Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9 cdti - Trzęsie silnikiem przy wyłączaniu

30 Maj 2016 08:33 1497 4
  • Poziom 11  
    Witam, Silnik 1.9 cdti z19dt. Pali wzorowo, chodzi jak szwajcarski zegarek ale nagle zaczął trząść przy wyłączaniu. Podczas tej samej 200km trasy, 10 km wcześniej przy wyłaczaniu była cisza, a po 10km, przy następnym wyłączaniu już szarpnęło silnikiem. Także co mogło się stać przez 10km jazdy w trasie ze stałą prędkością? Strzeliła jakaś poduszka pod silnikiem? Skrzynią? Ale też tak nagle?

    Tak sobie myślę, że może klapa gasząca (przepustnica) się przyblokowała od sadzy?

    https://www.youtube.com/watch?v=0dkiu97b_YM
  • Poziom 8  
    Do sprawdzenia poduszki silnika no i koło dwu masowe
  • Poziom 11  
    ponoc jednak przepustnica. Dwumasa jest zdrowa na 100%

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    Zrobiłem test wymuszonego zamknięcia przepustnicy i silnik gaśnie miód malina. Także zabieram się za czyszczenie przepustnicy

    https://www.youtube.com/watch?v=XfaEpzhyLQ0
  • Poziom 11  
    Kolejny test. Już wiem na 100% że szwankuje przepustnica. Ewidentnie narzędzie diagnostyczne zamyka klapę natomiast sterownik nie daje rady, gdyż są to dwa różne obwody (12V i 5V). Ładnie widać na filmiku jak działa klapa w teście a jak w realu.

    https://www.youtube.com/watch?v=Jlogq_dSn-0
  • Poziom 11  
    Wysłałem przepustnicę do regeneracji. Dzwonili do mnie właśnie z zakładu. Elektronika w porządku, choć standardowo poprawiają wszystkie luty. Generalnie syfiasty olej i maź zapchał mechanizm i silnik nie miał siły uciągnąć klapki. Stąd pewnie test z 12V dawał radę, natomiast sterownik nie dawał rady z 5 voltami.


    Ten syfiasty tłusty olej/maź, to przypadłość z19dt. Ktokolwiek otwiera przepustnicę na forach to mówi, że ma zalaną elektronikę olejem. Generalnie rurka od EGR w 120KM wchodzi do przepustnicy (w 150KM wchodzi bezpośrednio do kolektora), także syfiaste spaliny mieszają się ze sprężonym powietrzem z Intercoolera i robi się taka tłusta maź. Po pewnym czasie puszcza uszczelnienie i olej leci w dół na płytkę elektroniczną z układami. A pod drodze leci po całym mechaniźmie/sliniku w przepustnicy.