Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napięcie a prawo kirhoffa.

Qjr 29 Maj 2016 18:42 486 7
  • #1 29 Maj 2016 18:42
    Qjr
    Poziom 5  

Witam.
    Projektuje swój pierwszy układ elektroniczny i poległem na prawie Kirchhoffa.
    Mam zasilanie 6 V które rozgałęzia się na 3 odnogi, do jednej z odnóg mam przypięty element wymagający 5 V.
    Prawo Kirchhoffa mówi o prądzie, czy napięcie też się zmieni i będzie wynosić 2 V na każdej odnodze?
    Gdy podłączymy szeregowo baterie to dostaniemy sumę napięć, logiczne jest, że gdy znów podłączymy jakieś odnogi do głównego węzła to napięcie w odnogach powinno spaść? Tak mi podpowiada intuicja, jak jest naprawdę?

Wiem że pewnie dla was jestem zielony ale pożądam wiedzy. :P

0 7
  • #2 29 Maj 2016 18:50
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

W ,,odnodze" wymagającej 5 V zastosuj rezystor i diodę Zenera 5 woltową. Tu Prawo Kirhoffa nie ma zastosowania.

0
  • #3 29 Maj 2016 19:07
    Xantix
    Poziom 39  

Qjr napisał:
    Mam zasilanie 6V które rozgałęzia się na 3 odnogi, do jednej z odnóg mam przypięty element wymagający 5V.
    Prawo kirhoffa mówi o prądzie, czy napięcie też się zmieni i będzie wynosić 2V na każdej odnodze?
    Gdy podłączymy szeregowo baterie to dostaniemy sumę napięć, logiczne jest że gdy znów podłączymy jakieś odnogi do głównego węzła to napięcie w odnogach powinno spaść? Tak mi podpowiada intuicja, jak jest naprawdę?

A możesz narysować to co opisujesz?

Dodano po 1 [minuty]:

Qjr napisał:
    Prawo kirhoffa mówi o prądzie

Pierwsze tak. Drugie Prawo Kirchhoffa mówi o napięciach w oczku obwodu.

0
  • #4 30 Maj 2016 14:38
    Qjr
    Poziom 5  

Cytat:
    zastosuj rezystor i diodę Zenera 5 woltową

A nie lepiej stabilizator napięcia na 5V?
    Cytat:
    A możesz narysować to co opisujesz?

Napięcie a prawo kirhoffa.

0
  • #5 30 Maj 2016 14:52
    Xantix
    Poziom 39