Witam
Samochód posiada nową sekwencyjną instalację gazową (ok 2 tyś. km), na sterowniku STAG-4.
Komputer wyświetla stale (błąd pojawia się zaraz po wykasowaniu) błąd:
"P0300,Przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w kilku cylindrach ".
Najprawdopodobniej może być to przyczyną występujących podczas jazdy takich objawów jak:
-przy dodaniu gazu przy obrotach do 2,0 tyś. silnik zaczyna się krztusić, płynne dodanie gazu nie powoduje takich objawów.
- po rozgrzaniu silnika jałowe obroty są niestabilne, po pewnym czasie zaczynają powoli opadać, szarpnięcie silnika tak jakby nie palił na jeden cylinder(świece, przewody,cewki wymienione), po chwili komputer przywraca zaprogramowane 750 obr. i cały cykl się powtarza.
Czy ktoś miał do czynienie z takim błędem?
Czy może jest to objaw zbyt bogatej mieszanki, której czasami silnik nie jest w stanie spalić (muszę dodać, że jak na taki niewielki silnik 1,6, samochód spala 11-12 litrów gazu przy użytkowaniu 70% trasa.
Samochód posiada nową sekwencyjną instalację gazową (ok 2 tyś. km), na sterowniku STAG-4.
Komputer wyświetla stale (błąd pojawia się zaraz po wykasowaniu) błąd:
"P0300,Przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w kilku cylindrach ".
Najprawdopodobniej może być to przyczyną występujących podczas jazdy takich objawów jak:
-przy dodaniu gazu przy obrotach do 2,0 tyś. silnik zaczyna się krztusić, płynne dodanie gazu nie powoduje takich objawów.
- po rozgrzaniu silnika jałowe obroty są niestabilne, po pewnym czasie zaczynają powoli opadać, szarpnięcie silnika tak jakby nie palił na jeden cylinder(świece, przewody,cewki wymienione), po chwili komputer przywraca zaprogramowane 750 obr. i cały cykl się powtarza.
Czy ktoś miał do czynienie z takim błędem?
Czy może jest to objaw zbyt bogatej mieszanki, której czasami silnik nie jest w stanie spalić (muszę dodać, że jak na taki niewielki silnik 1,6, samochód spala 11-12 litrów gazu przy użytkowaniu 70% trasa.