Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Python] Położenia krańcowe rolet - potrzebne odpowiednie polecenia, sposób

Aykan72 26 May 2016 23:34 1071 9
    Aykan72
    Level 6  
    Dzień dobry!

Dopiero zacząłem parę dni temu zabawę z językiem Python, jestem laikiem i chcąc nauczyć się czegoś więcej chce napisać program sterujący roletami.
    Do wejść podłączyłem kr_d/g czyli wyłączniki krańcowe(limit switches), czujniki bezpieczeństwa(c_red/org) i zwykłe przyciski monostabilne(gora,stop,dol). Wyjścia to sygnały sterujące sterownikiem dwukanałowym silnika prądu stałego DC(obroty prawo, lewo, PWM).
    Jedyny mój problem tkwi, w tym że jeżeli roleta zjedzie już na dół to nie można załączyć obrotów podnoszących ją do góry jeżeli nie trzyma się przycisku(jeśli [kr_d] jest zwarta i przycisk [gora] mają stan wysoki), analogicznie dzieję się w przeciwną stronę.
    Jak mniemam problem tkwi w tym że "bs'y" się ze sobą "kłócą".
    Proszę o pomoc szanowne grono programistów!
    Pozdrawiam

tutaj wrzucam mój kod:
    Code: python
    Log in, to see the code
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
    dedito
    Level 39  
    Aykan72 wrote:
    Dopiero zacząłem parę dni temu zabawę z językiem Python
    Czyli jakieś języki już znasz. Jakie?
    Jakie stany wejść odpowiadają wciśniętemu przyciskowi, załączonej krańcówce i pobudzonym czujniku bezpieczeństwa?
    dedito
    Level 39  
    Code: python
    Log in, to see the code

Z powyższego wynika, że przycisk musi być wciśnięty cały czas aby podtrzymać ruch rolety.
    PS.Trochę dziwi, że przycisk nie jest NO.
    Aykan72
    Level 6  
    Przycisk jest NO.