Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Romet kadet - Dlawi sie, muli na wysokich obrotach,a takze brak swiatla krotkieg

woda_cisowianka007 02 Sie 2016 21:46 8223 182
  • #91 02 Sie 2016 21:46
    tomal8403
    Poziom 13  

    Szkoda tylko nazwać tych mechaników do których dałeś moto mechanikami.
    Dobrze, że maszyna ogarnięta z grubsza.

  • #92 02 Sie 2016 21:58
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    A no widzisz wcześniej to tak się nie znałem na tym bo nie siedziałem w tych silnikach za bardzo a silnik prosty jak cep tylko trzeba trochę (ileś setki razy) rozłożyć taki silnik i złożyć i zna się na pamięć muyśle że jak by mi ktoś to pokazał z raz czy 2 to sam bym sobie to zrobił lepiej rozkręcając go na cześci pierwsze no ale coż. Kazdy mechanik mówi ee cotam taki silnik zrobi się cośpo brzdygoli koło niego no i niby pali noby chodzi ale przejechałem 1km i zapłon się przestawił wał krzywy, koło magnesowe bije o cewki z silnik sie leje olej benzyna z gażnika linki wiszą jak chcą kopniak ślizga, ale po remoncie szlif zrobiony tłok założony nowy to już hoho pojeżdzi lat durne tłumaczenie ale mam już nauczke:/ Póki co dzięki za rady no i zastanowie się co z tym silnikiem póki co jest w miare ok z grubsza ale trzeba by go rozłożyć i złożyć jescze raz zeby był to pewny silnik na dłuższe trasy ...

  • #93 02 Sie 2016 22:22
    kot mirmur
    Poziom 30  

    Kolego Cisowianka,w dobie netu rozebrać i złożyć to żaden problem[trzeba tylko sortować porady]
    30 lat temu taki silnik rozbierało się prawie na kolanach,>trochę wiedzy z książki o której pisałem,wybrażni technicznej i pamięci wzrokowej.Wszyscy dobrzy mechanicy na tym jechali .
    Zyczę powodzenia w naprawach,szczególnie dla tego że jesteś zawzięty na ten sprzęt-Pozdro!

  • #94 02 Sie 2016 22:28
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Dzięki i pozdro

  • #95 04 Sie 2016 21:41
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Mam pytanie. Mam silnik imny od Rometa. Silnik w niezłym stanie. Ale nie udało mi się go odpalić przez cały dzień. Iskra piękna swieca mokra ale nic ani na chwilę nie zapalił. Gościu co go miał twierdzi że odpalił mu z ręki jak go podlal benzyna u mnie nic tylko mówił że odpalał od na sucj bez oleju a ja olej wlalem do przwkladni. Może nyc tak zw pezez uszczelniacze przedostal się olej do komory silnika? I teraz w ogóle nie chce zapalić? Pod uszczelmiaczami faktycznie był olej na lozyskach no i z kolqnka kapalo mi sporo olwju i kopcil olejem to nylo by to? Czy mozw zatarty jest? Uszczelniacze wymieniłem ale nic z tego.

  • #96 04 Sie 2016 21:56
    tomal8403
    Poziom 13  

    Albo zalany benzyną, albo olejem. Spuść olej i spróbuj odpalić na sucho to będziesz wiedział czy przecieka olej do skrzyni korbowej.
    Mogło być tak, że przez uszczelniacze przeciekał olej.
    Gdyby był zatarty to byś nie obrócił wałem.

  • #97 05 Sie 2016 08:27
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Nie no wal spoko się kręci. Na sucho mi nie odpalił ale mógł właśnie zostać zalany olejem skrzynia korbowa i przez to nie chciał odpalić. I co jak to teraz to ruszyć trzeba rozkręcić go wyczyscic i z powrotem złożyć czy jak żeby odpalił bo tak to nie ma opcji go odpalić.

  • #98 05 Sie 2016 08:48
    wojtek1234321
    Poziom 30  

    woda_cisowianka007 napisał:
    ale mógł właśnie zostać zalany olejem skrzynia korbowa i przez to nie chciał odpalić. I co jak to teraz to ruszyć trzeba rozkręcić go wyczyscic i z powrotem złożyć czy jak żeby odpalił bo tak to nie ma opcji go odpalić.

    Jeżeli, jak piszesz, tak się stało, to gdzieś napewno jest nieszczelność. Jeżeli jest nieszczelność pomi edzy karterami to tak może się dziać że zalewa olejem skrzynię korbową, należy rozebrać, nowe uszczelki, dobrze wszystko wyczyścić, dobrze też dać nowe uszczelniacze na wał korbowy i złożyć wszysko zgodnie z "mechanicznymi" regułami.
    nie wiem jaki tam masz silnik, ale uszczelka silnika w rometach podczas składania silnika potrafiła sie w tym miejscu, pomiędzy skrzynią korbową i skrzynią biegów przesunąć i nie trafić pomiędzy kartery, powstawała nieszczelność. uszczelka w tym miejscu jest bardzo wąska i czasami przy niezbyt dokładnym montażu mogło się tak zdarzyć.

    Romet kadet - Dlawi sie, muli na wysokich obrotach,a takze brak swiatla krotkieg

  • #99 05 Sie 2016 10:56
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Rozumiem, jest to właśnie możliwe. A si nie macie czasem silnika do Rometa 2 2 023 do sprzedania? Może ktoś coś?

  • #100 05 Sie 2016 13:28
    tomal8403
    Poziom 13  

    woda_cisowianka007 napisał:
    Nie no wal spoko się kręci. Na sucho mi nie odpalił ale mógł właśnie zostać zalany olejem skrzynia korbowa i przez to nie chciał odpalić. I co jak to teraz to ruszyć trzeba rozkręcić go wyczyscic i z powrotem złożyć czy jak żeby odpalił bo tak to nie ma opcji go odpalić.


    Możesz go przepłukać benzyną, może to pomoże. Ale wcześniej musisz spuścić olej ze skrzyni biegów.
    Jeśli faktycznie jest przeciek ze skrzyni biegów to i tak czeka Cię rozpołowienie silnika nawet jeśli na sucho uda się odpalić.

  • #101 05 Sie 2016 13:49
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Silnika już niw mam ale dzięki za info. A powiedz mi co można zrobić jak gwint od przykrecania zapłonu się zerwał jest na to sposób? Trzyma się na 2 srubkach a 3 ledwo ledwo.

  • #103 08 Sie 2016 09:21
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Ok, to pytanie już nie aktualne:)

  • #104 11 Sie 2016 11:21
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Mam pytanko bo mam nowy silnik i chce zdjąć iskrownik i napęd żeby fo tam wyczyść dokładnie. Czym albo jak zaznaczyć ustawienie napędu żeby go zdjąć i założyć tak jak jest? Bo iska piękna a nie chce go przestawić mazakiem nie bo się zmyje, a on ma naznaczone na podstawce jak i na karierze takie kropki ale one nie zchodza się razem więc nie mogę się nimi sugerować za bardzo :-( a także jak zablokować magneto żeby go nie uszkodzić przez otwor w nim wsadzić srunokret i o karter zblokowac? Trochę to nie za dobre bo jak jest mocno śruba dokrecona to można uszkodzić koło lub cewke przez to jak wy to robicie?

  • #105 11 Sie 2016 13:05
    tomal8403
    Poziom 13  

    To, że iskra piękna, nie oznacza że występuje w dobrym położeniu tłoka.
    Jak chcesz żeby dobrze wszystko działało to zapłon proponuję ustawić. Później gaźnik.
    Zaznaczyć możesz punktakiem albo małym przecinakiem delikatnie jak chcesz na stałe.
    Wrzuć bieg i niech Ci ktoś przytrzyma tylne koło dociśnięte do ziemi i wtedy odkręcaj.

  • #106 11 Sie 2016 19:28
    Motorbike
    Poziom 22  

    "Nowy silnik" i co z nim nie tak że chcesz go rozebrać?

  • #107 12 Sie 2016 16:48
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Mam 2 pytania. Jedno jak odpalam silnik z kopki to czuję że slizga albo za 2-3 razem i coraz bardziej albo od połowy kopniecia. Srubka os sprzęgła wkrecona n na max.
    A 2 to przepalilo mi żarówkę tylna i z przodu św długie i mam problem z instalacją a mianowicie nie pamiętam jak ona powinna być podłączona w lampie oto foto jak mam ją. I po przekreceniu kluczyka w lewo światło niby jest ale moto gaśnie w środku jest ok a w prawo to gaśnie jak rusze kablem przy silniku pomożecie coś w tym temacie?


    Romet kadet - Dlawi sie, muli na wysokich obrotach,a takze brak swiatla krotkieg

  • #108 12 Sie 2016 17:58
    tomal8403
    Poziom 13  

    Jak sprzęgło się ślizga i regulacja nie pomaga to oznacza, że najprawdopodobniej kończą się tarcze, ewentualnie sprężyna.
    Co do i instalki to sprawdzać miernikiem przejścia kabli po kolei i czy zwarcia do masy gdzies nie mają oraz czy są dobrze podłączone.
    Schemat instalacji jest tam prosty.

  • #109 12 Sie 2016 18:12
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Ok z kablami się uporałem w miarę teraz mi gaśnie jak dam w prawo stacyjkę a jak w lewo są światła, tylko jak przełączę na światła to zaczyna przygasać wtedy coś dziwnie działa na światłach czy może być to wina kondensatora?
    (Bo jeszcze widzę że iskrzy na platynkach mi co jakiś czas)

    Co do tego slizgania to jak zdjalem dekiel to pali lepiej bez niego nie slizga tak. A jak jest na deklu trochę gorzej(choć odpala od kopa) no i mam problkem po wbiciu 1 i jak chce ruszyć to gaśnie nie ruszy w ogóle a jak go mam na stopce to biegi wchodzą normalnie ale jak się siedzi na nim to kapota.Czego to może być wina gaznika, zapłonu czy sprzęgła ? Linke od sprzęgła mam wkręconą na max w silnik tak żeby nie ślizgało w ogóle na kopce ale widze że nawet z tym ślizga co jakiśczas- wytłumaczy mi to ktoś ? Bo nie wiem co jest nie tak spręzyna dobra a do sprzęgła jeszcze nie zaglądałem...

  • Pomocny post
    #110 12 Sie 2016 20:31
    tomal8403
    Poziom 13  

    Może być wina kondensatora (albo luźnego połączenia).
    Jaki dekiel zdjąłeś? Pokrywę od strony iskrownika?
    Rozłącza Ci w ogóle sprzęgło? Odpal na stopce w powietrzu, wrzuć 1, wciśnij sprzęgło i sprawdź czy koło po przytrzymaniu np. ręką będzie się dało zatrzymać.
    Działanie sprzęgła nie ma nic wspólnego z działaniem gaźnika i aparatu zapłonowego.
    Załatw sobie książkę o której było mówione wcześniej (wydawnictwo WKiŁ dotyczące Rometów) bo bez tej lektury i podstawowej wiedzy z mechaniki tego nie ogarniesz.

  • #111 12 Sie 2016 20:39
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Tak pokrywę od magneta i troche lepiej nie ślizga tak.
    Odpaliłem wrzuciłem 1 wcisnąłem sprzęgło do końca ale koło się nie kręci dopiero jak powoli puszczam sprzęgło to zaczyna się kręcić . Srubkę mam wkręcona do konca tam w silniku żeby mi ta kopka nie ślizgała ale widze ze chyba nei ma to wieskszego znaczenia na slizganie:/ A już chyba nie bede kupowale tej ksiazki bo mam dosc Rometów już od stycznia robie jednego przrzucilem juz 3 silniki w nim i przejechalem sie moze z 15 km z lekkimi awariami abo uda sie go uruchomic na tym silniku co teraz kupilem tak zeby jezdzic albo sprzedam go w jakim stanie jest i nie chce juz zadnego rometa !!! Stracilem juz z 3000 na remont na wysylki na mechanikow a takze swoj czas bo jak tylmo mam chwile wolna to sluge non stop w nim i rozkrecam srubki sa juz zjechane na nic niektore a i tak nie ma czym jezdzic . Tak jak stoi i sie go odpali to jest ok ale zeby wbic bieg i jechac to gasnie...mam go dosc!

  • #112 12 Sie 2016 21:25
    tomal8403
    Poziom 13  

    Wiesz, generalnie da się to wszystko zrobić i wyregulować. Musisz się na spokojnie zaznajomić z tego typu mechaniką. Poczytać, pomyśleć co jak działa i wtedy będzie lepiej. Kupisz coś innej marki, będzie usterka i też się może okazać, że tydzień spędzisz w garażu a efektów nie będzie.

  • #113 12 Sie 2016 21:40
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    No dokładnie, poprzedni wlasciciel silnika jezdzil na nim normalnie i silnik mi sie podoba bo jest caly oryginal w super stanie tylko go wyczyscilem i w srodku iskrownik kolo wal jest jak nowe nic nie ociera wszystko chodzi plynnie ani kropelki wycieku z niego nawet pali od kopa jak nie przeslizgnie kopka no ale coz nie umiem tego wyregulowac. Gaznik jest wyregulowany bo obroty trzyma wolne jak i wysokie i dynamicznie chodzi linki dalem stare od silnika te co byly bo tez sa oryginalne zostalo tylko ten kondensator wymienic, sprzeglo wyregulowac i zrobic z ta kopka zeby nie slizgala i silnik jak nowy cylinder tlok ani ryski oryginal wszystko ZMD.

  • #114 12 Sie 2016 23:08
    Motorbike
    Poziom 22  

    Jest nieźle, dopiero trzeci silnik.. do sprawdzenia wszystko co napisane od początku oraz mogą być : zawleczki złamane, tarcze do wymiany, uszkodzony wieloklin na wale i lub w zabieraku, niewłaściwy olej w skrzyni ( zbyt gęsty ), wyrobiona/zużyta sprężyna.
    Powyższe dot. sprzęgła.

  • #115 13 Sie 2016 11:38
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Ok ciągnę pokrywę od sprzęgła i będę majstrowal. A może kupić dla pewności nowe sorzeglo gdyż będę dzisisj w sklepie.?

  • #116 13 Sie 2016 17:41
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    Dzisiaj dobrałem się do tego sprzęgła chyba nigdy tam nie było rozkręcane bo wszytko jak nowe w środku,tylko tarcze zjechane były niemal do zera więc je wymieniłem - wydaje się że to pomogło bo teraz jak kopałem to już całkiem inaczej to wyglądało mimo że śrubkę od sprzęgła wykręciłem trochę...ale niestety nie udało mi się motorku odpalić, gdyż wymieniałem jeszcze kondensator w iskrowniku i nie mogę go teraz odpalić w ogóle:/


    Po drugie wie ktoś jak uszczelnić dekiel od sprzęgła bo teraz przecieka od spodu dałem uszczelkę na smarze ale kapie z niej teraz a wcześniej nie kapało.

    A po 3 to jak platynki ta podstawką wyregulować bo albo nie mam iskry albo mam fioletowa ale słaba:-(? Po wymianie tego kondensatora. Zapłon jak zdejmowałem to zaznaczyłem sobie i przykręciłem go tak jak był ale tymi platynkami ruszyłem i coś teraz ni może mi odpalić i nie mogę sprawdzić czy wymiana tego kondensatora i tarcz zdała egzamin.

  • #117 13 Sie 2016 18:31
    kot mirmur
    Poziom 30  

    W podstawie przerywacza jest jedna śrubka,luzujesz ją i przesuwasz podstawę w/w.Przerwę ustawiasz na 0,4 mm przy otwartych stykach.Kondensator nie zawsze musi być dobry-nowy.Czasami też może być przebicie na izolatorze młoteczka przerywacza co obniża energię iskry,bądż daje zwarcie przerywacza.

  • #118 13 Sie 2016 18:36
    woda_cisowianka007
    Poziom 18  

    No właśnie kopiąc kopkę zauważam na stykach przerywacza że mimo iż go wymieniłem to też iskrzy nie wiem czy jest to spowodowane tym złym ustawieniem platynek czy może kondensatora. Tak właśnie kręcę ta podstawka platynek i albo mam iskre fioletowa ale słabą albo w ogóle. Czyli mam ją poluzować rozszerzyć na 0,4mm i przykręcić tak ? I to mam zrobić w tym momencie jak tłok jest 0,3mm przed gpt? Czy dowolnie mogę sciągnąć magneto zeby mieć lepsze dojscie i sobie to ustawić nie bedzie to mialo znaczenia tak ?

  • #119 13 Sie 2016 20:54
    wojtek1234321
    Poziom 30  

    woda_cisowianka007 napisał:
    I to mam zrobić w tym momencie jak tłok jest 0,3mm przed gpt? Czy dowolnie mogę sciągnąć magneto zeby mieć lepsze dojscie i sobie to ustawić nie bedzie to mialo znaczenia tak ?

    Tak, jak tłok jest 3 mm przed GMP (górnym martwym punktem), magneto ma być normalnie założone i dokręcone jak do jazdy, przecież jeżeli ściągniesz magneto to nie będzięsz miał żadnej możliwości regulacji platynek bo nie będzie również krzywki która otwiera platynki bo jest ona przy piaście magneta, więc jak chciałbyś wyregulować platynki?

  • #120 13 Sie 2016 22:47
    tomal8403
    Poziom 13  

    woda_cisowianka007 napisał:



    Po drugie wie ktoś jak uszczelnić dekiel od sprzęgła bo teraz przecieka od spodu dałem uszczelkę na smarze ale kapie z niej teraz a wcześniej nie kapało.



    Silikon + nowa dobrze ułożona uszczelka.

  Szukaj w 5mln produktów