Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jakich zraszaczy użyć do nawadniania pola

poprostumateo 22 May 2016 21:34 1971 2
    poprostumateo
    Level 9  
    Witam. Kolejny rok, w którym susza dyktuje warunki i muszę niestety rozglądnąć się za zraszaczami do podlewania marchwi i kapusty. W ogórkach instalację kroplującą mam założoną, ale w temacie zraszaczy jestem zupełnie zielony. Posiadam motopompę HONDA WB30XT. Silnik 5,5KM, maksymalna wysokość podnoszenia 23m, maksymalna wysokość tłoczenia 7,5m, ciśnienie max 2,8 bar, wydajność 1100 litrów/min. Wysokość tłoczenia wynosie około 1m, wysokość podnoszenia to będzie kolejny metr, a pole oddalone 100m od stawu. Od pompy prowadzę wężą gumowego 3" o wytrzymałości do 3 barów. No i teraz zaczynają się schody bo nie mam zielonego pojęcia co dalej. Czy taka pompa poradzi sobie z kilkoma zraszaczami ? Jeżeli tak to jakich zraszaczy użyć ?
    AquaGo
    Level 2  
    Do nawadniania pola taka pompa nie wystarczy. Zraszacze połowę z solidnym zasięgiem potrzebują stałego ciśnienia w zakresie 4-6 bar przy wydatku rzędu 10 m3. Taki zraszacze osiąga wtedy zakres pracy o promieniu około 23 m
  • Helpful post
    piotr411
    Level 22  
    Kolega z postu nr 2 jak widać bez doświadzenia w budowie instalacji nawadniajacych. Pompa może i wystrczy, ale nie podałeś powieżchni. Kolejna sprawa, to nie jest to pompa do ciaglej pracy, co może szybko wyjść w eksploatacji. Wąż stanowczo za delikatny, pompa którą masz ma 2,8bara, przy przepompowaniu, jeśli zdławsz przepływ, a pewnie tak będzie, bo zraszacze biorą niewiele ponad 30L/m, a Twoj przepływ to 1100L, ciśnienie jeśli silnik sie nie zadusi wzrośnie nawet 4 krotnie, co może spowodwać rozerwanie węży.