Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obrotomierz Husaberg, Hanway, Rieju MRT am6 50

26 Maj 2016 14:51 1110 8
  • Poziom 10  
    Panowie! Mam problem z obrotomierzam w motorowerze. Zacznę od tego ze jest tam silnik minarelli am6 z zapłonem ducati energia wcześniej był ten dwunasto cewkowy(leonelli?). Roznią sie przedewszystkim tym ze w ducati jest cewki moduł natomiast przedtem była oddzielnie cewka
    I moduł. Z obrotomierza wychodzi jeden kabel, który był podłączony pod moduł, teraz ten kabel chciałem podłączyć pod któryś z zapłonu (wychodzą czerwony, biały, zielony - do cewkomodulu i żółty od ładowania). Próbowałem podłączyć obrotomierz pod każdy kabel działa tylko pod czerwonym i zielonym, lecz obroty wskazują 4 tys gdy silnik ma 1tys. Moje pytanie brzmi jak można "zbić" te obroty. Myślałem nad jakimś opornikiem lecz dowiedziałem sie ze to nie jest sterowane napięciem lecz impulsem wiec nie wiem co z tym dalej zrobić. Z góry dzięki za wszystkie wskazówki. Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 39  
    MatadeuszBabacz napisał:
    Husaberg, Hanway, Rieju MRT

    Wyjaśnij dokładnie, co to za model, co za przeróbki robiłeś.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Hanway stm50, to samo co rieju mrt. Przeróbki tak jak pisałem zmiana zapłonu.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia.
    Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli).
    Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do zapłonów z cewkomodułem.
    Jedyny, ale bardzo ekstremalny sposób to "shakowanie" cewkomodułu poprzez wlutowanie się do uzwojenia pierwotnego cewki WN, ale trzeba wiedzieć gdzie dokładnie otworzyć obudowę w celu uzyskania dostępu do odpowiedniego punktu lutowniczego na płytce modułu.
  • Poziom 10  
    Tak sie składa, ze jest tam oryginalny am6. A można jakos "zbić" te impulsy z kabla od iskrownika tak aby wartości były chociaż zbliżone? Tak czy owak dzięki za pomoc.
  • Poziom 39  
    Jedynie jeśli owiniesz przewód od obrotomierza wokół przewodu WN (sonda pojemnościowa). Na zapłonie Ducati Energia częstotliwość napięcia w cewce zasilającej jest trzy razy większa od obrotów silnika.
  • Poziom 10  
    Próbowałem tego, lecz obroty wskazywały max 2tys. Nawinalem ponad 10 zwoi.
  • Poziom 39  
    No to pozostaje zamontowanie oryginalnego zapłonu, albo jazda bez obrotomierza.
  • Poziom 10  
    Ogarnalem, ze jest cos takiego jak dzielnik impulsów. Bede próbował zrobić cos takiego.