Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 b5 1.8 - brak napięcia na moduł zapłonowy

30 Maj 2016 19:41 1383 8
  • Poziom 8  
    Witam, panowie mam taki problem że zanikło napięcie na moduł zapłonowy w audi a4 b5 1.8 APT, wcześniej od czasu do czasu szarpnęło ale napięcie było a teraz zupełnie nic, wiem że napięcie ma być z bezpiecznika 32 (nie przepalony) ale na nim probówka nie świeci. Skąd przychodzi zasilanie na ten bezpiecznik, może winny jest jakiś przekaźnik ? Wszystkie inne bezpieczniki przepatrzyłem i na oko dobre. Dodam że awaryjnie podpiąłem napięcie z akumulatora na środkowy pin modułu i auto chodzi wtedy ładnie...dojechałem do domu. Pomoże ktoś ? Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Na schematach to raczej słabo się znam, chodzi mi o to czy prąd na ten bezpiecznik przycodzi z jakiegoś przekaźnika bo jak nie to może wystarczy podesłać zasilanie z innego bezpiecznika takiego co z koleji dostaje zasilanie po przekręceniu zapłonu ?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Witam.
    konwertor napisał:
    Na schematach to raczej słabo się znam

    ..wiec Ci go nie daje.
    Jak "sposobem" zasiliłeś moduł zapłonu, to również (wtedy) zasiliłeś sterownik (ECU) i wstecznie poprzez ten bezpiecznik całą szynę plusową, która powinna dostać napięcie ze stacyjki. Zauważ, że również bezpiecznik 34 (tj. drugi pod 32 (15A)) opisany jest jako <Sterowanie silnikiem>, jeżeli na nim jest napięcie, to możesz połączyć wejścia tych dwóch, ponieważ są na tej samej szynie za stacyjką. Wskazywałoby to wtedy na przerwę pod tablicą z bezpiecznikami. Jeżeli nie ma tam napięcia, to musisz wymienić spód stacyjki, a przynajmniej sprawdzić czy pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki i ewentualnie stamtąd poprowadzić kabel do tego bezpiecznika (ale na jego wejście). Jest blisko.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Jak mnie pamięć nie myli to ten bezpiecznik zasilany jest ze stacyjki, równolegle do niego podłączony powinien być przekaźnik pompy paliwa z którego to później wychodzi zasilanie na pompę paliwa (bezpiecznik 28), grzałkę Lambdy (bezpiecznik 29), wtryskiwacze (34).
    Czyli brakuje Ci zasilania ze stacyjki - czarny przewód, który idzie na bezpiecznik 32 oraz na cewkę przekaźnika pompy paliwa.
    Nurkuj pod kierownicę i patrz czy na czarnym przewodzie (tzw 15) masz plusa na zapłonie.
  • Poziom 8  
    Dzięki za podpowiedzi, sprawdzę to już jutro rano, tak się zastanawiam czy to czasem nie jest jakiś problem z imobilajzerem że tak odcina zapłon dziwne jest też to że na mieście z początku sporo kręciłem rozrusznikiem zanim przewód na krutko do modułu doprowadziłem a jak do pierwszej świcy kuknąłem to była sucha....ale z drugiej strony kontrolka od ECU gaśnie ...
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 25  
    Poza tym mruga wtedy kontrolka od Immo
  • Poziom 8  
    Przepatrzyłem wszystko i wychodzi na to że winny jest przekaźnik od pompy paliwa rozebrałem go i niby nie podpalony ale nie zawsze zaskakuje.Po przekręceniu kluczyka powinny styki się zamknąć i to wtedy pojawia się zasilanie na bezpieczniku 32 i 34 i tym samym na moduł ale jak styki się nie zamkną to na tych bezpiecznikach prąd pojawia się tylko na chwilę dosłownie a potem nie ma i dlatego wcześniej tego nie zauważyłem. Nie jestem fachowcem ale wynika że jak nie podaje paliwa na wtryski to i nie ma też prądu na moduł tzn. jest ale tylko na chwilkę widocznie jest to tak zabezpieczone.