Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1.8 8v - Kłopoty z odpalaniem

Dawid1993laguna 30 May 2016 09:27 5379 23
Texa Poland
  • #1
    Dawid1993laguna
    Level 7  
    Witam.
    Mój samochód to renault laguna 1.8 8v 1994r
    Mam z nią spory problem, poniewaz Laguna po postoju strasznie ciężko odpala. Czasami trzeba ją kręcić prawie minute żeby załapała.
    Wymieniłem już przewody, świece, cewke wraz z modułem zapłonowym poniewaz byla uszkodzona.
    Macie jeszcze jakieś pomysly co jej może dolegać?

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Texa Poland
  • Texa Poland
  • #4
    Dawid1993laguna
    Level 7  
    MarcinS70R wrote:
    samochód ma LPG?


    Tak ma lpg
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Zakręc butle w bagażniku wypal resztę gazu pozostająca w przewodach nastepnie polataj na pb i zobacz czy jest lepiej.
  • #6
    zdzichra
    Level 30  
    Zdejmij klemę z akumulatora odczekaj 20 min,załóż klemę,odpal auto na benzynie i poczekaj aż załączy się wentylator chłodnicy.Wyłącz zapłon uruchom ponownie auto i pojeździj trochę.Wszystkie te operacje wykonaj na benzynie i nie przełączaj na gaz.Jak usterka ustąpi to masz do regulacji instalację gazową.
  • #7
    Dawid1993laguna
    Level 7  
    Jutro sprawdze to z odlaczeniem aku.
    Jeszcze jedno pytanko, poniewaz podczas jazdy na wyzszych obrotach zapala mi sie kontrolka taki kwadrat z jakby piorunami i napis serv. Czy to może byc przyczyną słabego odpalania?



    Renault Laguna 1.8 8v - Kłopoty z odpalaniem








    Odlaczenie aku i jeżdzenie na PB nic nie dało.
  • #8
    Dawid1993laguna
    Level 7  
    Dziś byłem w warsztacie żeby podpiąć lagune pod kompa.
    No i klops ponieważ w żaden sposób nie chce się połączyć z komputerem.
    A mechanik mówił że musi miec jakiś błąd skoro świeci się ta kontrolka.
    W dodatku dziś wcale nie odpalila na PB. Musiałem ją kręcić na Lpg dłuższą chwile.
  • #9
    zdzichra
    Level 30  
    Zakładając ,że komputer miał sprawny i odpowiednie oprogramowanie to sprawdź połączenia między ECU a gniazdem diagnostycznym.Jeżeli będą ok to prawdopodobnie masz padnięte ECU.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    lukaszgolembka1981
    Level 13  
    Zacznijmy od początku do pracy silnika są potrzebne 3 podstawowe rzeczy ciśnienie sprężania mieszanka paliwowo-powietrzna i oczywiście iskra w odpowiednim momencie zakładając, że nie jest przestawiony rozrząd i ciśnienie nie idzie ale w gwizdek. kolego jeśli nie chce ci odpalić to sprawdź w tym momencie czego jej brakuje. Czy paliwa aby wytworzyć mieszankę potrzebną do zapłonu czy iskry na świecy? I jak kolega sanfran pisał ciśnienie sprężania stan normalny to 12-13 BAR Jeśli to ustalisz to będziesz wiedział czego się czepiać. Jeśli nie będzie iskry to do sprawdzenia przemiennik magnetyczny na wale korbowym on ustala zwrotne położenie odkorbowe i ilość obr/min. silnika powinien mieć opór 200-800 omów. następnie cewka zapłonowa i jej zasilanie 12V opór cewki pierwotnej 0,5-1,5 omów wtórny 5500-6500 omów. A jak brakuje benzyny to pompa paliwa jej zasilanie i jej przekaźnik,napięcie zasilania: 12 V
    maksymalne ciśnienie na pompie: 2.3 - 3.0 bara
    ciśnienie w układzie: 0.8 - 1.2 bara. Następnie wtryskiwacz napięcie zasilania: 12 V
    opór: 1.2 - 1.6 omów. I tak do sedna sprawy. Oczywiście jak koledzy piszą odetnij dopływ LPG (oczywiście nie dosłownie tylko zakręć zawór na butli). Daj znać co ustaliłeś.
  • #13
    Dawid1993laguna
    Level 7  
    Z cewką wszystko ok. Parametry są w normie.
    Natomiast z ciśnieniem sprężania klapa.
    Zaczynając od strony rozrządu
    9,0 BAR
    9,6BAR
    10 BAR
    10,5 BAR
    Zauważyłem że po takim długim kręceniu rozrusznikiem po odpaleniu puszcza czarny dym z wydechu.
    A gdy jest chłodniej to ma ogromne problemy z zapaleniem. W sumie w zimne dni można ją tylko na lpg zapalic bo na PBnawet się nie odezwie.
    I ogólnie silnik nierówno prcuje na lpg i PB.
  • #15
    Dawid1993laguna
    Level 7  
    A możecie mi podrzucic sposob na wyregulowanie zaworów. Bo nie ukrywam ze jestem zielony w tym temacie 😄
  • #16
    renokolo
    Level 10  
    Krzywka do góry. SSący 0,2, wydech 0,4
  • #17
    Łata
    Level 9  
    Regulacja płytkami.
    Jaki jest przebieg silnika? Od kiedy jeździ na gazie?
  • #18
    RYCHO35
    Level 10  
    Wymieniłeś cewkę, świece i przewody to dlaczego nie wymieniłeś kopułki i palca rozdzielacza?
    Po drugie żeby połączyć się z ecu to musi być tzw walizka xr25, inne programy nie gwarantują komunikacji z ecu. Skoro zapaliła się ta kontrolka to prawie na pewno silnik przełączył się w tryb awaryjny. Radziłbym sprawdzić czujniki temperatury ale te które współpracują z ecu a nie z zegarami. Kolejna rzecz, skoro jest lpg to czy na pewno prawidłowo emuluje sondę lambda?
    Sprawdź czy po wyłaczeniu silnika ustawia się samoczynnie nastawnik przepustnicy. Polecam zajżeć forum renault laguna

    Moderated By robokop:

    Aja polecam dokształcić się trochę. Tymczasem ostrzeżenie za wypisywanie bzdur i lanie wody. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #19
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    RYCHO35 wrote:

    Wymieniłeś cewkę, świece i przewody to dlaczego nie wymieniłeś kopułki i palca rozdzielacza?

    Bo nic takiego tam nie ma?
    RYCHO35 wrote:
    Po drugie żeby połączyć się z ecu to musi być tzw walizka xr25

    Naprawdę? Zapewniam że nie.
    RYCHO35 wrote:
    Radziłbym sprawdzić czujniki temperatury ale te które współpracują z ecu a nie z zegarami

    A na podstawie jakich objawów kolega tak twierdzi? Zwróci kolega pieniądze za te czujniki, w razie czego?
    Zaczyna się od wyeliminowania przecieków LPG i sprawdzenia luzów zaworowych - i tak użytkownik sam ich nie ustawi, trzeba szukać warsztatu z kompletem podkładek.
  • #20
    akceptuję
    Level 9  
    lukaszgolembka1981 wrote:
    on ustala zwrotne położenie odkorbowe i ilość obr/min. silnika powinien mieć opór 200-800 omów.
    230!!!
  • #21
    RYCHO35
    Level 10  
    Kolego robocop, bardzo szybko rzucasz ostrzeżeniami tylko nie wiem czy słusznie. Za Twoją radą dokształcę się ale Ty też nie omieszkaj.
    1. Laguna 1.8 8V miała kopułkę i palec rozdzielacza ( silnik f3p chyba-pochodna silnika 1.7 f2n). Kopułka była montowana na wałku rozrządu. Były również silniki bez kopułki ale z tego co kojarzę to późniejsze roczniki.
    2. Napisałem że żeby połączyć się z ecu to musi być walizka xr25 i napisałem że inne programy NIE GWARANTUJĄ a nie że nie umożliwiają połączenia, tym bardziej że jest to auto z 94 roku. Ja miałem lagunę z tym samym silnikiem tyle że z roku 95 i żaden ale to żaden program diagnostyczny nie chciał się połączyć z ecu. Każdy doradzał że niby komp walnięty ze coś tam coś tam.....
    Ale jest program xr25 na kompa i zastępuje on walizkę xr25. I to działa, trzeba tylko przerobić kabelek. Wszystkie niezbędne informacje są w sieci i na pewno bardzo dużo na forum renault laguna.
    Skoro skrytykowałeś mój post to napisz według Ciebie jaki program się połączy? Bardzo jestem ciekaw.
    3. Jaki jest problem w sprawdzeniu czujników temperatury? Napisałem sprawdzenie a nie wymiana i to akurat nic nie kosztuje. Trzeba mieć tabelę wartości oporność/temperatura ( jest w literaturze do laguny) i tyle a może dla niektórych mechaników aż tyle. Robiłem to dwukrotnie w r19 i właśnie w lagunie 1.8 8v 95r.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Silnik laguny 1.8 8v z kopułką
    https://www.google.pl/search?q=silnik+laguna+...hVmGsAKHVkSBUUQsAQIGg#imgrc=782C3zbtdIwucM%3A
  • #22
    akceptuję
    Level 9  
    RYCHO35 wrote:
    jaki program się połączy?
    clip
    co nie zmienia faktu że
    RYCHO35 wrote:
    Kolego robocop, bardzo szybko rzucasz ostrzeżeniami
  • #23
    RYCHO35
    Level 10  
    Clip? Ale podobno tylko od roczników 95 do 2012. Tak jak już wspomniałem wcześniej moja laguna nie chciała się połączyć z żadnym interfejsem. Była z początku roku 95 ale na metkach na wiązkach przewodów i niektórym osprzęcie widniał rok 94. W serwisie autoryzowanym i jednym nieautoryzowanym mieli do tego typu tylko xr25. Kolega Dawid ma z roku 94 więc sam jestem ciekaw jak to będzie. Problemy z połączeniem z interfejsem nie występowały tylko u mnie ale u paru osób z forum laguny.