Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra H 1.9 CDTI 110 kW - Błąd P0001 - za niskie ciśnienie szyny

pawelskot 27 May 2016 09:08 18546 2
Automation24.pl
  • #1
    pawelskot
    Level 10  
    Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW.
    Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny.
    Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje.
    Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie w zakresie wejście obrotów silnika na moment obrotowy ok 1800 rpm ostatnio błąd pojawiał się przy 3000 rpm.
    Pojawienie się błędu skutkuje utratą mocy, wtedy wystarczy wyłączyć i włączyć zapłon i auto jedzie już normalnie.
    Samochód był już w wielu serwisach, każdy rozłożył ręce. W ciągu ostatniego roku to w sumie 2 miesiące w warsztatach.
    Zostały wymienione wszystkie wtryski, kolektor dolotowy z uwagi na uszkodzone klapy wirowe + czujnik ciśnienia, filtr paliwa z obudową, pompa wysokiego ciśnienia (wcześniej sam regulator ciśnienia), szyna CR wraz z czujniekiem (wcześniej sam czujnik). EGR też jest wymieniony. Paliwo to ON Verva. Silnik działa na fabrycznym oprogramowaniu.
    W akcie desperacji oddałem auto do serwisu OPLA, stało tam 4 dni podczas których stwierdzono tylko, że opisany przeze mnie błąd faktyczne się pojawia przy zimnym silniku. Podobno sprawdzane były wtryskiwacze, przewody paliwowe. Wszystko w normie. Przy odbiorze samochodu oprócz FV dostałem informację, się że auto jest sprawne jak zagrzane.
    A ja w dalszym ciągu mam serce na ramieniu jak mam wyprzedzać.
    Pozdrawiam
  • Automation24.pl
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Ten błąd , w/g kodów opla , to uszkodzony regulator ciśnienia/otwarty obwód.
    Takie diktum może oznaczać; uszkodzenie samego regulatora , przerwa na wiązce i lub we wtyczce albo w samym ECU( jak się rozgrzeje to OK).
    Jak jest zimny to i zapotrzebowanie na paliwo większe , stąd "niskie ciśnienie".
  • #3
    Anonymous
    Level 1