Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw golf 3 1.9 TDI 1Z 90KM - Nietypowe przechodzenie w tryb awaryjny

21 Maj 2016 20:40 2277 4
  • Poziom 6  
    Witam Forumowiczów.

    Mam pewien problem ze swoim golfikiem. Silnik to 1.9 TDi 1Z 90KM, a mianowicie sytuacja wygląda tak:
    Podczas przyspieszania auto w moim odczuciu np. na 4 biegu przyspiesza lepiej w zakresie obrotów 1600-2200, niż od 2100/2200 w górę. W okolicach 2500-3000 obr/min na 4 i 5 biegu silnik przechodzi w tryb awaryjny. I tutaj pewna uwaga: Przewody pomiędzy turbo a IC są szczelne, IC-dolot też a po odłączeniu N75 lub zrobieniu "bajpasa" objaw nie ustępuje. Nawet jeśli silnik nie przejdzie w tryb awaryjny, to od około 120km/h praktycznie nie ma czym przyspieszać. Wiem że bez Vaga się nie obejdzie, ale chciałbym, abyście pomogli mi z moim problemem, podpowiedzieli co można sprawdzić bez kompa, bądź jaką usterkę wyeliminować. W najbliższych 2 tygodniach nie będę miał dostępu do Vaga i chciałbym przez ten czas co nieco się dowiedzieć co uważacie o tym przypadku. Dodam że egr jest zaslepiony, jeśli to coś pomoże.

    Dodam jeszcze pewną obserwację: jadąc ze stałą prędkością, np 100km/h, 5 bieg i wciskając gaz do podlogi, auto przyspiesza jakby chciało, a nie mogło, a w takim samym przypadku, lecz gdy całkiem zdejmę nogę z gazu i dopiero przycisnę w podłogę, dość często wraca mu siła, w moim odczuciu jest nawet o połowę silniejszy. Macie jakieś pomysły? Co przede wszystkim należy sprawdzić? Czy przyczyna może tkwić w sterowniku?

    Proszę o pomoc i wskazówki oraz z góry dziękuję wszystkim za zabranie głosu w dyskusji.
  • Poziom 18  
    Podłączenie kompa to podstawa, czy turbo pompuje? ewentualnie podmiana przepływomierza.
  • Poziom 6  
    Przepływka wg mnie jest sprawna, bo gdy ją odłączyłem, to całkiem się nie dało jechać... Straszny muł. A kompa będę mógł podłączyć dopiero za 2 tygodnie... Dzięki za zabranie głosu. Może jeszcze jakieś pomysły? Chciałbym sprawdzić przez te 2 tygodnie co się da. Bo jestem już kompletnie zdezorientowany...

    Turbina świszczy od około 1800 do ponad 4000 rpm, tylko nie wiem czy jest to równoznaczne z tym że pompuje.
  • Poziom 18  
    Jedna osoba dodaje gazu a druga sprawdza czy wąż pęcznieje, co do komputera to chyba na 30pln Cie stać. przepływomierz to albo sprawdzić na kompie albo wymiana na inny.
  • Poziom 6  
    Co do kompa to się zgadza, ale nie mam na ten temat ani trochę pojęcia, a z czasem też nie jest u mnie za dobrze... Będę powoli sobie jakoś z tym radził. A powiedzcie mi, czy uszkodzony wtrysk sterujący też może powodować takie dziwne (przynajmniej dla mnie) objawy?

    Zlikwidowałem drobne usterki. Pozostaje mi tylko tryb awaryjny. Dzisiaj z braku czasu byłem tylko na odczytaniu błędów. Jest 1 błąd: 575 - ciśnienie w kolektorze dolotowym - limit doładowania nie osiągnięty. Dodam że turbina bardzo głośno gwiżdże/świszczy. Podejrzewam nieszczelność, jednak nie mogę jej zlokalizować. Co przede wszystkim proponujecie sprawdzić?

    W poniedziałek pojadę do mechanika jeżeli sam nie znajdę przyczyny, chociaż wolałbym sam znaleźć przyczynę... Jeśli nie to zrobię logi dynamiczne i wtedy się okaże gdzie tkwi problem... Jeśli macie jakieś pomysły w sprawdzeniu układu doładowania to proszę o pomoc.