Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Audi A3 - Ubywanie p造nu ch這dniczego Audi A3 1.8 benzyna 1997r

26 Maj 2016 22:06 2343 3
  • Poziom 2  
    Witam.

    Mam problem z ubywanie p造nu chlodniczego w Audi A3. Ale to nie jest ubywanie regularne. Mianowicie, sprawa wygl康a tak 瞠 jak zauwa輳 瞠 w zbiorniczku wyr闚nawczym jest p造nu troch poni瞠j minimum, wtedy dolewam p造nu leciuto ponad pomiedzy min - max. No i teraz wygl康a to tak 瞠 czasami je盥輳 z dwa tygodnie w mieszanym trybie (miasto / trasa ) i p造nu nie ubywa nic a nic. Sprawdzam po kilku dniach znowu i nagle okazuje si 瞠 p造nu znowu jest leciutko poni瞠j minimum. dolewam wi璚 znowu p造nu i sprawdzam prawie codziennie stan i np. oka瞠 si 瞠 po dw鏂h dniach zn闚 musz dola po czym jak dolej to znowu np. 2 - 3 tygodnie poje盥輳 i wszystko jest ok. Wyciek jest nieregularny. Plamy pod samochodem nie widz. Patrzy貫m po przewodach ale jest wszystko suche.

    Z gory zaznaczam ze : pod korkiem oleju nie ma zadnego nalotu , nie smierdzi z zbiorniczka spalinami, nie widac bialego dymu ani innego z rury wydechowej, temperatura rosnie normalnie do 90 stopni i nie wzrasta. Otatnio robilem dwie trasy po 800km kazda i plynu na trasie nie musialem nic a nic dolewac. A i dodam ze ostatnio robilem akcje z plynem do uszczelniania ukladu chlodzenia ale nie pomoglo.

    Jedyne dwie sprawy ktore moga ale nie wiem czy na pewno jaki zwiazek z tym jest zbiorniczek wyrownawczy. Mianowicie, jak odkrecam korek na goracym silniku slysze delikatne syk i plyn sie podnosi do gory. Ale wydaje mi sie ze to moze byc z powodu wysokiej temperatury plynu. Jak uda mi sie odkrecic korek i plyn podni鏀 si do poziomu powyzej maximum to tak pozostaje i nie obniza sie. Dopiero po nocy kiedy zakrecilem z powrotem korek to plyn zszedl do poprzedniego stanu.
    Druga sprawa to pod korkiem plynu chlodniczego zauwazylem taki suchy nalot, porownalbym to do kamienia czy proszku o kolorze plynu chlodniczego.

    Moim zdaniem wykluczylbym uszczelke pod glowica (ale to moje zdanie), tylko czy szukac problemu w zbiorniczku wyrownawczym ? Czy zbiorniczek i wadliwy korek moze powodowac jakies wahania cisnieniowe ?

    Prosz o info jesli ktos mial podobny problem. Lub zna odpowiedz na pytanie. Pozdrawiam.
  • U篡tkownik usun掖 konto  
  • Poziom 2  
    Dzisiaj jade kupic nowy korek i zamontuje. Mam nadzieje ze to bedzie to. Szczerze to pierwszy raz spotykam sie z tym ze korek moze miec znaczenie w ubywaniu plynu. No ale czlowiek cale zycie sie uczy. Zobaczymy czy to cos pomoze. Jesli nie to mysle ze bede sie przygladal pompie wody.
  • Poziom 18  
    Je瞠li przy odkr璚aniu korka na gor帷ym silniku ( czego nie powinni鄉y robi) :arrow:
    s造cha wyra幡y syk ( uchodzi ci郾ienie kt鏎e jest naturalne, bo to uk豉d ci郾ieniowy) :arrow:
    poziom p造nu ch這dniczego si nieznacznie podniesie ( co jak s逝sznie zauwa篡貫 jest spowodowane wysok temperatur) :arrow:
    W czasie stygni璚ia p造nu zmniejsza on swoja obj皻o嗆 i dlatego poziom wraca do pierwotnej warto軼i ( co rano zauwa篡貫)
    Wszystkie te objawy s naturalne.
    Nalot na spodzie/ pod spodem (barwnik) jest pozosta這軼i odparowanego p造nu ch這dniczego.
    I w豉郾ie takich 郵ad闚 powiniene szuka na wszystkich swoich po陰czeniach wodnych, na ca造m obiegu ( w陰cznie z wymiennikiem w samochodzie)
    Korek to najta雟zy element uk豉du ch這dzenie kt鏎y te ulega awarii wi璚 dobrym pomys貫m jest od niego zacz望.
    powodzenia