Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odsłuch sceniczny pasywny

29 Maj 2016 18:26 1887 14
  • Poziom 3  
    Witam!
    Mam pytanie o prawidłowe ustawienie odsłuchów na scenie względem mikrofonu.(jestem w tym temacie zielony) jak mają być ustawione monitory do mikrofonu aby nie było sprzężenia ale żeby było także prawidłowo??
    Oraz co ma być grane z nich.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • Moderator Akustyka
    cichy_69 napisał:
    estem w tym temacie zielony
    cichy_69 napisał:
    Mam pytanie o prawidłowe ustawienie odsłuchów na scenie względem mikrofonu.
    cichy_69 napisał:
    Oraz co ma być grane z nich.
    Ale chwila. Nagłaśniasz koncert i nie wiesz jak i po co są odsłuchy?
    Co to za koncert? Jakiś rysunek sceny?
  • Poziom 12  
    Kolego najważniejsze to nie sprzęga odsłuch, tylko jakiś mikrofon. Najczęściej wokal osoby przed nim. Co do tego jak ma być ustawiony odsłuch to decyduje osoba, która przy nim stoi. Która wie czego w nim potrzebuje. Jak ustawić prawidłowo to po pierwsze w odsłuch jak najmniejsza ilość a najlepiej wcale wokalu osoby, która przed nim stoi... a po drugie to każdy mikrofon ma inną charakterystykę i inaczej się zachowuje przy konkretnej częstotliwości.... Aby nie było sprzężeń trzeba "wyciąć", a raczej skorygować te niechciane częstotliwości tzw szpilki. Tak w wielkim uproszczeniu.
  • Poziom 43  
    Materna11 napisał:
    Tak w wielkim uproszczeniu.
    W bardzo wielkim.
    Materna11 napisał:
    po pierwsze w odsłuch jak najmniejsza ilość a najlepiej wcale wokalu osoby, która przed nim stoi...
    Akurat co do tego nie mogę się do końca zgodzić... Wielu wokalistów i wokalistek MUSI mieć wyraźny odsłuch własnego śpiewu.