Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1,9 150 KM - Opadające wskazówki, kontrolka ESP

mail4skwarka 25 Maj 2016 20:42 1311 8
  • #1 25 Maj 2016 20:42
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Witam

    Borykam się z problemem opadających wskazówek na zegarach.
    Problem jest szerszy bo dotyczy również zapalającej się kontrolki ESP, kontrolki silnika, oraz reszty kontrolek - zegary zachowują się tak jakby nie dostawały danych z CAN(o tym dalej)
    Problem pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej.
    Samochód jedzie normalnie - ma moc.

    Błędy które odczytałem TECH2:

    Opel Astra H 1,9 150 KM - Opadające wskazówki, kontrolka ESP Opel Astra H 1,9 150 KM - Opadające wskazówki, kontrolka ESP Opel Astra H 1,9 150 KM - Opadające wskazówki, kontrolka ESP Opel Astra H 1,9 150 KM - Opadające wskazówki, kontrolka ESP

    Co zostało zrobione do tej pory:
    1 - wymieniony CIM (nasi tam byli :( ) na nowy z serwisu, niedziałająca manetka od wycieraczki tylnej + błąd komunikacji z SAS -> podjęta decyzja o wymianie CIMa
    2 - wymieniony ECU - bez zmian.

    Kolejny podejrzany to Moduł UEC - centralka obok akumulatora, ze schematu wynika iż cały szybki CAN tam się spotyka i wymieniania dane.


    Podejrzenia, spostrzeżenia:

    Skoro problem dotyczy CAN H - nie wszyscy wiedzą że jeszcze w tym układzie połączony jest ABS oraz EHPS(wspomaganie) ALE nie jest spięty szeregowo a w gwiazdę (?!!! właśnie w UEC!). Wypięcie ABS-u oraz EHPS nie pomaga - wskazówki dalej opadają.

    Ładowanie 14-14,2 V.

    W jedynym module nie ma błędu braku łączności z CAN i jest to EHPS.
    Ale skoro po jego odpięciu dalej jest tak samo - został wykluczony.

    Korzystając z TIS Opel - sposób diagnozy -> winny jest moduł który ustalił kod błędu lub ten moduł którego nie ma na liście ???

    Każdego co wniesie coś konstruktywnego proszę o pomoc.

    Pozdrawiam

    0 8
  • #2 26 Maj 2016 10:03
    jurekk55
    Poziom 34  

    Na Twoje pytania odpowiedź znajdziesz przy pomocy oscyloskopu. Ustal czy problemem jest szybki CAN , czy sygnał CAN H , natomiast CAN L z pary komunikacyjnej działa bez zarzutu?

    0
  • #3 04 Cze 2016 20:57
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Nie mam oscyloskopu.
    Myślę że istotne jest ustalenie co zakłóca CAN, a nie który jest zakłócany.

    Centralka komory silnika wymieniona - bez zmian - dalej dzieje się tak samo.

    0
  • #4 04 Cze 2016 21:35
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale kiedy się to stało, po dzwonie , w myciu czy na autostradzie?

    0
  • #5 04 Cze 2016 21:39
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Brak jakichkolwiek związków przyczynowo - skutkowych.
    Auto ma raczej znaną historię -stały klient.
    podejrzewałem jeszcze alarm, ale takowego brak.

    0
  • #6 04 Cze 2016 21:47
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego po pierwsze czy auto w chwili usterki gaśnie lub po wyłączeniu silnika nie zapala?
    Co trzeba zrobić żeby usterka minęła.

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Czy są błędy związane z Immo? I brakiem komunikacji na tym linku?

    0
  • #7 04 Cze 2016 21:57
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    mail4skwarka napisał:
    Witam
    Problem pojawia się dopiero po nagrzaniu silnika do temperatury roboczej.
    Samochód jedzie normalnie - ma moc.


    Zegary na sekundę opadną i potem jest dalej normalnie.
    Immobilizera błędów brak.

    0
  • #8 13 Lip 2016 08:40
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Klient jeździ dalej zgodnie z zaleceniami aż się zepsuje permanentnie. Taki ciekawy przypadek.

    0
  • #9 22 Paź 2016 10:21
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Wody już trochę w Wiśle upłynęło, klient pojawił się ponownie tym razem na brak wspomagania.

    W tym roczniku występują dwa rodzaje wspomagania TRW i ZF, Każde dostaje 30, 31, 15 + data(albo CAN albo inny rodzaj komunikacji).
    Po szybkim sprawdzeniu bezpieczników i zweryfikowaniu napięć zasilających i masy:
    30, 31 - są,
    15 - brak czyli brak napięcia po zapłonie.

    Szybka weryfikacja przewodu od akumulatora do wspomagania i BINGO ! jest wykryty wróg!

    Teraz zobrazowanie ułożenia przewodów:

    Droga przewodów od akumulatora (30,31) oraz 15+CAN(pod zbiorniczkiem wyrównawczym) wiedzie dalej pod pompą ABS w dól do ławy i po ławie aż do przekładni wspomagania.
    Przewód oryginalnie jest zapięty od strony zewnętrznej ławy oryginalną oplowską spinka co ma elegancko trzymać przewód.
    Spinka puściła i przewód przemieścił od strony wewnętrznej na stronę zewnętrzną uchwytu ławy do w efekcie ... powodowało się ocieraniem przewodu(cały w karbowance)

    o ... przegub wewnętrzny a konkretnie metalową jego część!!!

    Przewody zasilające nietknięte tylko CAN i 15 się poddały.
    Nie było szans na spowodowane błędu i wykrycie tego na stojącym aucie - tylko podczas jazdy pęd powietrza+polskie drogi powodowały tą usterkę.
    Także na stojącym aucie ten przewód wyglądał prawie idealnie - chodzi o jego ułożenie.

    Wcześniej napisałem:
    W jedynym module nie ma błędu braku łączności z CAN i jest to EHPS.
    Ale skoro po jego odpięciu dalej jest tak samo - został wykluczony.

    To był trop, no ale cóż nikt nie jest doskonały!


    Tak się cieszyłem że znalezienia przyczyny usterki że zapomniałem zrobić jej zdjęcie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo