Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

nissan/interstar - Szybko kręci rozrusznik nie odpala

Bambek 29 May 2016 13:38 2358 8
  • #1
    Bambek
    Level 15  
    Witam.
    Pacjent to bus nissan interstar (blilźniak renault master) 2.2 dCi 90 KM. Rozgrzany silnik z trasy zgasł na parkingu na wolnych obrotach. Rozrusznik kręci bardzo lekko i szybko tak jakby kręcił bez oporów silniczkiem od kosiarki, silnik nie odpala.
    Nie mam pojęcia co może być.
  • #2
    szymon198312
    Level 30  
    Zerwany rozrzad
  • #3
    Bambek
    Level 15  
    szymon198312 wrote:
    Zerwany rozrzad


    Twoja odpowiedź potwierdza moje obawy. Ciekawe jaki będzie rozmiar zniszczeń... :(
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    Załóż nowy rozrzad i zakrec kołem. Jeśli nie będzie oporów podczas krecenia na wykreconych świecach lub wyjetych wtryskach to zmierz ciśnienie. To ci da obraz sytuacji choć mało prawdopodobne aby nic się nie uszkodzilo szczeglonje ze próbowałeś go wielokrotnie odpalić
  • #5
    Bambek
    Level 15  
    Wszystko zależy w jakim położeniu zostały zawory w momencie strzału paska. Wielokrotnie nie próbowałem odpalić, tylko jak nie odpalił to auto zostało ściągnięte na holu, ale to myślę, że i tak już bez większego znaczenia, bo jak któreś zawory zostały w położeniu otwartym to jak dostał tłokiem raz to wystarczy. Po niedzieli jedzie na warsztat i zobaczymy co i jak.
  • #6
    Anonymous
    Level 1  
  • #7
    Bambek
    Level 15  
    Niewykluczone, że było jak piszesz.
    Rozrząd był zrobiony około 1.5 roku temu zrobione na nim było około 30 kkm. W chwili obecnej jeszcze nic nie wiem co tam się stało. Auto koło środy pojedzie na warsztat.
  • #8
    karolrak
    Level 18  
    W tym silniku pompa wysokiego ciśnienia napędzana jest kołami zębatymi z wału korbowego, więc cały wywód o zacieraniu się pompy nie dotyczy tego typu silnika.
    Zerwany pasek rozrządu w silniku 2.2 dci(G9T) to niestety zgięte zawory w najlepszym przypadku.
  • #9
    Bambek
    Level 15  
    Przyczyną stanu rzeczy okazał się zatarty wałek rozrządu w jednym z gniazd w głowicy. Stanął na amen i pasek zrzuciło całkowicie z kół zębatych. Pasek rozrządu zerwany nie był. Oczywiście pogięte zawory, prowadnice głowica na złom z uwagi na mocno zatarte gniazda mocowań wałka rozrządu.