebiegu i prędkościomierz nie działają, w polu informacyjnym świeci się klucz, świecą się kontrolki ABS i TC - ABC i kontrola trakcji oczywiście nie działają, poza tym wskazania temperatury chłodziwa, wskaźnik poziomu paliwa i obrotomierz działają bez zarzutu, inne objawy nie występują.
ODCZYTANE BŁĘDY:
- Brak komunikacji CAN z ABS/TC
- Nieprawidłowy sygnał z czujnika prędkości (który zapewne jest konsekwencją błędu pierwszego
CO SPRAWDZIŁEM:
- przedzwoniłem przewody komunikacji CAN: ABS[1,2] - ECU[6,38] - OK
- czujnik prawego koła - usunięte niepewne połączenie w okolicach złączki przy piaście
- wszystkie bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikowej komory silnika oraz przy drzwiach kierowcy - OK
Czujnika lewego koła nie sprawdzałem, bo pomimo tego, że to z niego sygnał przekazywany jest na zegary, jak się domyślam, na pewno nie odpowiada on za komunikację CAN. Bynajmniej jego oporność widziana z gniazda przy module ABS/TC jest podobna do 3 pozostałych czujników - ok 5,1MOhm.
Z powodu trudnego dostępu nie przedzwaniałem też przewodów CAN pomiędzy sterownikiem kolumny kierownicy, a modułem ABS, ale moduł ABS jest wpięty szeregowo pomiędzy ECU, a CIM, więc zakładam że ciągłość jest zachowana, gdyż z ECU komunikuję się przez gniazdo diagnostyczne, a ono jest wpięte bezpośrednio do CIM.
Czy pomoże ktoś?? Będę bardzo wdzięczny. Każda sensowna wskazówka na wagę złota...
Dodano po 5 [godziny] 5 [minuty]:
Wiem, że temat nie jest prosty, ale czyżby przerósł doświadczonych Forumowiczów?

Jedyne, co przychodzi mi na myśl, to podjechać do kogoś, kto ma na sprzedaż sterownik ABC/TC, na miejscu podpiąć tylko wtyczkę elektryczną i sprawdzić, czy z tym sterownikiem będzie mógł się skomunikować po CAN...