Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet kadet - Dlawi sie, muli na wysokich obrotach,a takze brak swiatla krotkieg

woda_cisowianka007 20 Sie 2016 07:15 9474 182
  • #151
    kot mirmur
    Poziom 31  
    Na razie ich nie wymieniaj, odpowiedz na zadane pytanie.
  • Sklep HeluKabel
  • #152
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    No jest tak jak piszesz, jedna ma mniej uzwojen druga tak jak by wiecej, obie sa oryginalne.
  • Sklep HeluKabel
  • #153
    kot mirmur
    Poziom 31  
    To odłącz jedną z tych cewek[one są połączone równolegle],weż zasilanie z tej większej.I tak warto by było zrobić pomiar napięcia pod obciążeniem.
  • #154
    tomal8403
    Poziom 13  
    No i jak tam? Udało się ruszyć z miejsca?
  • #155
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Motorower u mechanika wciaz stoi, z tego co wiem bo bylem dzisiaj to udało sie zapłon ustawić i iska jest ok, odpala od kopa. Udało sie wsiąść i pojezdzić biegi ładnie chodzą itd ale motorower po przejechaniu sie nagrzał sie i już nie odpalił. Z tego co mówi to gaznik to wywalenia bo sróbka od regulacji obrotów miła rozwalony gwint. Kupiłem kolejny silnik na częsci moze z niego prełoży gaznik i bedzie ok. Elektryka dalej przepala żarówki światło sie pali mocno i zaraz zarówke przepala a także nie zawsze gaśnie motorower po przekreceniu stacyjki lub jak sie przłoączy na swiatla to gasnie...z tym jeszcze nie doszedl co i jak. Tak sprawa wyglada na dzien dzisiejszy nie wiem ile to potrwa jeszcze za nim go zrobi. A za ten silnik dalem 450zl i miał być igla a tu tyle jeszce roboty przy nim.
  • #156
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Gażnik założony inny wyregulowany, pali jezdzi wygląda teraz że jest ok z tym- więc ten temat póki co możemy zamknąć.

    Została sama elektryka do zrobienia bo pali żarówki światło jest zbyt MOCNE i raz sie da rade go zgasić raz nie. Cewki były podmieniane lecz to nic nie dało. Przednia żarówke często pali tylnią dużo żadziej ale mimo wszystko pali. Na poprzednim silniku tak nie miałem nie wiem co mogło się podziać... może iść jescze w koszta i kupić nowa stacyjke i wiązkę instalacji elektrycznej ?( ale nie wiem czy to coś da bo jak mówie na poprzednim silniku było ok a tylko silnik zmieniałem ...) Co poradzicie?
  • #157
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Hej,
    Dzisiaj założyłem żarówki 12V tyl i przód i po kilkuminutowej jeździe wszystko wygląda ok z nimi, nie spaliły się, świecą ładnie, pulsacyjnie od dodawania gazu, a nie jażą jak tamte.
    Ale...mam problem bo coś jest jeszcze nie tak z elektryką i gdzieś się robi zwarcie, jak zmieniam światła krótkie - długie, to krótkie świecą i jest ok, a na dlugich kopie ramka lampy i tył świeci a przód nie...doradźcie coś co może być nie tak? Instalacja podpięta według schematu i wcześniej było ok.

    A 2 sprawa to jeszcze leje mi się paliwo z gaźnika kranik zakręcony a mimo wszystko leje się tam przez filter powietrza...gaźnik mam wyregulowany, da się coś z tym zrobić?
  • #158
    miro.nasz
    Poziom 23  
    Witam!
    Cieszy mnie, że zrobiłeś jak Ci radziłem. Pisałeś, że palą ci się żarówki 6v. Doradziłem Ci żebyś założył 12v i to obecnie zrobiłeś i jest dobrze. Czyli moja rada przydała się. Co się tyczy świateł długich to sprawdź w ten sposób: odłącz przewody od żarówki reflektora przedniego, zapal motorek i dotykaj przewodem przy włączonych światłach mijania/krótkie, jak zaświeci to kabelek podłącz do styku żarówki świateł mijania /żarzenie żarówki ma dekielek/. Ma świecić, przełącz przełącznik na drogowe /długie/ i dotknij do żarówki jak na przewodzie będzie prąd to będzie świecić. Podłącz do drogowych. Gdyby nie było prądu to sprawdź połączenie. Przełącznik ma mieć zasilanie i zasilanie jest przełączane na krótki i długie. Jakie włączysz takie muszą się palić. Od reflektora do przełącznika idą przewody możesz ich sprawdzić czy nie są uszkodzone. Myślę ,że sobie poradzisz.
    Sprawa paliwa.
    Zamknij zaworek przy zbiorniku, zdejmij wężyk i zobacz czy nie leci paliwo. Jak leci to wymień zaworek na nowy. Gdyby nie leciało przy zamkniętym to jest sprawa zaworka w gaźniku. Może być wypracowana iglica lub ustawiony za wysoki poziom paliwa. Poziom ustawia się na 3mm przed górą gaźnika.
    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • #159
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Tak to był problem z kranikiem, on puszczał paliwo, ale rozkręciłem go, złożyłem od nowa i jest ok. Juz nie wycieka nigdzie ani paliwo ani też olej silnik czysty.
    Co do świateł to spróbuje sie pobawić tak, jak mówisz, choć trochę nie rozumiem o co ci chodzi dokladnie...
    Instalacja jest podłączona według schematu i wszystko działa tylko światło krótkie nie działa, przełącznik sprawny i instalacją też nowa, stacyjka tak samo wszystko łączy... Do lampy mam 3 kable podłączone, zielony z przełącznika, czarny też i masa czyli czerwony kabelek połączony z niebieskim, który idzie do masy na ramie, i ten kabelek podłączam do lampy jako 3 styk tam do masy i w stacyjce na 1 styk po lewej. Tu chyba nie można nic zmienić bo na 6v było ok z tym że po wymianie na 12v po poprostu to krótkie swiatło mi nie działa. Może to wina żarówki albo coś,,.
    - dzieki za rady.
  • #160
    miro.nasz
    Poziom 23  
    Witam!
    Przewody,które są w reflektorze to jeden masa - tak jak piszesz połączona z rama jego łączysz z masą żarówki a dwa to światła mijania/krótkie/ i drogowe /długie/ Pisałem żebyś zapalił motor i włączył światła.Odłącz przewody od żarówki w jednym z tych dwóch będzie napięcie w zależności co będziesz miał włączone-krótkie czy długie,kabelkiem w którym będzie napięcie dotykaj do blaszek żarówki. Jak żarówka będzie dobra to przy dotyku będzie świecić. Tak sprawdzisz żarówki. W zależności jak włączysz przełącznik od zmiany świateł tak będziesz musiał podłączyć.Światła mijania podłączasz do do żarzenia z kapturkiem a drogowe bez kapturka.
    Jak przełącznik będzie dobry to przełączając krótki - długie napięcie będzie się pojawiać na jednym i drugiem przewodzie.

    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • #161
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Troche się wyjaśniło żarówka gdzieś coś nie łączyła lub ją jakoś inaczej włożyłem bo dzisiaj sprawdzałem inne żarówki no i włożyłem ja z powrotem i jest ok mam światło i krótkie i długie ALE... widze że motorek po przełączeniu na światła muli, i nie ma siły, nie wiem czy jak przełącze go na dlugie czy krotkie ale po wyłączeniu swiatel chodzi dobrze a na światłach nie ma sily,,,choć swiatło dlugie i krótkie jest ok....
  • #162
    wojtek1234321
    Poziom 32  
    woda_cisowianka007 napisał:
    widze że motorek po przełączeniu na światła muli, i nie ma siły, nie wiem czy jak przełącze go na dlugie czy krotkie ale po wyłączeniu swiatel chodzi dobrze a na światłach nie ma sily,,,choć swiatło dlugie i krótkie jest ok....

    Najczęściej tak się działo gdy była zła przerwa na świecy/platynkach i ogólnie trochę złe ustawienia platynek i zapłonu...
  • #163
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Zapłon jest dobrze ustawiony przerwa na swiecy tez ok , na wczesniej na samym swietle krotkim tez bylo ok przy jezdzie rowniez tylko teraz jak juz mam ktorkie dlugie to przy przegazowce muli i dziwnie sie zachowuje wlasnie...
  • #164
    wojtek1234321
    Poziom 32  
    woda_cisowianka007 napisał:
    przerwa na swiecy tez ok

    Jaka, ile tej przerwy?
  • #165
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Wiesz co to jest nowa swieca i przerwa na niej jest fabrycznie ustawiona.
  • #166
    miro.nasz
    Poziom 23  
    Witaj!
    To co piszesz to wygląda na złe podłączenie przewodu zasilania świateł lub żarówka ma zwiększoną moc. Prawdopodobnie zasilanie świateł podłączyłeś do zacisku gaszenia motorku.
    Zacisk do którego podłączasz światła to wyjście z cewek. Przy tak podłączonym zasilaniem lampy motorka światła mają świecić i nic nie powinno się dziać.
    Przy dużym obciążeniu zasilania świateł czyli dużej mocy żarówek na wolnych obrotach mogą słabnąć ale przy dodaniu gazu światła rozjaśniają się i obroty muszą wzrastać. Uwaga! żarówkę z 6v którą zamieniłeś na 12v musi mieć taką samą ilości mocy /wat/. Żarówka 6V 20W ZAKŁADASZ 12V też 20W.

    Pozdrawiam Miro.Nasz
  • #167
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Światła raczej dobrze podłączyłem bo według schematu i wcześniej już wszystko było ok. Nawet na tej zarowce co mam teraz było ok wcześniej jak miałem ją włączona na.swietle krótkim dało się jeździć i moc była teraz jak zaczęły działać długie krótkie to moc motorku spadla dodaje gazu światło jarzy mocno a motorek się dlawi. Żarówka na tyl 12v lecz nie wiem ile watt, ma przód bodajże 12v i 15 watt.
  • #168
    wojtek1234321
    Poziom 32  
    woda_cisowianka007 napisał:
    to jest nowa swieca i przerwa na niej jest fabrycznie ustawiona.

    Jeżeli przerwa na świecy "fabryczna" to napewno jest za duża. Nie wiem dokładnie jak teraz są ustawione te "fabryczne" przerwy na świecach, ale myślę ze za dużo się nie zmieniło i jest jak dawniej. Kiedyś "fabryczna" przerwa na świecy była ustawiana na 0,7 milimetra, teraz jest chyba 1 milimetr, a to dla silnika Komara i Rometa jest zbyt dużo. Silniki komara i Rometa wymagają przerwy elektrod świecy 0,4 - 0,5 milimetra i ani "grama" więcej, ważna jest też "ciepłota" świecy (czyli odpowiedni typ swiecy) i powinna być 225, przerwa na platynkach od 0,3 millimetra do 0,4 milimetra i też ani "grama" więcej.
  • #169
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Ok przerwę na świecy poprawię, bo bo jest faktycznie fabrycznie duża. Choć iskra dobra mocna ale zmniejszenie.
    Swieca iskra F80 i mam jeszcze Ngk nowa jak coś.
  • #170
    wojtek1234321
    Poziom 32  
    woda_cisowianka007 napisał:
    Swieca iskra F80

    W dawniejszych czasach właśnie ta świeca prawie pasowała z "ciepłotą" do tego silnika..., ale nie wiem jak jest teraz z ich jakopścią, bardzo dużo jest właśnie narzekań na jakość świec Iskra...
  • #171
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Zmniejszyłem szczeline na świecy, światła sa ok, gaz i moc również ale znowu nie gaśnie mi ze stacyjki tylko po zdjęciu kabla od świecy gasnie.
  • #172
    wojtek1234321
    Poziom 32  
    woda_cisowianka007 napisał:
    ale znowu nie gaśnie mi ze stacyjki tylko po zdjęciu kabla od świecy gasnie.

    Że tak napiszę trochę "obcesowo" - masz coś spie...przone z połączeniem instalacji. Może też stacyjka ci dobrze nie łączy co w tych "modelach" zdarzało się bardzo często. Instalacja tam jest bardzo prosta, zaledwie kilka kabelków i sprawdzić to i dobrze połączyć to bardzo prosta sprawa...

    Romet kadet - Dlawi sie, muli na wysokich obrotach,a takze brak swiatla krotkieg
  • #173
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Może nie łączy albo coś bo raż jest wszystko ok wyłącza się za każdym razem a raz kicha w ogóle...wczoraj włączalem wyłączałem ja z 10 razy i za każdym razem było ok.Dzisiaj raz jest ok raz nie a stacyjka nowa ,instalacja dobrze podłączona....chyba tak juz jest w tych rometach i niczego nie mozna być pewnym a 100%...
  • #174
    wojtek1234321
    Poziom 32  
    woda_cisowianka007 napisał:
    chyba tak juz jest w tych rometach i niczego nie mozna być pewnym a 100%...

    Nie, proszę Pana, tak nie jest, jak jest wszystko zrobione i wyregulowane tak jak trzeba i należy, zgodnie ze sztuką, to wszystko pracuje jak w zegarku... :D
  • #175
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    No już jest ok, nie łączyło coś tutaj przy silniku tam nie łączyło no i przez to nie dało się go zgasic.
    Chwilowo jest wszystko ok... Chwilowo
  • #176
    kot mirmur
    Poziom 31  
    Witam,gratulacje kolego Woda!Mamy trochę słonecznej pogody-kask ,gogle założyć i do przodu.Szkoda tylko że to tak długo trwało.Myślę że na kanwie 174-ech postów ,ktoś pokusi się o napisanie nowej książki pt. >Naprawa starych motorowerów ,przypisy-Elektroda.PL
  • #177
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Haha to jeszcze nie koniec bo platynki mam do wymiany :D
    Ale póki co boje się tego na razie ruszac bo ogólnie już jest dobrze...tylko po rozgrzaniu i przejechaniu 2 km jak się już zagrzeje no to lubie troche poszarpać tak jak by kondensator lub platynki kondensatorów kilka założyłem i nie bylo poprawy i chyba czas na platynki bo te są stare i nie schodzą sie równo...ale z tym może dam spokoj sobie narazie nic nie ruszam nawet nim nie jeżdze zeby coś sie znowu nie popsulo :)
  • #178
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Podpowie mi ktoś jak wymienić platynki i poprawnie ustawić szczelinę na nich? Bo mam jeszcze te oryginalne które były montowane i da już bardzo zużyte, i do tego krzywo się stykają. A kupiłem nowe ale boję się tego ruszać żeby nie popsic gorzej niż jest. Bo w tym momencie chodzi ale jak się zagrzeje to przerywa a kondensator już wymieniłem i jeszcze te platynki zostały.
  • #180
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  
    Czyli jak mam juz zapłon ustawiony i zaznaczony i rozwarcie platynek jest 3 mm przed górnym GMP to tego bym już nie ruszał tylko po wymianie platynek samą przerwę ustawił, luzując śrubę podstawy platynek i na nich przerwę ustawił a resztę zostawił w spokoju jak jest, bo zapłon jest ustawiony i zaznaczony po mojemu dobrze. A mam takie pytanie, bo kolor świecy nawet jest ok nie jest okopcona ani czarna, można powiedzieć, że prawie kawa z mlekiem, lecz kadet strasznie kopci z rury, myślałem może uszczelniacz jest rozwalony od strony sprzęgła, wymieniłem go, ale nie wiem czy to jest to, bo jeszcze tego nie sprawdziłem, jutro sprawdzę i zobaczę, a czy to ma jakiś związek z zapłonem może mieć?