Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Altea - Automatyczna skrzynia DSG biegów jaki olej

29 Maj 2016 20:46 3030 23
  • Poziom 12  
    Witam
    Trochę głupio mi pytać , sam jestem mechanikiem ale 15 lat już nie w zawodzie.
    Żona ma seata altea z automatem, o ile dobrze wiem tam jest dwu sprzęgłowa skrzynia biegów DSG 6cio biegowa. Skrzynia do dziś dzień chodziła jak igła, 0 prześlizgów szybka zmiana biegów itd.
    Dziś po przejechaniu prawie 300km i dość energicznym ruszaniu na skrzyżowaniu pod górę wraz ze skrętem w lewo skrzynia straciła ciąg, po czym szarpnęła i ruszyła. Problem pojawił się ponownie przy zjeździe w duł, tak jak by wszedł neutralny bieg po czym wskoczył ponownie. Domyślam się że jest to problem z poziomem oleju, tym bardziej jak się zatrzymałem i udało mi się jakoś wcisnąć głowę pod spód to zauważyłem obok kielicha półosi zaoliwienie.

    Moje pytania:
    1.Jak w tym modelu sprawdza się poziom (z tego co kojarzę, przez korek spustu na ciepłej skrzyni) Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie jeśli mam rację prosiłbym o dokładniejszą instrukcję

    2. Jaki olej zastosować tam (nie interesuje mnie tani olej ale dobry )

    3. Czy są inne przyczyny dzisiejszego zachowania skrzyni biegów ,poza niskim poziomem oleju (jeśli tak to jakie)

    4.Jak wymienia się w tym modelu olej i filtr oleju.

    5. Czy jeśli okaże się niski poziom oleju czy mogę dolać i jeździć na tym 2 tyg zanim nie wymieniem -nie wiem jaki jest teraz olej w skrzyni

    6. Czy ktoś zna w okolicach Bielska Dobrego mechanika od automatów, ja znam dwóch którzy też robią ze skrzyniami automatycznymi ale każdy mi ich odradzał.
  • Poziom 30  
    Olej sprawdza sie korkiem wlewu który jednocześnie jest kontrolką poziomu.Olej stosuje się zgodnie ze specyfikacją producenta pojazdu, z reguły jest to Dextron . Na pewno unikaj krajowych produktów typu hipol ATF.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Odnośnie wymiany oleju to jak kolega wyżej (stan sprawdza się na uruchomionym silniku). Nie należy stosować Dexrona tylko olej do DSG.
  • Poziom 30  
    Dzięki Romualdowi za poprawkę!
  • Poziom 12  
    Dziękuję za pomoc
  • Poziom 12  
    Witam ponownie
    Zrezygnowałem sam z naprawy (sprawdzenia poziomu oleju ) stwierdziłem że może lepiej zawieść auto do mechaników, przecież sprawdzenie poziomu oleju dla mechaników nie powinno stanowić problemu, niestety wyprowadzili mnie z błędu. żona zawiozła im auto z informacją co się działo i że mają sprawdzić poziom oleju jeśli będzie mało wymienić olej filtr i wszystko co z tym związane. Podpięli się do kompa i na tej podstawie stwierdzili że w skrzyni poziom jest prawidłowy wykryli błędy poduszka tempomat i EGR (poduszka i tempomat był już zrobiony prze zemnie tylko nie skasowane błędy, to wykasowali błędy i wsadzili łapy do EGR-u że niby spadała moc i auto temu nie ciągało) co jest według mnie bzdurą bo auto miało około 1800 obrotów jak skrzynia przestała ciągnąć ,dodam tyle że od czasu jak wsadzili łapy do zaworu z silnikiem cuda się dzieją silnik gaśnie nie trzyma obrotów (z silnikiem sobie poradzę) . Moje pytanie jest czy w tym modelu auta idzie odczytać faktycznie przez złącze diagnostyczne błąd poziomu oleju czy też ewentualnie chwilowy spadek ciśnienia.
    I jeszcze jedno pytanie, wiem że złącze diagnostyczne z allegro za 40 zl jest guzik warte, ale dla mnie osoby która od czasu do czasu chce sobie naprawić swoje auto bo ma dość partaczy to nie kupie złącza za kilka tysięcy, i moje pytanie kupiłem takie zlącze z allegro łączy mi sie z autem pokazuje obroty temperaturę ale nie pokazuje kodów błędu czy znacie jakiś darmowy , tani program pod seata który będzie współpracował z tym kablem ??
  • Moderator Samochody
    rafal24s napisał:
    czy w tym modelu auta idzie odczytać faktycznie przez złącze diagnostyczne błąd poziomu oleju czy też ewentualnie chwilowy spadek ciśnienia.


    Nie.
  • Poziom 12  
    Ok dzięki za info, czyli rozumiem że przylecieli w kulki i wsadzili łapy nie do tego co trzeba.
  • Poziom 30  
    Tani program diagnostyczny do wszystkiego tak na prawdę jest do niczego, potrafi wprowadzić w błąd jego użytkownika jeśli ten jest w temacie kompletnie zielony bo jeśli trochę znasz mechanikę to możesz mu nie ufać. Nie spotkałem się z tym aby komputerem sprawdzać poziom oleju w skrzyni biegów, w silniku owszem (chyba że jestem w błędzie).
  • Poziom 12  
    darfur5 napisał:
    Tani program diagnostyczny do wszystkiego tak na prawdę jest do niczego, potrafi wprowadzić w błąd jego użytkownika jeśli ten jest w temacie kompletnie zielony bo jeśli trochę znasz mechanikę to możesz mu nie ufać. Nie spotkałem się z tym aby komputerem sprawdzać poziom oleju w skrzyni biegów, w silniku owszem (chyba że jestem w błędzie).


    Mechanikiem jestem z zawodu jednak 15 lat już nie w zawodzie, jednak prawda jest taka że do tej pory wszystkie usterki sobie usuwam sam, tu jednak automatyczna skrzynia nie jest moją bajką temu zawiozłem do "szpeców" którzy wsadzili łapy nie tam gdzie trzeba i załatwili silnik (nim się nie przejmuję bo z tym sobie dam radę ) jednak zanim pojadę narobić larma chce mieć 100% pewności że nie mogli sprawdzić poziomu oleju z kompa tak jak to wciskali kit mojej żonie jak odbierała auto.
    Wiem że tanie programy są do niczego ale sam rozumiesz nie dam kilka tys za program który odpalę 2 razy w roku, a ostatnio miałem problemy z poduszką powietrzną boczną ,zaświeciła się kontrolka okazało się że pierdoła bo złącze nie stykało, wyczyściłem złącze zpiołem ale błędu już nie miałem jak skasować i kontrolka dalej świeciła, dopóki te orły nie wykasowały wszystkich błędów, to samo było z tempomatem.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    rafal24s napisał:
    Wiem że tanie programy są do niczego ale sam rozumiesz nie dam kilka tys za program który odpalę 2 razy w roku


    W takim razie nie kupuj niczego, tylko znajdź w swojej okolicy kogoś, komu możesz zaufać.
  • Poziom 12  
    Właśnie doszedłem z silnikiem i skrzyniom prawie do ładu nie szczędząc przy tym łaciny dla orłów u których było auto.
    Znalazłem elektromechanika który mi posprawdzał błędy i jeszcze jedna rzecz mnie nie pokoi ,wyskakują błędy czujników położenia wału korbowego i walka rozrządu, nie sadzę żeby dwa czujniki naraz fiksowały a na zdrowy rozsądek wydaje mi się że może być to wina przesuniętej fazy rozrządu, nie mówię tu o przeskoczeniu na kole ale o zbyt luźnym napinaczu, jest już trochę za późno żebym to dziś sprawdził . Poprawcie mnie jeśli błądzę z tą fazą rozrządu.
  • Poziom 30  
    Obyś z tym napięciem paska nie przeholował !!
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Wrzuć screeny tych błędów na forum, zobaczymy co tam się dzieje.

    Ustawienie można sprawdzić z poziomu vcds, napięcie paska wyznacza znak na napinaczu, aczkolwiek raz w golfie miałem przypadek, że rozrząd był nie napięty, pasek latał, błędów nie było, a odpalić od strzała nie chciał.
  • Poziom 12  
    Z silnikiem doszedłem do ładu pasek był luźny + złącze od czujnika wałka rozrządu było zalane jakimś płynem,podejrzewam że jak czyścili egr to go zalali. Teraz po skasowaniu błędów silnika i przejechaniu 500km wyskakuje tylko egr zbyt niski przepływ spalin typ sporadyczny ale tego narazie bym nie ruszał.
    Ale mam jeszcze jeden błąd na skrzyni która była pierwotnym problemem i ten błąd nie daje mi spokoju poniżej prtscr błędu
    Seat Altea - Automatyczna skrzynia DSG biegów jaki olej
    Wiem że jest to robione tanim programem ale jak już pisałem dla użytku własnego nie wyrzucę kilku tys na program, a ten wydaje mi sie optymalnie cenowy do moich potrzeb.

    Prosił bym o informację gdzie ten czujnik się znajduje w skrzyni zaczął bym od przeczyszczenia złącza ewentualnie potem wymiana
  • Poziom 12  
    Już mnie to auto zaczyna mieć z silnikiem się uporałem to padła komunikacja na złączu diagnostycznym.
    Napisze co już próbowałem:
    1.Bezpieczniki sprawdzone
    2.złącze fizycznie wyciągnięte sprawdzone
    3.napięcie między 16 i4 pinem sprawdzone próbówką i jest
    4.Odpinanie akumulatora wykonane
    Plus kilka rad znalezionych w necie
    5.radio odpięte na złączach (brak kostki do komunikacji)
    6.ABS odpięty
    7."klimatronik" odpięty
    a złącze nie łączy, wyszukiwanie kilkanaście sekund i lipa nie łączy się z żadnym modułem
    Macie jakieś pomysły??
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Próbowałeś innym testerem się łączyć?
  • Poziom 12  
    domex32 napisał:
    Próbowałeś innym testerem się łączyć?


    Tak pojechałem do znajomego i to samo , po czym wziął podpioł się do swojego auta i u niego szło bez problemu
  • Moderator Samochody
    Z czymś się musi łączyć, silnik idzie po K a reszta po can.
  • Poziom 12  
    Próbowałem moduły :
    Silnik (nie wiem czy teraz nie walne gafy) jak wybieram w programie silnik to mam CAN tp 20
    Skrzynia biegów cantp20
    System hamulcowy Can tp 20
    Dodatkowy moduł grzewczy
    Immobiliser Can tp 20
    i 0 komunikacji

    Dodano po 2 [godziny] 13 [minuty]:

    domex32 napisał:
    Z czymś się musi łączyć, silnik idzie po K a reszta po can.


    Czyli jeśli dobrze rozumiem to nawet jeśli by poszedł któryś kabel z komunikacji przy złączu czy też jeden ze sterowników by nawalał to tak powinienem się połączyć z silnikiem lub całą resztą?
  • Poziom 12  
    Dziękuję wszystkim za pomoc problem rozwiązany
  • Moderator Samochody
    To czyli jak? Na sempa? Czy pochwalisz się co zrobiłeś?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    domex32 napisał:
    To czyli jak? Na sempa? Czy pochwalisz się co zrobiłeś?

    Nie ma czym się chwalić nawet trochę głupia sprawa,że od razu nie pomyślałem żeby przekopać wiązkę, rozkopałem trochę wiązkę idąc od złącza diagnostycznego, jest tam potem kostka (na pewno nie jest oryginalna-tak mi się wydaje bo sposób zaciskania terminali był karygodny) do której musiała podejść wilgoć bo terminale były pośniedziałe, kilka razy rozpoiłem kostkę spoiłem, to co były kable zaciśnięte na terminal rozebrałem i wlutowałem kabel w terminal i zaczęło działać