Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Altea - Automatyczna skrzynia DSG biegów jaki olej

29 Maj 2016 20:46 3030 23
  • Poziom 12  
    Witam
    Trochę głupio mi pytać , sam jestem mechanikiem ale 15 lat już nie w zawodzie.
    Żona ma seata altea z automatem, o ile dobrze wiem tam jest dwu sprzęgłowa skrzynia biegów DSG 6cio biegowa. Skrzynia do dziś dzień chodziła jak igła, 0 prześlizgów szybka zmiana biegów itd.
    Dziś po przejechaniu prawie 300km i dość energicznym ruszaniu na skrzyżowaniu pod górę wraz ze skrętem w lewo skrzynia straciła ciąg, po czym szarpnęła i ruszyła. Problem pojawił się ponownie przy zjeździe w duł, tak jak by wszedł neutralny bieg po czym wskoczył ponownie. Domyślam się że jest to problem z poziomem oleju, tym bardziej jak się zatrzymałem i udało mi się jakoś wcisnąć głowę pod spód to zauważyłem obok kielicha półosi zaoliwienie.

Moje pytania:
    1.Jak w tym modelu sprawdza się poziom (z tego co kojarzę, przez korek spustu na ciepłej skrzyni) Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie jeśli mam rację prosiłbym o dokładniejszą instrukcję

2. Jaki olej zastosować tam (nie interesuje mnie tani olej ale dobry )

3. Czy są inne przyczyny dzisiejszego zachowania skrzyni biegów ,poza niskim poziomem oleju (jeśli tak to jakie)

4.Jak wymienia się w tym modelu olej i filtr oleju.

5. Czy jeśli okaże się niski poziom oleju czy mogę dolać i jeździć na tym 2 tyg zanim nie wymieniem -nie wiem jaki jest teraz olej w skrzyni

6. Czy ktoś zna w okolicach Bielska Dobrego mechanika od automatów, ja znam dwóch którzy też robią ze skrzyniami automatycznymi ale każdy mi ich odradzał.
  • Poziom 30  
    Olej sprawdza sie korkiem wlewu który jednocześnie jest kontrolką poziomu.Olej stosuje się zgodnie ze specyfikacją producenta pojazdu, z reguły jest to Dextron . Na pewno unikaj krajowych produktów typu hipol ATF.