Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H 1.9 CDTI 110 kW - Błąd P0001 - za niskie ciśnienie szyny

pawelskot 27 Maj 2016 09:08 2373 2
  • #1 27 Maj 2016 09:08
    pawelskot
    Poziom 10  

    Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW.
    Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny.
    Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje.
    Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie w zakresie wejście obrotów silnika na moment obrotowy ok 1800 rpm ostatnio błąd pojawiał się przy 3000 rpm.
    Pojawienie się błędu skutkuje utratą mocy, wtedy wystarczy wyłączyć i włączyć zapłon i auto jedzie już normalnie.
    Samochód był już w wielu serwisach, każdy rozłożył ręce. W ciągu ostatniego roku to w sumie 2 miesiące w warsztatach.
    Zostały wymienione wszystkie wtryski, kolektor dolotowy z uwagi na uszkodzone klapy wirowe + czujnik ciśnienia, filtr paliwa z obudową, pompa wysokiego ciśnienia (wcześniej sam regulator ciśnienia), szyna CR wraz z czujniekiem (wcześniej sam czujnik). EGR też jest wymieniony. Paliwo to ON Verva. Silnik działa na fabrycznym oprogramowaniu.
    W akcie desperacji oddałem auto do serwisu OPLA, stało tam 4 dni podczas których stwierdzono tylko, że opisany przeze mnie błąd faktyczne się pojawia przy zimnym silniku. Podobno sprawdzane były wtryskiwacze, przewody paliwowe. Wszystko w normie. Przy odbiorze samochodu oprócz FV dostałem informację, się że auto jest sprawne jak zagrzane.
    A ja w dalszym ciągu mam serce na ramieniu jak mam wyprzedzać.
    Pozdrawiam

  • #2 27 Maj 2016 11:22
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ten błąd , w/g kodów opla , to uszkodzony regulator ciśnienia/otwarty obwód.
    Takie diktum może oznaczać; uszkodzenie samego regulatora , przerwa na wiązce i lub we wtyczce albo w samym ECU( jak się rozgrzeje to OK).
    Jak jest zimny to i zapotrzebowanie na paliwo większe , stąd "niskie ciśnienie".

  • #3 27 Maj 2016 16:18
    KotBury2
    Poziom 18  

    pawelskot napisał:
    Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny.
    Pełne tłumaczenie kodu usterki brzmi:
    Cytat:
    P0001 - Elektrozawór regulacji przepływu paliwa, obwód otwarty.
    Oznacza to wyłącznie usterkę elektryczną, nie hydrauliczną. Wymieniając po kolei każdy element układu wtryskowego jak wtryskiwacze, zawory regulacyjne, pompę WC, usuwamy ewentualne usterki hydrauliczne. Natomiast gdy feler tkwi w kablach lub stykach danego podzespołu, to choćbyśmy wymienili po kolei 20 nastawników, to usterka nie zniknie, ponieważ tkwi dalej w kablach lub stykach, czyli w elektryce.

    Należy więc wrócić jeszcze raz do elektrozaworu wskazanego przez komputer i dokładnie sprawdzić cały obwód elektryczny regulatora, a nie tylko jego samego.

    Na dowód jak banalna usterka kabli uniemożliwia normalną jazdę aż przez 3 lata podam przykład, który już omawiałem na tym forum. Mianowicie, pewien kierowca borykał się z identycznym bolakiem i pewnego razu silnik rozkraczył mu się na środku ulicy. Po prostu raptem zgasł i nie chciał zapalić, mimo, że przed chwilą jechał idealnie.

    Przyjechała wezwana laweta, mechanik otworzył maskę, popatrzył, jaki to silnik, po czym wziął młotek i palnął dokładnie w regulator wydatku nr 4, pokazany na schemacie pompy wysokiego ciśnienia SIEMENS poniżej.
    Opel Astra H 1.9 CDTI 110 kW - Błąd P0001 - za niskie ciśnienie szyny
    Jednostka napędowa momentalnie zapaliła, gdzie przed chwileczką nie była w stanie mimo długotrwałego chechłania rozrusznikiem.

    Co więcej, użytkownik cieszył się nienaganną jazdą niezbyt długo, gdyż po jakimś czasie silnik znów stanął w szczerym polu i nie dał się uruchomić. W międzyczasie kierowca wymienił połowę silnika, a koszty urosły do rozmiarów kosmicznych, a on dalej jeździł dokładnie jak Ty - z duszą na ramieniu...

    Aż pewnego dnia z czystej ciekawości i przypływie jakiegoś olśnienia kierowca wypiął wtyczkę elektryczną regulatora nr 4 i oczom jego okazała się straszna awaria, a mianowicie... zagięty pin we wtyczce kablowej (nie zaworowej).

    Nie mówię, że to identyczna usterka, ale dam cenną rzecz w ramach zakładu, iż borykasz się z podobnym brakiem styku elektrycznego, czyli przerwanym obwodem. Świadczy o tym kod usterki P0001. Nawiasem mówiąc, dokładne zrozumienie błędu to 50% sukcesu w diagnozowaniu. Drugie 50% to znajomość silnika przez osobę obsługującą (niekoniecznie mechanika) oraz logika myślenia w ślad za komputerem sterującym.

    Czyli trzeba np. rozumieć, tak jak rozumie komputer. Nie widzi on samego nastawnika i czujnika, ale ich całe obwody z kablami i stykami włącznie.

    Jeśli zatem podejrzewamy dany zawór lub czujnik, iż jest uszkodzony, to nie latamy od razu kupować nowy, tylko najpierw sprawdzamy, czy rzeczywiście on jest zepsuty. Wobec tego najprościej to sprawdzić, podmieniając chwilowo dany element z identycznego silnika i wykonać jazdę testową.

    Jeżeli usterka mija, kupujemy nowy element. Jeżeli nie mija, podejrzane są kable i styki, o czym mowa.

    Jest to podstawowa procedura wyszukiwania usterek, stosowana nawet w technice kosmicznej, polegająca na eliminacji "dobrych podzespołów". Jeśli wspomniany elektrozawór regulacji paliwa byłby sprawdzony w 100%, a nie w 50%, to kierowca dawno by o tym zapomniał.

    Brak zaledwie 50% logiki myślenia powoduje kolosalne straty nie tylko dla samego kierowcy, ale również dla marki, czy renomy serwisu.

    Pzdr KotBury2

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo