Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master 2.8 Dti - Przegrzewanie się silnika. Wysoka temperatura

24 Maj 2016 01:26 3252 22
  • Poziom 5  
    Witam,

    Posiadam Samochód Renault Master 2.8 dti rok 2000.

    Mój problem polega na skaczącej temperaturze silnika. Podczas postoju wskazówka od temperatury po 2-5min zaczyna iść do góry i włącza się wentylator chłodnicy, jednak silnik do końca nie jest schłodzony tak jak podczas jazdy jak na zdjęciu nr. 2. Ostatnio temperatura podeszła pod samą górę na moment ponieważ zepsuł się termo włącznik wentylatora. Mechanik wymienił mi już trzy takie czujniki bo każdy po 2-3 dniach przestawał działać. Jednak trafił za czwartym razem na czujnik który narzazie działa. Na zdjęciu nr. 1 widać jak podczas pięcio minutowego postoju temperatura zaczyna rosnąć. Podczas jazdy wraca do normy tak ja na zdjęciu numer 2.

    Co to może być za problem ? dodam ze wymieniłem już czujnik temperatury płynu oraz tak jak wyżej napisałem termo włącznik chłodnicy.

    Płynu nie ubywa ze zbiorniczka.

    Renault Master 2.8 Dti - Przegrzewanie się silnika. Wysoka temperatura Renault Master 2.8 Dti - Przegrzewanie się silnika. Wysoka temperatura
  • Poziom 20  
    Ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu... bo to wygląda jak by nie otwierał się do końca.
  • Poziom 5  
    Zamówiłem dzisiaj termostat, jutro wymienię i zobaczymy czy to coś pomoże. Mam nadzieje ze tak.
  • Poziom 20  
    Tylko nie wkładaj z firmy 'Vernet'... nowy potrafi być uszkodzony, trafiłem nie raz...
  • Poziom 5  
    Niestety wymiana termostatu nic nie dała, termostat kupiłem firmy WAHLER. Auto dalej w czasie jazdy trzyma temperaturę a na postoju rośnie i włącza się wentylator po kilku minutach.
  • Poziom 30  
    Czujnik temperatury masz oryginalny czy zamiennik?Może sam czujnik szwankuje?Sprawdź go-wymontuj,włóż do pojemnika z wodą podgrzewaj i termometrem sprawdź czy pokrywają się wskazania na wskaźniku z temperaturą.Może to właśnie pomiar temperatury ,a nie sama temperatura jest problemem.
  • Poziom 5  
    Czujnik temperatury był włożony oryginalny, postanowiłem go zmienić na zamiennik i tak samo wskazuje jak poprzedni.
  • Poziom 30  
    Jak długo masz to auto?Może ono tak ma?Oba wskazania wyglądają na normalne-jakby wskazówka wchodziła na zagęszczone pole i nie spadała to byłby powód do martwienia się,zachowanie auta też wygląda normalnie-wentylator ma się włączyć jak przekroczona zostanie temperatura.To że wskazówka nie stoi w miejscu i nie wraca na środek skali wcale nie musi oznaczać usterki.Swoją drogą to nie mechanik a wymieniacz bo mechanik powinien najpierw sprawdzić czy czujnik jest sprawny a potem ewentualnie wymienić.
  • Poziom 5  
    Samochód mam jakieś pół roku, całą zimę przejeździłem i było ok. Mi się wydaje że może to być coś z instalacja elektryczną od termo włącznika chłodnicy z tym że nie mam jak sprawdzić instalacji ponieważ kable od czujnika mi się gubią. Według mnie może być przetarty gdzieś kabel. Jeden termo włącznik mam i jest sprawny - (sprawdziłem miernikiem przejście po włożeniu do wrzącej wody) ten termo włącznik co własnie chłodnicy nie załączał. Ma ktoś może jakiś schemat instalacji do tego auta ? Jak dla mnie wskazówka od temperatury powinna cały czas trzymać się na połowie skali, podczas jazdy i na postoju.
  • Poziom 30  
    badyl112 napisał:
    Jak dla mnie wskazówka od temperatury powinna cały czas trzymać się na połowie skali, podczas jazdy i na postoju.

    Nie prawda.Może wskazywać od dołu do czerwonego lub jak u ciebie zagęszczonego pola i jest ok.Warunki w jakich pracuje silnik są zmienne a wentylator chłodnicy na za zadanie utrzymać temperaturę płynu na poziomie nie pozwalającym na zagotowanie.Środek skali jest orientacyjny temperatura otwarcia termostatu jest niższa od temperatury załączenia wentylatora chłodnicy i już z samego tego wskazówka nie będzie stała równo na środku.Jak postoisz w korku to wskazówka pójdzie do góry,wentylator się załączy ale będzie pracował tylko do temperatury wyłączenia czujnika więc temperatura na wskaźniku spadnie ale nie na środek tylko powyżej,jak ruszysz to przepływ powietrza przez chłodnicę dalej będzie chłodził silnik aż do momentu jak zacznie przymykać termostat i w tym czasie wskazówka opadnie mniej więcej na środek bo podczas jazdy to termostat reguluje temp.silnika .Według mnie daj sobie luz z szukaniem usterki bo jej nie ma
  • Poziom 5  
    Witam,

    Więc tak, sprawdziłem temperaturę płynu i na postoju wynosi 90c przy 91c włącza się wentylator na około 6s aż obniży się temperatura do 90c. Przy tej temperaturze węże od chłodnicy górny i dolny są bardzo gorące, nie wiem czy na dłuższym postoju nie pękną od ciepła bo są lekko spęczniałe już.

    Renault Master 2.8 Dti - Przegrzewanie się silnika. Wysoka temperatura Renault Master 2.8 Dti - Przegrzewanie się silnika. Wysoka temperatura

    Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Temperatura i zachowanie auta jak najbardziej prawidłowe.Co do węży to musisz sam osądzić czy należy je wymienić do bez pomacania ciężko powiedzieć
  • Poziom 1  
  • Poziom 30  
    KotBury2 napisał:
    Nie może być tak, że na postoju temperatura cieczy rośnie, a podczas jazdy spada.

    Może i jest tak.Wyjaśniłem to w poście#10
    KotBury2 napisał:
    Na postoju przecież nie pracuje pompa obiegowa wodna, tylko podczas jazdy, a więc problemem jest szybkie przemieszczanie się cieczy z "małego" do "dużego obwodu chłodzenia".

    Co za bzdura!Pompa pracuje cały czas.Wolniej lub szybciej ale cały czas pracuje.Zmianę przepływu duży-mały obieg wykonuje termostat.
  • Poziom 1  
  • Poziom 30  
    KotBury2 napisał:
    Jakim cudem więc obracają się, gdy silnik stoi?

    Nie silnik stoi tylko auto stoi z pracującym silnikiem widzisz różnicę?
    Gdzie autor napisał że jak silnik stoi to się grzeje?

    Dodano po 3 [minuty]:

    KotBury2 napisał:
    Po co w takim razie jest wentylator, który włącza się na postoju, skoro pompa może wszystko załatwić?

    KotBury2 napisał:
    Może się za bardzo nie znam
  • Poziom 1  
  • Poziom 30  
    KotBury2 napisał:
    Układ chłodzenia każdego silnika spalinowego chłodzonego cieczą jest tak obliczony, że nawet w ekstremalnych warunkach afrykańskiego upału nie potrzebuje wentylatora!

    Tak a konstruktorzy dodają go do aut żeby było cięższe i bardzie materiałochłonne
    Weź chłopie poczytaj trochę i nie snuj tu swoich teorii bo ręce opadają.Jak mi powiesz że jeździsz autem,stoisz w korkach i nie włącza ci się wentylator to zacytuję
    KotBury2 napisał:
    Trzeba to po prostu jak najszybciej wykryć i usterkę usunąć, w przeciwnym razie dojdzie do przegrzania i zatarcia silnika!
  • Poziom 30  
    KotBury2 napisał:
    badyl112 napisał:
    Podczas postoju wskazówka od temperatury po 2-5min zaczyna iść do góry i włącza się wentylator chłodnicy, jednak silnik do końca nie jest schłodzony tak jak podczas jazdy jak na zdjęciu nr. 2.
    Silnik "na postoju" to nie jest silnik pracujący, chyba, że ja źle zrozumiałem.

    Nie chodzi mi zresztą o detale, które nie zmieniają ogólnej postaci rzeczy, że jest niedobrze, jeżeli temperatura jednostki napędowej nie jest stabilna. Układ chłodzenia każdego silnika spalinowego chłodzonego cieczą jest tak obliczony, że nawet w ekstremalnych warunkach afrykańskiego upału nie potrzebuje wentylatora!

    Jeżeli obwód płynu chłodzącego jest w pełni sprawny, odpowietrzony, płyn świeży i jest go dostateczna ilość - nie powinien zmuszać do uruchomienia wentylatora ani podczas jazdy, ani na postoju, czy też po zgaszeniu silnika.

    Należy zrozumieć, że wentylator nie jest urządzeniem standardowym do codziennego użytku, tylko w sytuacjach awaryjnych. Często też wspomaga klimatyzację, a nie sam silnik.

    Jeżeli wentylator się uruchamia bez widocznej potrzeby, oznacza to szwankowanie po kolei wszystkich zabezpieczeń, o których była mowa. Trzeba to po prostu jak najszybciej wykryć i usterkę usunąć, w przeciwnym razie dojdzie do przegrzania i zatarcia silnika!

    Pzdr KotBury2


    Weź przestań się kompromitować.
  • Poziom 20  
    Na wstępie dodam że niestety KotBury2 nie do końca wie co pisze...

    A wracając do tematu, to może faktycznie ktoś wyżej ma rację i jest problem z obiegiem płyny ? Coś się przytkało albo poprzedni właściciel nalał uszczelniacza do chłodnic i ją zadeklowało.... choć z drugiej strony wtedy nie były by gorące obydwa węże od niej.... hm, a może pompa wody się ślizga lub się wyrobiła i na niskich obrotach nie pompuje, ciężka sprawa.
    A, no i na pewno to nie jest normalne jak ktoś wyżej też pisał, musisz z tym coś poradzić bo długo nie pojeździsz.
  • Poziom 30  
    Wafer napisał:
    A, no i na pewno to nie jest normalne jak ktoś wyżej też pisał, musisz z tym coś poradzić bo długo nie pojeździsz.

    Jeździsz autem?Poobserwuj wskazówkę jak się zachowuje
  • Poziom 5  
    będę wymieniał za kilka dni rozrząd oraz pompę wody, jeśli to nic nie pomoże to wymienię chłodnice ponieważ dzwoniłem do byłego właściciela i mówił ze chłodnica ciekła i dosypał tam wiórków aluminium ale temperatura stała w miejscu cały czas. Płynu ze zbiornika ani trochę nie ubywa i płyn jest czysty ponieważ przy zmianie termostatu zmieniałem cały płyn.
  • Poziom 20  
    zdzichra napisał:

    Jeździsz autem?Poobserwuj wskazówkę jak się zachowuje


    Tak jeżdżę, po przygodach z wadliwymi termostatami firmy Vernet patrzą na nią co chwilę i na oryginalnym termostacie i w pełni sprawnym układzie chłodzenia (nowy płyn, chłodnica i pompa), nie ma najmniejszych odchyleń czy to w trakcie jazdy czy to na postoju, czy to -30°C czy to +30°C.

    Dodatkowo dodam że zegary/wskazówka temperatury (przynajmniej we Fiatach) nie jest zbyt precyzyjna, silnik powinien utrzymywać temp. 89°C, wskazówka pierwszy zauważalny odchyl od 'pionu' robiła przy 78°C.


    badyl112 napisał:
    będę wymieniał za kilka dni rozrząd oraz pompę wody, jeśli to nic nie pomoże to wymienię chłodnice ponieważ dzwoniłem do byłego właściciela i mówił ze chłodnica ciekła i dosypał tam wiórków aluminium ale temperatura stała w miejscu cały czas. Płynu ze zbiornika ani trochę nie ubywa i płyn jest czysty ponieważ przy zmianie termostatu zmieniałem cały płyn.


    No i to może być to co mówiłem, wirniki w pompach często są plastikowe i najwyraźniej wiórki aluminium zaszkodziły.

    ps. jak będziesz wymieniał pompę i okaże się że faktycznie to jest jej wina to wymień od razu chłodnicę i dobrze wypłucz cały układ żeby nowa pompa nie podzieliła losy starej.

    Pozdrawiam