Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód rodzinny do 10tys.

M-X 26 Maj 2016 15:44 2802 40
  • #1 26 Maj 2016 15:44
    M-X
    Poziom 7  

    Witam. Poszukuje auta do 10 tys. Myślałem nad Renault Grand scenic, laguna II po lifcie, Opel zafira. Dużo nie jeżdżę od 6-8 tys km rocznie, wybranie diesla byłoby błędem na taki krótki dystans rocznie?? Czy jakieś inne auto w tej cenie możecie jeszcze polecić ??? Pozdrawiam.

    0 29
  • #2 26 Maj 2016 16:14
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Wg mnie diesel poniżej 20k rocznie to głupota a u Ciebie to nawet lpg chyba się nie opłaca, ile będziesz robił miesięcznie km? 600? takie przebiegi to użytkownicy diesli robią tygodniowo...
    Nie ma sensu, będzie Ci się sypac osprzęt, a niskie spalanie też nie zawsze, zależy jakie odcinki.

    No i nie wiem czy koniecznie muszą być minivany jak Zafira czy Grand -Scenic?

    Laguna jako Segment D ok ale II po lifcie to raczej nie za 10k...

    A może Accord VI 1,8i?
    albo jakaś Sonata?

    ewentualnie Audi a4 B5 lub Passat B5 (ale drogi zawias bo to nie kompakty)

    P.S. Wg mnie warto przemyśleć jaki segment?
    czy D czy kompakty czy takie właśnie minivany

    0
  • #3 26 Maj 2016 18:20
    niko18
    Poziom 7  

    Na początek odrzuc wszystkie diesle. W tej cenie znalezienie diesla w dobrym stanie, który nie wydryluje Ci kieszeni zajmie ci pol roku jak nie rok.
    Po drugie przy krótkich odcinkach diesel sie nie zdarzy nagrzać wiec spalanie bedzie wysokie.
    Jeśli koszty paliwa mają być niskie zdecydowanie i nieodwołalnie LPG plus gazownik znający się na swojej robocie i odpowiedni silnik wspolpracujący z instalacją.
    Wg. mnie najbardziej racjonalny wybór jeśli chodzi o obniżenie kosztów serwisowania auta oraz kosztów samego paliwa.

    0
  • #4 26 Maj 2016 20:23
    sławol
    Poziom 17  

    Odpowiem Ci jako użytkownik auta z dieslem co robi 6 tyś rocznie. Widzę że chciałbyś większe autko. Polecam VW Sharan lub galaxy lub Alhambra z silnikiem 1.9 tdi 90 lub 110km. Spalanie w mieście 7 litrów max. Nagrzewa ją się super szybko i przy krótkich odcinkach sprawdzają się znakomicie. Każdy mechanik naprawi te auta bez problemu i części jest opór.

    0
  • #5 27 Maj 2016 20:29
    M-X
    Poziom 7  

    a w tej cenie da się znaleźć dobrego Grand Scenica w benzynie 2.0 ??

    0
  • #6 27 Maj 2016 20:36
    daras41
    Poziom 25  

    Grupę VW omijaj szerokim łukiem KOROZJA i mega przebiegi, nie patrz na licznik. Scenic w benzie jak najbardziej . Za taką kwotę, jak poszukasz kupisz fajne auto.

    0
  • #7 27 Maj 2016 20:36
    sebap
    Poziom 40  

    Raczej nieosiągalne zadanie. Nie w stanie dobrym. Do inwestycji - jak najbardziej.

    0
  • #8 27 Maj 2016 20:59
    kuba1im
    Poziom 19  

    Jakiś czas temu zmieniliśmy swoje 206 z żoną na Fabie I kombi, gdyż powiększyła się nam rodzinka. Fabia miała być kompromisem pomiędzy małym autem na miasto i rodzinnym autem w kombi. Po 2 miesiącach stwierdzamy, że jest stanowczo za mała. Wózek co prawda wejdzie do bagażnika, ale nasz golden retriever już nie. Porównywaliśmy ostatnio pojemności bagażników aut dostępnych w okolicy w podobnym przedziale cenowym. O dziwo Fiat Stilo w kombi ma bardziej pojemny bagażnik niż Pasek b5.

    0
  • #9 27 Maj 2016 23:21
    MrMalo82
    Poziom 12  

    daras41 napisał:
    Grupę VW omijaj szerokim łukiem KOROZJA i mega przebiegi, nie patrz na licznik. Scenic w benzie jak najbardziej . Za taką kwotę, jak poszukasz kupisz fajne auto.


    Dla mnie bzdura..tzn że co Sharan będzie miał 300 przejechane a Scenic 100? pokaż mi Scenica z 2002 roku w dieslu który ma mniej niż 300 nalatane?? VW np właśnie Sharan ma też takie przebiegi a co do rdzy to chyba Audio 80 albo Golf III, bo ja mam Golfa IV 2000 rok i zero rdzy a w rodzinie był Passat 97 i sprzedany parę lat temu bez ognisk korozji...
    Za to na Scenic sporo osób się skarży że podłogi gniją..poza tym drobne ogniska korozji to norma i to nie tylko VW..bezsensu uogólnianie..te auta za 10k będą miały po 13-15 lat a nie roczne z salonu..

    0
  • #10 28 Maj 2016 09:09
    sebap
    Poziom 40  

    MrMalo82 napisał:
    Za to na Scenic sporo osób się skarży że podłogi gniją

    Nie siej herezji i zasłyszanych opowieści z krypty. Gnił Scenic I phI, Scenica I phII jak i Scenica II to nie dotyczyło. Zdarzają się przypadki ale to w sztukach po 2010 roku czyli Scenic III.

    0
  • #11 28 Maj 2016 09:41
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Berlingo jest pakowne jak 3 dzieci i pies celuj w Voyagera

    0
  • #12 28 Maj 2016 15:40
    M-X
    Poziom 7  

    a co w tym Grand Scenic psuje się najczęściej ? i czy części są miarę w optymalnych cenach ??

    0
  • #13 28 Maj 2016 21:44
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Te auta to raczej dla bogatych

    0
  • #14 28 Maj 2016 22:00
    sebap
    Poziom 40  

    Tak z ciekawości, co jest w Scenicu II droższego w naprawie niż w innych autach?

    0
  • #15 28 Maj 2016 22:01
    bodzio012
    Poziom 32  

    Galaxy z 2000-2002 1.9 tdi 115KM się nada, wszędzie części i każdy mechanik zna auto

    0
  • #16 28 Maj 2016 22:10
    kuba1im
    Poziom 19  

    Jeśli już scenik to ja bym raczej polecił scenika I Fl. Mój ojciec ma takiego z silnikiem 2.0 140KM i automatyczna skrzynią biegów DPO. Chwali go sobie, w sumie jeździ dosyć mało, ale na razie bezawaryjnie i bardzo komfortowo.

    0
  • #17 29 Maj 2016 14:55
    Kune
    Poziom 23  

    sebap napisał:
    MrMalo82 napisał:
    Za to na Scenic sporo osób się skarży że podłogi gniją

    Nie siej herezji i zasłyszanych opowieści z krypty. Gnił Scenic I phI, Scenica I phII jak i Scenica II to nie dotyczyło. Zdarzają się przypadki ale to w sztukach po 2010 roku czyli Scenic III.


    Jakie herezje?
    Chcesz mi powiedzieć że w 15 letnim Scenicu nie lecą błotniki z tyłu, albo progi?
    To wszystko 1X letnie auta, najwięcej zależy od konkretnego egzemplarza, nie od marki modelu samochodu.

    0
  • #18 29 Maj 2016 15:14
    sebap
    Poziom 40  

    Kune napisał:
    sebap napisał:
    MrMalo82 napisał:
    Za to na Scenic sporo osób się skarży że podłogi gniją

    Nie siej herezji i zasłyszanych opowieści z krypty. Gnił Scenic I phI, Scenica I phII jak i Scenica II to nie dotyczyło. Zdarzają się przypadki ale to w sztukach po 2010 roku czyli Scenic III.


    Jakie herezje?
    Chcesz mi powiedzieć że w 15 letnim Scenicu nie lecą błotniki z tyłu, albo progi

    Tak, to właśnie chcę powiedzieć. W razie czego zapraszam, możesz ściągać plastiki z mojego RX4 i obejrzeć blachy. Kolega ma 2 sztuki SC I phII, nie malowane jakby co. Możesz oglądać do woli. Nie spotkałem się z niebitym, powtarzam niebitym polifcie, który by gnił. Co innego przedlift, tam rdza to standard.
    Nie było lepiej zabezpieczonych antykorozyjnie aut z tamtych lat niż auta francuskie.

    0
  • #19 29 Maj 2016 18:02
    Kune
    Poziom 23  

    sebap napisał:
    Tak, to właśnie chcę powiedzieć. W razie czego zapraszam, możesz ściągać plastiki z mojego RX4 i obejrzeć blachy. Kolega ma 2 sztuki SC I phII, nie malowane jakby co.

    A widzisz, mój kolega kupił S1ph2 od naszego wspólnego znajomego, który miał go od nowości i miał problem z korozją. Powierzchowny, typowo wizualny, nie był przerdzewiały na wylot, ale pamiętajmy że to nastoletnie auta.
    Przepraszam, ale nie chce mi sie szukać zdjęc żeby to udokumentować

    0
  • #20 29 Maj 2016 19:42
    merc124t
    Poziom 17  

    Witam za 10tyś kupisz fajne / i nie tak stare / berlingo multispace pojemne i praktyczne nie takie awaryjne , dostępność częsci jest bardzo duża,zaleta duży bagażnik mnóstwo schowków itp

    0
  • #21 02 Cze 2016 23:39
    sławol
    Poziom 17  

    Scenika nie poleciłbym nawet wrogowi. Już bym wolał zadbaną Multiple 1.9jtd. Poza tym nie padło tutaj żadne auto które przewyższyło czymkolwiek sharana/galaxy.

    0
  • #22 02 Cze 2016 23:57
    sebap
    Poziom 40  

    sławol napisał:
    Scenika nie poleciłbym nawet wrogowi.

    No popatrz. Takie padaczki te Sceniki?

    0
  • #23 03 Cze 2016 00:40
    Dobromir pomysłowy
    Poziom 18  

    M-X napisał:
    Dużo nie jeżdżę od 6-8 tys km rocznie, wybranie diesla byłoby błędem na taki krótki dystans rocznie??
    Chyba że z małym silnikiem. A kup sprawny dobry technicznie a nie wyeksploatowany , skoro dla rodziny to tym bardziej! Ile to osób i jakie inne wymagania ? A jak za tą cenę to i tak będziesz dokładał . Ja bym doradzał wiekowy ale w super stanie technicznym( pomijam blacharkę ).

    0
  • #24 03 Cze 2016 01:54
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    Od Sharana radzę się trzymać z daleka - szmelc nie auto, sypie się dosłownie wszystko. Zafira I jest w miarę sensownym autem, co prawda paskudnym w środku ale za te pieniądze nie ma co wybrzydzać. Ze standardowym usterek należy wymienić sypiącą się instalację elektryczną (przewody w drzwiach, padające sterowniki silnika - niezależnie od tego czy to diesel czy benzyna), urywanie się trzpienia kostki stacyjki (lepiej mieć w zapasie, bo nie wiadomo kiedy zaskoczy), gnijący wydech i problemy z ręcznym. Jeśli chodzi o silniki to osobiście wystrzegałbym się diesla - ciężko trafić w pełni sprawnego. Z mniejszych aut polecam Berlingo/Partner; główne usterki: elektryka (w wersjach z klimatyzacją regulator wentylatora, niektóre wiązki pod maską), oczywiście belka z tyłu (u mnie padła po 210 tys. km więc tragedii nie ma), z silników benzynowych tylko 1.6 110KM, mniejszego nie ma co brać pod uwagę bo nie da się ujechać; jeśli chodzi o HDI to nie mam doświadczenia. Z rdzą ani w jednym ani w drugim polecanym aucie nie ma jakichś szczególnych problemów, chyba że kupisz bity z każdej strony egzemplarz.

    0
  • #26 03 Cze 2016 14:14
    sławol
    Poziom 17  

    Od każdego auta jakie tutaj padnie radzę się trzymać z daleka. Tak będzie najlepiej. Weź poprostu te 10 tyś i sam coś kup na swój rozum. Tyle.

    0
  • #27 03 Cze 2016 15:39
    Dobromir pomysłowy
    Poziom 18  

    sławol napisał:
    Od każdego auta jakie tutaj padnie radzę się trzymać z daleka. Tak będzie najlepiej. Weź poprostu te 10 tyś i sam coś kup na swój rozum. Tyle.

    Coś było fajnego:)

    Dodano po 4 [minuty]:

    sławol napisał:
    sam coś kup na swój rozum.
    Raczej na rozum dobrego mechanika , diagnosty chyba że sam masz doświadczenie albo z pewnego źródła kupujesz.:). Znam człowieka co do 20latka dokładał tyle kasy że na raty nowy by prawie kupił:)). A blacharka, lakier to rozpacz. Ale sprawny na 100%.

    0
  • #28 03 Cze 2016 18:16
    sławol
    Poziom 17  

    Co mu doradzi stary dobry mechanik? Powie mu kup co chcesz, przyjedz do mnie i zobaczymy co da się z tego zrobić. Albo wiem mam coś wspaniałego dla osoby która szuka auta za 10 tyś To Mercedes W124 z silnikiem 300d w tej cenie znajdzie w dość dobrym stanie egzemplarz. I będzie zadowolony lepiej niż z innej toczki.

    0
  • #29 03 Cze 2016 18:21
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    A czemu nie Ford T (pomijając cenę) ? Nie wypisujcie głupot o dwudziestoparoletnich gratach. Kupno W124 za 10 tys. zł (pomijając, że nijak nie nadaje się gabarytami na samochód rodzinny) jest idiotyzmem, chyba że ktoś szuka bazy na samochód zabytkowy. Bezpieczeństwo żadne, dynamika jazdy żadna a w razie awarii niektórych elementów wcale tanio nie będzie.

    0
  • #30 03 Cze 2016 19:18
    sławol
    Poziom 17  

    Wystarczy trochę pojeździć w124 w ładnym stanie żeby się przekonać jak góruje nad resztą jak to napisał przedmówca gównami(multispacer)czy jak to tam . Bo jeżdżąc właśnie 10 letnimi gównami nie zna jakości jazdy Niezawodnym Mercem który praktycznie jest bezawaryjny i nic tam drogiego w naprawach nie zaskoczy.

    0