Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napięcie między plusem akumulatora a odpiętą klemą plusa 12v

28 Maj 2016 23:26 1662 7
  • Poziom 6  
    Mam dziwny przypadek a może po prostu straciłem głowę do tego
    sprawa wygląda tak:
    Rozładował mi się akumulator wiec podłączyłem na noc i się ładnie naładował pokazało na starcie około 7A i spadało do 2A. Napięcie na klemach 14V na odpalonym silniku czyli chyba alternator ok. wyjechałem na 30km przejażdżkę i po 4 odpaleniach bateria padła odpaliłem z drugiego auto i wróciłem 40km do domku jednak nie podładował się bo po zgaszeniu silnika już nie odpalił... nie zdążyłem znaleźć czy ma jakiś lewy pobór prądu bo już nie odpaliłem ale teraz główne pytanie przypadkiem jak się bawiłem pomiarem napięcie zrobiłem tak:

    Auto zgaszone, klema masy podłączona normalnie do akumulatora a klema plusa odłączona od akumulatora i teraz miernikiem dotykam tej odłączonej klemy plusa i plusa na akumulatorze i pokazuje 12V tak jak by na pustej klemie plusa było przebicie z masy odwrotnie to samo kiedy odepnę minusową klemę a klema plus podpięta do baterii między odpiętą klemą minusową a minusem na baterii 12V może jak silnik wył to jakaś przekaźnik coś zmienia no po prostu już zgłupiałem...
    Dodam że w aucie nic nie wariuje i żaden bezpiecznik nie spalony... a auto to mazda 6 2002r 2.0 benzyna (gaz) i po odpięciu akumulatora na samym alternatorze auto nie gaśnie...
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 9  
    Kondensatory w sterownikach przecież masz...
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 6  
    No tak ale między plusa a plusem ?

    Dodano po 48 [sekundy]:

    przecież kondensator wpinany jest normalnie w + -

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Obwód masy miernika zamyka się przez np. żarówkę oświetlenia wnętrza (otwarte drzwi podczas pomiaru)
  • Moderator Samochody
    Obwód się przez byle co zamknie, nawet maleńką diodę LED, i miernik napięcie pokaże.
    zaxcom napisał:
    po odpięciu akumulatora na samym alternatorze auto nie gaśnie...

    Rób tak dalej to nie tylko alternator ale i pół elektroniki będziesz miał w samochodzie do wymiany.
    Z racji że kompletnie nie masz pojęcia co robisz sugerował bym oddać auto do naprawy zanim więcej szkód narobisz.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Miernik powinieneś w takim pomiarze włączyć na pomiar prądu, zaczynając o największego zakresu. Oczywiście nie włączać w tym czasie żadnego odbiornika.
    Prąd powinien być max kilkanaście mA. Często radio pozostaje na podtrzymaniu pamięci, alarm w stanie stand-by, jakaś linia komputera.
    Pomiar napięcia między plusem akumulatora a odpiętą klemą plusową nie ma żadnego sensu. Oporność wewnętrzna woltomierza jest bardzo duża, i nawet śladowy pobór prądu przez powyższe elementy instalacji samochodowej rzędu ułamka mA wystarczy, aby woltomierz pokazał pełne napięcie akumulatora.
    Zapewne mierząc napięcie między plusem a masą woltomierz pokaże to samo napięcie.
  • Poziom 6  
    wieswas dziki za wyczerpującą odpowiedź porobiłem pomiary i jest ok bez żadnego obciążenia pokazuje 0.05A wiec tyle co nic po włączeniu pozycyjnych 3,8A a z wentylatorami i radiem klimą 7A
    Wychodzi na to że czekami nie po prostu wymiana baterii, a odpiąłem na sek klemy podczas pracy silnika aby zobaczyć czy podaje napięcie alternator ale na szczęście nic się nie stało...
  • Poziom 21  
    zaxcom napisał:
    Wychodzi na to że czekami nie po prostu wymiana baterii

    Aby nowa bateria służyła Ci długo , sprawdź jeszcze raz upływ prądu w spoczynku masz
    zaxcom napisał:
    jest ok bez żadnego obciążenia pokazuje 0.05A
    , powinieneś mieć 0,005 A. Jeśli dobrze mierzysz , to upływ jest ciut spory i nie jest ok. 1A to 1000mA
    zaxcom napisał:
    z wentylatorami i radiem klimą 7A

    Coś mało.
    zaxcom napisał:
    auto to mazda 6 2002r 2.0 benzyna (gaz)


    Stare sterowniki LPG lubiły doić prąd w spoczynku ; co tam masz u siebie ?