Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

KiaPicanto - Gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzące?

Elektromistyk 27 May 2016 09:35 6861 17
  • #1
    Elektromistyk
    Level 7  
    Witam. Pytanie jak w temacie czyli gdzie jest czujnik cieczy c hłodzącej w Kia picanto 1.1 2005 rok? Oglądałem już silnik z każdej strony i nie ma nigdzie.u
  • #3
    emeryt2
    Level 42  
    Szukaj koło cewki zapłonowej , chyba za nią.
  • #4
    Elektromistyk
    Level 7  
    Dzięki znalazłem. Przed jego wymianą muszę spuszczać płyn?


    KiaPicanto - Gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzące?
  • #5
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Jak silnik jest zimny to nie, tylko musisz go szybko wyjąć i o ile oring ci nie zostanie w środku to szybko wsadzasz nowy i po problemie, ja tak zawsze robiłem, ale czasem jak płyn był gorący a mi oring został w środku to się poparzyłem :) ale na zimnym nawet jak zostanie to go szybko wyciągniesz.
  • #6
    Elektromistyk
    Level 7  
    Wymieniłem i wiatrak chłodnicy nadal nie kręci się. Wiatrak sprawny bo podłanczałem do aktu i krėcił. Od wiatraka odchodzi drugi przewód na dół chłodnicy. Czy możliwe jest że w chłodnicy jest drugi czujnik temperatury?
  • #7
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Możliwe, ten co pisałeś wcześniej napewno daje informacje do sterownika i licznika także pewno jest jeszcze inny do wentylatora ale trzeba by sprawdzić jakiego prądu brakuje na wentylatorze i poszukać usterki, jak odepniesz właściwy czujnik to wentylator powinien się załączyć.
  • #8
    Elektromistyk
    Level 7  
    Po wypięciu wtyczki (dwa piny) z czujnika przy chłodnicy i rozgrzanie silnika wentylator się nadal nie włwączył. Na przewodzie który idzie z wentylatora do tego czujnika przy chłodnicy nie ma napięcia i teraz nie wiem czy napięcie powinno się pojawiać po nagrzaniu silnika czy bezpośrednio po przekręcenia kluczyka? Ten termowłącznik ma za zadanie zadanie zwierać pod wpływem temperatury czy rozwierać?

    KiaPicanto - Gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzące?
    KiaPicanto - Gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzące?
    KiaPicanto - Gdzie jest czujnik temperatury cieczy chłodzące?
  • #9
    Elektromistyk
    Level 7  
    Teraz zdjąłem wtyczkę z czujnika przy termostacie i wentylator ruszył. Dlaczego więc ten czujnik go nie załącza skoro jest nowy? Czy przyczyną może być zapowietrzenie układu?
  • #10
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Są dwa rodzaje tych czujników i być może kupiłeś nie właściwy, na diagnostyce powinno się to wyjaśnić, i dlatego wentylator ci nie rusza.
  • #11
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Elektromistyk wrote:
    Po wypięciu wtyczki (dwa piny) z czujnika przy chłodnicy i rozgrzanie silnika wentylator się nadal nie włwączył. Na przewodzie który idzie z wentylatora do tego czujnika przy chłodnicy nie ma napięcia i teraz nie wiem czy napięcie powinno się pojawiać po nagrzaniu silnika czy bezpośrednio po przekręcenia kluczyka? Ten termowłącznik ma za zadanie zadanie zwierać pod wpływem temperatury czy rozwierać?


    Jeśli mówisz o elemencie który pokazujesz na zdjęciach, to nie jest to żaden czujnik, ani termowłącznik.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Elektromistyk wrote:
    Teraz zdjąłem wtyczkę z czujnika przy termostacie i wentylator ruszył. Dlaczego więc ten czujnik go nie załącza skoro jest nowy? Czy przyczyną może być zapowietrzenie układu?


    Odpowiedź jest chyba prosta; czujnik informuje ecu o temperaturze i najpierw ecu załącza pierwszy bieg wentylatora, ten nie rusza bo rezystor kaput. Zdjęcie wtyczki czujnika to załączenie szybkiego biegu wentylatora w sposób "awaryjny".
  • #12
    Aleksander_01
    Level 42  
    A cóż to za porady, temat powinien być w kosz, bo mniej obeznani czytając takie bzdury tylko głupieją.
    Po dwa to nie żaden czujnik tylko rezystor wolnego biegu wentylatora, łatwo go sprawdzisz - między jego pinami powinna być oporność rzędu 1 oma.
    W koreańcach jest tak - bezpiecznik, przekaźnik wolnego (prąd idzie przez rezystor) i szybkiego biegu (zasilany bezpośrednio). Wszystko masz bardzo ładnie opisane w fuse box.
  • #13
    Elektromistyk
    Level 7  
    Cokolwiek to jest chyba działa prawidłowo bo wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika przy termostacie i wentylator włącza się. Przy wymianie tego czujnika nie spuszczałem płynu tylko szybko przełożyłam czujniki i wylało się niewiele płynu. Przypuszczałem jednak że układ się zapowietrzył i czujnik nie ma kontaktu z płynem i przez to nie załącza wiatraka więc zlałem cały płyn i wlałem nowy. Wlałem do zbiorniczks do kreski a w chłodnicy nie pojawił się płyn i weszło go bardzo mało (korek od chłodnicy przy wlewaniu miałem odkręcony). Co może być przyczyną?
  • #14
    Aleksander_01
    Level 42  
    Elektromistyk wrote:
    Cokolwiek to jest chyba działa prawidłowo bo wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika przy termostacie i wentylator włącza się. Przy wymianie tego czujnika nie spuszczałem płynu tylko szybko przełożyłam czujniki i wylało się niewiele płynu. Przypuszczałem jednak że układ się zapowietrzył i czujnik nie ma kontaktu z płynem i przez to nie załącza wiatraka więc zlałem cały płyn i wlałem nowy. Wlałem do zbiorniczks do kreski a w chłodnicy nie pojawił się płyn i weszło go bardzo mało (korek od chłodnicy przy wlewaniu miałem odkręcony). Co może być przyczyną?


    Normalny objaw, zamknięty termostat.
    Brutalna metoda to rozgrzać silnik i w miarę potrzeb uzupełniać płyn.
  • #15
    omegolotC30NE
    Level 22  
    Elektromistyk wrote:
    Cokolwiek to jest chyba działa prawidłowo bo wystarczy ......


    Nie rozumiesz zasady działania prostego obwodu wentylatora chłodnicy.
  • #16
    Elektromistyk
    Level 7  
    Przeczytałem to co dopisałeś w poprzednim poście i teraz już wiem że na pierwszym biegu nawet jeśli czujnik podaję prawidłowo temperaturę do ECU to rezystor może być uszkodzony i nie będzie załączał wentylatora. Jeśli rezystor jest uszkodzony to wentylator powinien ruszyć dopiero na 2 biegu lub po zdjęciu wtyczki z czujnika czyli w trybie awaryjnym.

    Myślę że dobrze to zrozumiałem. Jutro sprawdzę oporność rezystor przy chłodnicy i poprawnie zaleje i odpowietrze układ.
  • #17
    Elektromistyk
    Level 7  
    Rezystor przy chłodnicy ma około 10 Ω czy taka wartość jest do przyjęcia na zimnym silniku?

    Co do układu chłodzącego zalałem go trochę ponad kreskę w zbiorniczks i rozgrzałem silnik. Mały obieg bardzo szybko się rozgrzał bo nagrzewnica w aucie dawała ciepło ale do chłodnicy płyn nie trafił. Zgasiłem silnik by go nie przegrać. Czy to może być wina termostatu kory może jest uszkodzony i się nie otwiera przez co nie włącza się wentylator bo płyn nie krąży w dużym obiegu?
  • #18
    Elektromistyk
    Level 7  
    Wymieniłem termostat i wentylator nadał nie ruszył. Auto oddane do mechanika na drugi dzień było do odbioru a mechanik stwierdził że wentylator się włącza co jak się okazało nie jest prawdą.

    złowrogi_boncur wrote:
    Są dwa rodzaje tych czujników i być może kupiłeś nie właściwy, na diagnostyce powinno się to wyjaśnić, i dlatego wentylator ci nie rusza.


    Odpiołem Elm327 pod złącze diagnostyczne i program torqe pokazuje mi różne parametry pracy silnika ale przy temperaturze cieczy chłodzącej mam informacje "brak danych". Skoro są dwa takie czujniki jak je rozróżnić bo ten co założyłem nie jest chyba właściwy skoro ecu nie ma informacji o temperaturze. Fizycznie nowy czujnik różnił się jedynie nieco grubszym oringiem ale uznałem że to nie ma znaczenia i założyłem na starym oringu.