Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

0pel Meriva1.6 16v - Nierówna praca silnika

26 Maj 2016 14:35 933 6
  • Poziom 13  
    Witam.Panowie mam problem z silnikiem w tym oplu,a mianowicie rok temu silnik nierówno pracował,wyrzucało wypadanie zapłonu2-gi cylinder.Po zdjęciu głowicy okazało się,że jeden zawór ssący był podpalony ok.Głowicę dałem do remontu,zrobione zostały wszystkie 4 zawory na tym cylindrze.Po złożeniu błąd zniknął,do tego czasu było ok.Teraz znowu szarpie silnikiem wolne obroty są w granicach 500-600.Wykręciłem świece,1;3;4 są idealne szary kolor,suche natomiast 2-ga czarna przykopcona.Zamieniłem świecę miejscami 2z 3-cią,po zdjęciu klemy na 15min.błąd znikną,silnik równo pracuje,po przejechaniu 500m błąd wyskakuje bo hek świeci silnik szatkuje,sprawdziłem świece na drugim znowu czarna,na 3-cim czyściutka.Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach próbnikiem PCS-15 z wykresem graficznym i na wszystkich cylindrach jest po 9.5KG/cm2.Czy to jest w normie?, bo niewiem ile powinno być, komputera nie podłanczałem,bo jest ten sam objaw co tamtym razem.Teraz mam pytanie co robić,czy zdzierać głowicę,czy gdzie indziej szukać usterki.Dodam jeszcze,jadąc na prostej drodze równo na 4-tym biegu,obroty silnika 2000 hek się świeci wystarczy minimalnie tknąć bardziej gaz lampka pulsuje,ujmę minimalnie gazu lampka świeci ciągle.Silnik to Z16XE.Proszę o podpowiedzi.Dziękuję.
    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Ciśnienie sprężania powinno wynosić 14-16 barów, więc 9,5 furory nie robi, ale przynajmniej jest równo.
    Zanim zdejmiesz głowicę, zrób test szczelności cylindrów, żeby nie narobić się bez efektów. Nie zaszkodzi sprawdzić, wtryskiwacz na 2 cyl. ew. zamienić miejscami z innym. I obejrzyj cewkę i fajkę, która łączy ją ze świecą, czy iskra nie ucieka bokami.
    Check miga, gdy wypadają zapłony, żebyś wiedział, że niszczysz planetę.
  • Poziom 13  
    ciśnienie chociaż masz równe ale nie jest za wysokie sprawdziłbym iskrę i wtryskiwacze przed zdjęciem głowicy
  • Poziom 13  
    Witam.Panowie dzięki za zainteresowanie tematem.Nie pomyślałem teraz o wtrysku,ale poprzednim razem,przy tych samych objawach i usterce,wtryski były przeglądnięte i zamienione miejscami,cewka była podmieniona z takiego samego silnika i okazała się głowica.Jeśli chodzi o sprawdzenie szczelności cylindra to jest tzw.próba olejowa?,jeśli tak to jak to się robi bo słyszałem o tym,ale nigdy tego nie sprawdzałem.Dzięki.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    kolego sprawdź najpierw cewkę i czy nie jest przetarta wiązka elektryczna
  • Poziom 31  
    Nie. Szczelność cylindra bada się podłączając sprężone powietrze przez otwór po świecy (tłok w GMP). Potem nasłuchujesz skąd syczy i dzięki temu można powiedzieć, w którym miejscu jest nieszczelność: czy na zaworach dolotowych, wydechowych, pierścieniach, ew. do układu chłodzenia. Są przyrządy z dwoma manometrami, na których widać jak duża jest nieszczelność.
  • Poziom 13  
    Witam.Na razie odpuszczam bo nie mam czasu a do tego od tygodnia heck się nie świeci i silnik pracuje poprawnie.Dzięki.
    Pozdrawiam.