Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ibiza 1.9 ASZ - Wina warsztatu czy przypadek?

26 Maj 2016 11:33 1638 26
  • Poziom 15  
    Witam
    Samochód to Seat Ibiza 6L 1.9 ASZ
    Problem jest dość złożony z racji, że nie miałem czasu na nic poprosiłem kolegę aby oddał mój samochód do warsztatu na wymianę oleju wszystko ok w środę rano olej wymieniony ale kolega dzwoni i mówi, że coś słabo idzie teraz, dopiero przyjechałem w piątek no i racja idzie jak by miał z 30KM na warsztat okazało się, że podczas wymiany filtra powietrza zostawili zatkaną rurę od filtra szmatą aby na przepływkę piach nie leciał bo pewnie robią to sprężarką. Szmata wyjęta wszystko pięknie chodzi wracam do domu przejechałem jakieś 10km mam na liczniku 100km/h wciskam sprzęgło a tu nagle obroty na max przez 3-4sec gdzieś i zgasł. Samochód zaciągnięty do warsztatu diagnoza turbo stan świetny, rozrząd bez zarzutu, wałki itp wszystko super. Ciśnienie na 3 i 4 cylindrze 17-19 bar czyli głowicę trzeba ściągać.

    Tutaj się pojawia pytanie czy ta szmatka w rurze filtra powietrza mogła spowodować takie rzeczy w takim stanie było przejechane około 30km.
  • Poziom 31  
    Pytanie czy część tej szmaty nie została zassana do silnika?
  • Poziom 17  
    W przepływomierzu jest sitko. Nic większego tam nie poleci.
    Sprężania nikt ci nie zepsuł w warsztacie. Tak miałeś przed. Prędzej zwalili jakieś podciśnienie.
  • Moderator Samochody
    Jeśli w chłodnicy powietrza będzie dużo oleju to znaczy że niedrożność dolotu zabiła silnik, zgięte korbowody.
  • Poziom 21  
    Ale, że w jaki sposób? Bo jakoś nie bardzo potrafię to połączyć.
  • Moderator Samochody
    Silnik zassał olej z turbiny.
  • Poziom 15  
    Samochód przed wizytą w warsztacie chodził pięknie równo pracował 0 problemów. Aktualnie odpala ale bardzo nim "trzepie". Czy niedroznosc dolotu mogła spowodować przytarcie cylindrów, przypalenie tłoków lub coś podobno bo w tym momencie nie mam jeszcze kompletnej diagnozy co się stało.
  • Poziom 43  
    naciamen napisał:
    podczas wymiany filtra powietrza zostawili zatkaną rurę od filtra szmatą


    I tak jeździłeś ze szmatą w dolocie czy w przepływomierzu?

    Zresztą zobaczysz co się stało jak sciągniesz głowice.
  • Poziom 15  
    źle napisałem szmata byla w rurze zaraz przed przepływomierzem.
  • Poziom 43  
    Realnie jak silnik w a tryb '' wsciekłego diesla'' to zawory mogą się spotkać z tłokami i je pokiereszuje.

    Oczywiście intercooler do ściągnięcia i wylania oleju z niego.
  • Poziom 26  
    co to znaczy cyt. : " silnik w a tryb '' wsciekłego diesla'' " ??
  • Poziom 39  
    Tzn że silnik zassał olej, pracował na nim zamiast na paliwie i się rozbiegał (miał obroty większe niż max przewidziane konstrukcyjnie).
  • Poziom 15  
    Wszystko się zgadza był taki tryb przez jakies max 5sec może mogło to już wystarczyć oczywiście ale on sam zgasł gdy zwolniłem do 70 gdzieś. Lecz co było tego przyczyną turbo jest w świetnym stanie czy ta szmata mogła spowodować zbyt duze podciśnienie i zassało olej na intercooler? Dlaczego w takim razie dopiero po wyjęciu szamty i przejechaniu jakiś 10km nastąpily takie rzeczy a nie odrazu?
  • Poziom 43  
    naciamen napisał:
    Lecz co było tego przyczyną turbo jest w świetnym stanie


    Tego nie wiesz, ja nie wiem i kwoku nie wie, ba nawet Chuck Norris nie wie.

    Po prostu zdejm głowice i zobacz czy masz olej w intercoolerze w średniej ilości.

    Być może tam się zebrał a jak turbo mocniej dmuchnęło to go z tamtąd wygoniło wprost na tłoki i ukrzywiło korby albo wykrzywiło zawory.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    naciamen napisał:
    Lecz co było tego przyczyną turbo jest w świetnym stanie

    A ten świetny stan to z czego wynika? Z tego że obudowa jest ładna? Bo takimi kryteriami to nigdzie nie dojdziemy. Zaraz jeszcze napiszesz że nawet kropelki oleju w niej nie widać.
  • Poziom 31  
    Mleko już się rozlało ,więc nie ma co nad nim płakać tylko brać się do roboty ,zwalać głowice i do sprawdzenia,zobaczyć co z tłokami i korbowodami.W to dobre turbo też nie wierzę.
  • Poziom 17  
    Niech teraz naprawiają w tym serwisie za free jak masz dowody?.
  • Poziom 15  
    Niestety 2 tłoki upalone na cylindrach zadry. 2 pompowtryskiwacze musiały lać i niestety ale raczej w te 30km z zatkana szmatą to się nie stało ;/ niestety przekładka chyba czeka
  • Poziom 43  
    No widzisz, nie bolało i wymiana oleju do katastrofy się nie przyczyniła.
  • Poziom 18  
    Przy zatkaniu dolotu powietrza jest wysoce prawdopodobne
    że zassało olej do układu dolotowego.
    Odma i turbina są podejrzane.
    Turbina może być dobra ale wytworzone podciśnienie zrobiło swoje.
    Wypalone tłoki i uszkodzone wtryskiwacze zdecydowanie mogły się uszkodzić w czasie tych 5 sekund.
    Wnioski proszę samemu wyciągnąć.
  • Moderator Samochody
    klimosz napisał:
    Przy zatkaniu dolotu powietrza jest wysoce prawdopodobne
    że zassało olej do układu dolotowego.
    Odma i turbina są podejrzane.
    Turbina może być dobra ale wytworzone podciśnienie zrobiło swoje.
    Wypalone tłoki i uszkodzone wtryskiwacze zdecydowanie mogły się uszkodzić w czasie tych 5 sekund.
    Wnioski proszę samemu wyciągnąć.
    Zmień sobie specjalizację na ogrodnictwo może, bo o silnikach to wiedza nikła.
  • Poziom 15  
    Chwila bo nie rozumiem trochę. W czasie tych 5 sec gdy silnik wszedł mi na te wysokie obroty to przypaliły mi się tłoki i pompowtryski zaczeły lać? No nie no a ja sądziłem, że to przypalone tłoki i pompowtryski lejące były przyczyną tego ze zassał olej przez przypalony pierścień i wszedł na te obroty.
  • Moderator Samochody
    Tłoki przypaliły się od lejących pompek; proces trwa dłuższy czas. A rozbiegał się, bo albo faktycznie zassał oleju przez odmę, albo standardowo zimną stroną turbiny, przez uszkodzone uszczelnienie.
  • Poziom 18  
    Nie spotkałeś przypadków nadmiernego pobierania oleju silnikowego w przypadku zatkanego filtru.
    Przecież oczywiste jest że olej dostał się z turbiny lub częściowo z odmy jeżeli budowa na to pozwala.
    Całokształt wypowiedzi sprowadza się do tego wniosku.

    Rozbieganych silniczków kilka robiłem i wiem co się może stać z tłokami i wtryskami.
  • Moderator Samochody
    klimosz napisał:
    Nie spotkałeś przypadków nadmiernego pobierania oleju silnikowego w przypadku zatkanego filtru.
    To i owszem, ale to:
    klimosz napisał:
    Turbina może być dobra ale wytworzone podciśnienie zrobiło swoje.
    Wypalone tłoki i uszkodzone wtryskiwacze zdecydowanie mogły się uszkodzić w czasie tych 5 sekund.
    ?
    klimosz napisał:
    Rozbieganych silniczków kilka robiłem i wiem co się może stać z tłokami i wtryskami.
    W tym momencie proponuję jednak przestać zabierać głos w tym dziale. Mylisz przyczyny ze skutkami. Uszkodzenie wtrysków przy rozbieganiu silnika jest miej więcej tak samo prawdopodobne, jak zużywanie się koła zapasowego.
  • Poziom 18  
    Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.