Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 35 L - Ile KW i KM? rejestracja i ubezpieczenie auta

galante 25 Maj 2016 11:32 2193 31
  • #1 25 Maj 2016 11:32
    galante
    Poziom 23  

    Stałem się właścicielem "Passata 35 L" rocznik 1991 1,6 TD 1588cm
    W starym dowodzie rejestracyjnym w polu P2(maksymalna moc netto silnika w kW) jest 44,00
    W książce fabrycznej auta jest 59 KW TD
    W firmie ubezpieczeniowej jedyna zakładka jest Passat 1.6 TD MR`88 wersja CL Liczba drzwi 4,sed,59 KW

    W necie znalazłem przelicznik 1,36 KW na KM co potwierdzało by, że 44KW stanowi 59KM.
    Ale gdzie jest błąd w książce serwisowej gdzie stoi 59KW TD czy dowodzie rejestracyjnym 44KW? A może nie ma błędu?

    Muszę to uściślić do ubezpieczenia auta.

    0 29
  • #2 25 Maj 2016 12:02
    andrzej20001
    Poziom 42  

    1.9 TD AAZ I4 SOHC 8V, 1896 cc
    75 PS (55 kW; 74 hp) @4400 rpm
    150 N·m (110 lb·ft) @2400 rpm
    1993–1996

    1.9 D R4 (1Y) 50 kW – 68 KM/4400, 127 Nm/2200–2600 (1989–1993)
    1.9 TD R4 (AAZ) 55 kW – 75 KM/4400, 150 Nm/2200–2800 (1991–1993)

    0
  • #3 25 Maj 2016 12:07
    galante
    Poziom 23  

    Przejrzałem wszystkie dokumenty dot. auta jakie posiadam i nigdzie nie ma określonej pojemności silnika. Ja posiłkuję się dow. rejestr. w którym stoi 1588 jako 1,6.
    To nie jest problemem, bo można przyjąć, że tak jest.
    Problem polega na różnicy KW!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
    W dow. rej. w polu P2 jest 44 a w książce serwisowej auta jest 59 KW TD.

    Ma to znaczenie przy składce OC, bo nie ma do wyboru modelu 44KW a jest 59 ale wówczas musiałbym dokonać zmiany w nowym dow. rej, a nie wiem jak to skorygować? Czy urząd zgodzi się na taką zmianę?

    0
  • #4 25 Maj 2016 12:43
    rooter75
    Poziom 17  

    44kw miał silnik 1.6d bez turbiny.

    0
  • #6 25 Maj 2016 12:52
    galante
    Poziom 23  

    Problem robi mi ubezpieczyciel, bo baba twierdzi, że KW ma znaczenie, bo w przypadku kolizji musi być poprawna identyfikacja auta.
    W dowodzie rej. mam KW44 (wcale nie wiem czy poprawnie) a jeśli wybiorę jedyną możliwą zakładkę przy ubezpieczeniu OC czyli 59KW no to się nie będzie pokrywało z dow. rejestr, a ręcznie nie może ubezpieczyciel (Alianz) zmienić na 44 Passat 35 L - Ile KW i KM? rejestracja i ubezpieczenie auta

    0
  • #8 25 Maj 2016 13:13
    galante
    Poziom 23  

    Dalej nie otrzymałem odpowiedzi co zrobić? Próbować zmiany KW z 44 na 59 w dow. rejestracyjnym?

    0
  • #9 25 Maj 2016 13:15
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Musisz mieć papier od rzeczoznawcy jaki masz silnik.. Ok 200zł.

    0
  • #10 25 Maj 2016 16:07
    galante
    Poziom 23  

    Byłem w urzędzie Gminy, oczywiście tam nie skorygują. Powiedziała mi urzędniczka, że to może specjalnym pismem potwierdzić diagnosta. Akurat byłem z tym autem tydzień temu na badaniu ale nie przyszło mi do głowy aby to sprawdził. Jak w ogóle to można sprawdzić? Czy na silniku jest jakaś tabliczka znamionowa, która zawiera takie dane?
    Rzeczoznawca jak, rozkręci silnik? Generalnie to wynika z dokumentów ale jak to w praktyce skorygować w dow. rej?

    0
  • #11 25 Maj 2016 16:12
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Diagnosta bazuje na opinii rzeczoznawcy. Rzeczoznawca bada jaki masz piec_diagnosta wystawia zaświadczenie o badaniu i zmianie_urzędnik zmienia dane. Polska

    0
  • #12 25 Maj 2016 16:23
    galante
    Poziom 23  

    OK cały sztab ludzi miałby zatrudnienie.
    A jak ja bez udziału znawców tematu mogę sprawdzić moc silnika?
    Czy wewnątrz auta gdzieś to jest napisane?
    Bo zachodzę w łeb jak to możliwe aby przez 25 lat nikt nie zająknął się przy np. ubezpieczaniu tego auta?
    Poprzedni właściciel czyli mój brat mając podobny dylemat zawierając umowę OC on-line w Liberty przyjął zbliżone dane czyli 1,9TD Kat. i pojemność silnika 1896 co kompletnie rozmija się z dow. rej.
    Auto rejestruję na siebie z przeznaczeniem dla syna, a więc ze sporym ryzykiem dzwona i chciałbym aby to było wyprostowane i ubezpieczyciel w razie czego nie robił fochów.

    0
  • #13 25 Maj 2016 16:36
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Każdy Polak ma to w d...ma być tanie OC i finito.Wyrwałeś się. Numer , kod silnika na bloku,głowicy.

    0
  • #14 25 Maj 2016 17:08
    galante
    Poziom 23  

    Wszystko wiem.
    Zadzwoniłem do Volkswagen Group Polska z siedzibą w Poznaniu do działu homologacji. Gość chciał pomóc i pomógł. Po numerze VIN odszukał historię auta i stwierdził, że jest to Passat 1,6 TD wersja CL o pojemności 1588cm i KW 59.
    Czyli przesądził, że błąd występuje w dow. rejestr.
    Podał też rozwiązanie.
    1. Za pośrednictwem dowolnego delera VW złożyć zamówienie na dokument w oryginale wydany przez VW Group - koszt z dostawą 98 złotych.
    2. Z tym dokumentem do diagnosty po dok. potwierdzający, że dot. to danego auta i dane należy zmienić.
    3. Do urzędu po korektę dow. rej.

    0
  • #15 25 Maj 2016 17:59
    andrzej20001
    Poziom 42  

    To super że tak fajnie wyszło

    0
  • #16 25 Maj 2016 18:07
    galante
    Poziom 23  

    andrzej20001 napisał:
    Numer , kod silnika na bloku,głowicy.


    Czy na bloku głowicy będzie też moc KW?

    Wyrwałem się, bo wiem, że w przypadku dzwona ubezpieczyciel szuka tylko pretekstu aby się wypiąć dupą. Dlatego będąc na etapie wyrabiania dow. rejestracyjnego chciałbym to skorygować ale....
    gdyby dało się to KW stwierdzić naocznie to może zaprzyjaźniony diagnosta by to przełożył na papier, a byłoby i szybciej i taniej.
    Spróbuję jeszcze dziś go o to podpytać.

    0
  • #17 25 Maj 2016 18:46
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany

    rooter75 napisał:
    44kw miał silnik 1.6d bez turbiny
    Według Autodaty w tym roczniku nie było takiego silnika.

    andrzej20001 napisał:
    W b3 nie było 1,6D
    Ale był TD. I o takim autor pisze.
    Za Wikipedią:
    1.6 TDic R4 (RA, SB) 59 kW – 80 KM/4500, 155 Nm/2500–3000 (1988–1989)

    Chociaż bardziej wierzę Autodacie.
    Passat 35 L - Ile KW i KM? rejestracja i ubezpieczenie auta

    1
  • #18 25 Maj 2016 20:43
    galante
    Poziom 23  

    Wszystko się zgadza u mnie jest 1,6 TD ale nie KW 44 jak w dow. rej. tylko 59KW i teraz problem jak i kto może to najtaniej skorygować.
    Byłem w rejonowej stacji diagnostyki ale odesłali do okręgowej, niestety brakło czasu i sprawa pozostaje na piątek.
    Cały czas aktualne jest moje ostatnie pytanie: Czy z oględzin silnika jest tam gdzieś napisane, że ma on 59KW?

    0
  • #19 25 Maj 2016 21:07
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany

    galante napisał:
    Cały czas aktualne jest moje ostatnie pytanie: Czy z oględzin silnika jest tam gdzieś napisane, że ma on 59KW?
    Nie. Żaden silnik nie jest opisany (fizycznie). Dane silnika możesz poznać tylko po Vinie.

    1
  • #20 25 Maj 2016 21:19
    galante
    Poziom 23  

    WVWZZZ31ZNE014166

    W dow. rej. tymczasowym wydanym dzisiaj mam 1588cm i 44KW
    Jeśli ubezpieczyłbym go zgodnie ze stanem faktycznym 1588cm i 59KW.

    Czy to może mieć jakiekolwiek negatywne skutki przy identyfikacji auta? Czy moc silnika ma jakiekolwiek znaczenie przy składce OC, tym bardziej, że chcę podać wyższą moc?

    0
  • #21 25 Maj 2016 22:03
    T5
    Admin grupy Samochody

    Ubezpiecz go tak, jak jest napisane w dowodzie rejestracyjnym.
    I pokaż mi rzeczoznawcę który przy szacowaniu szkody rozróżni ile KM ma ten silnik.

    1
  • #22 25 Maj 2016 22:54
    galante
    Poziom 23  

    Zrobiłbym tak ale w kilku firmach ubezpieczeniowych a być może nawet wszystkich on-line muszę wybrać konkretny model Passata 1,6 TD i nie ma z silnikiem 44KW. Dzwoniłem do Aliansa, w którym pasuje mi składka OC i mi powiedzieli, że oni ręcznie też nie mogą zmienić w systemie na inną moc silnika mniejszą niż 59KW.
    I właśnie na tym etapie dopatrzyłem się różnicy w mocy i dlatego zacząłem dociekać dlaczego system nie daje możliwości wyboru silnika 44KW. Dlatego, że VW nigdy silników 44KW nie posiadał.
    Skąd i od kiedy w dowodzie rej. widnieje 44KW nie wiem. Ja dzisiaj wyrabiałem nowy dow. rej. ale dane urząd wziął ze starego w którym było już 44KW. Stary to trzy letni, a auto ma 25 lat i ja chyba jestem czwartym właścicielem.
    Zresztą to już nie jest ważne skąd wziął się błąd tylko jak go wyprostować.
    Niby tak jak napisałem wyżej jest sposób ale to pochłania czas i koszty a ja nie wiem czy to w ogóle ma jakieś znaczenie ta moc silnika KW?

    0
  • #23 25 Maj 2016 23:29
    T5
    Admin grupy Samochody

    Wizyta u ubezpieczyciela wiele wyjaśni.
    Być może ktoś kiedyś zmienił silnik, dokonał formalności z wpisem w dowód rejestracyjny.
    Mój kolega jeździ sharanem AUY- fabrycznie 115KM a w dowodzie ma wpisane 149KM bo auto sprowadził po chiptuningu i tak było wpisane w dokumenty.

    1
  • #24 26 Maj 2016 01:23
    galante
    Poziom 23  

    Auto było od zawsze w rodzinie i numery silnika są zgodne z papierami. Po prostu czeski błąd w KW. Auto ma 25 lat i jest w bardzo dobrym stanie (odpala z buta, przeszło badanie techniczne bez problemu) i chcę je dać synowi do codziennej jazdy ale pewnie dobrze byłoby wyprostować tą moc silnika. Silniki VW 1,6 TD to z tego co wiem najbardziej udana konstrukcja tej firmy, więc wymiana byłaby w przeszłości raczej niewskazana.
    PYTANIE aktualne czy moc silnika ma faktycznie jakiekolwiek znaczenie, bo chyba OC jest tylko od pojemności silnika?

    0
  • #25 26 Maj 2016 07:33
    sk700
    Poziom 30  

    galante napisał:
    bo chyba OC jest tylko od pojemności silnika?

    Obecnie wysokość OC zależy od koloru auta czy wieku Twoich dzieci ;). W czasach downsizingu współczynnik mocy jest konieczny bo podobne moce co Twój 1.6 wyciągają litrowe kosiarki.
    Osobiście radziłbym Ci skorygować ten temat bo pierwszą rzeczą o którą rzeczoznawca prosi zaraz po dzieńdobry jest dowód rejestracyjny. Problemem nie jest tutaj różnica pomiędzy dowodem a stanem faktycznym bo żaden rzeczoznawca nie wozi ze sobą hamowni tylko pomiędzy dowodem a polisą, a nadzieja, że nie zauważą tego przed wypłatą odszkodowania to już raczej naiwność.
    Pozdrawiam

    1
  • #26 26 Maj 2016 07:56
    zdzichra
    Poziom 29  

    Jeżeli do tej pory nie miałeś z tego powodu żadnych problemów to osobiście olałbym temat.Jeżeli numery są zgodne to nie musisz się znać na tym ile kucy ma to auto.Tak wyszło z fabryki i tak masz napisane nawet jeżeli to jest czeski błąd to nie twój poza tym nikt nie będzie przy stłuczce sprawdzał mocy silnika.Ubezpieczenie płacisz od pojemności silnika nie od mocy(wysokość ubezpieczenia zależy też od regionu i wieku kierowcy). Szkoda czasu i kasy.

    1
  • #27 26 Maj 2016 08:58
    galante
    Poziom 23  

    Jutro wizyta w Okręgowej Stacji Diagnostycznej, zobaczę co powiedzą.
    W moim aucie, zgodnie z fabrycznymi dokumentami jest na silniku wybity nr SB 227445.
    Tak kombinuję, że jak napisałem wcześniej VW Group Polska obiecał mi za 98 złotych oficjalne pismo z mocą silnika o ww. numerze SB227445.
    Czy Waszym zdaniem diagnosta sprawdzając rzeczywisty numer silnika w aucie i porównując go z danymi z pisma z VW Polska powinien wydać kwit do Urzędu Gminy o rzeczywistej mocy silnika w moim aucie? Czy gdzieś po drodze konieczny będzie jeszcze rzeczoznawca i nie wiadomo kto jeszcze?

    0
  • #28 26 Maj 2016 09:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Diagnosta może wydać taki kwit i bez żadnego pisma z VW. Mają swoją bazę w której bez problemu znajdzie wszystkie dane tego auta.

    1
  • #29 26 Maj 2016 10:06
    galante
    Poziom 23  

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.
    Jutro napieram na Okręgową Stację Diagnostyczną w Warszawie przy ul. Wolskiej 225. Napiszę o efektach, może ktoś stanie przed podobnym dylematem, czy dane w dow. rejestracyjnym prostować czy iść na skróty.

    0
  • #30 29 Maj 2016 02:16
    galante
    Poziom 23  

    W Okręgowej Stacji Diagnostycznej za 60 złotych został mi wydany kwit do rejestracji auta w Urzędzie w którym diagnosta potwierdził zmiany mocy silnika z 44KW na rzeczywiste 59KW na podstawie oględzin samochodu w tym silnika (modelu i numerów) oraz sprawdzenia danych w katalogu "ITS".
    W poniedziałek napieram na Urząd celem zmiany KW w przygotowywanym już stałym dowodzie rej.
    Dla zainteresowanych:
    1. Powiedziano mi na Okręgowej Stacji Diagnostycznej, że taki kwit mógł mi być wydany na moje życzenie w ramach badania podstawowego, które niestety tydzień wcześniej dokonałem w Podstawowej Stacji Diagnostycznej(100zł).
    2. Powiedziano mi, że taki kwit na życzenie klienta winien być wydany również w Podstawowej Stacji Diagnostycznej (niestety gdy się do nich o to zwróciłem to nie wiedzieli o co idzie i jak to zrobić i odesłali mnie do Okręgowej).
    Przy okazji pozwolę sobie pochwalić i polecić Okręgową Stację Diagnostyczną w Warszawie przy ul. Wolskiej 255 gdzie ten kwit bez problemu otrzymałem oraz udzielono mi wszelkich odpowiedzi na moje pytania. Dlatego polecam.

    0