Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi a4 b5 1.8 - brak napięcia na moduł zapłonowy

30 May 2016 19:41 2556 8
  • Level 9  
    Witam, panowie mam taki problem że zanikło napięcie na moduł zapłonowy w audi a4 b5 1.8 APT, wcześniej od czasu do czasu szarpnęło ale napięcie było a teraz zupełnie nic, wiem że napięcie ma być z bezpiecznika 32 (nie przepalony) ale na nim probówka nie świeci. Skąd przychodzi zasilanie na ten bezpiecznik, może winny jest jakiś przekaźnik ? Wszystkie inne bezpieczniki przepatrzyłem i na oko dobre. Dodam że awaryjnie podpiąłem napięcie z akumulatora na środkowy pin modułu i auto chodzi wtedy ładnie...dojechałem do domu. Pomoże ktoś ? Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 9  
    Na schematach to raczej słabo się znam, chodzi mi o to czy prąd na ten bezpiecznik przycodzi z jakiegoś przekaźnika bo jak nie to może wystarczy podesłać zasilanie z innego bezpiecznika takiego co z koleji dostaje zasilanie po przekręceniu zapłonu ?
  • Helpful post
    Level 34  
    Witam.
    konwertor wrote:
    Na schematach to raczej słabo się znam

    ..wiec Ci go nie daje.
    Jak "sposobem" zasiliłeś moduł zapłonu, to również (wtedy) zasiliłeś sterownik (ECU) i wstecznie poprzez ten bezpiecznik całą szynę plusową, która powinna dostać napięcie ze stacyjki. Zauważ, że również bezpiecznik 34 (tj. drugi pod 32 (15A)) opisany jest jako <Sterowanie silnikiem>, jeżeli na nim jest napięcie, to możesz połączyć wejścia tych dwóch, ponieważ są na tej samej szynie za stacyjką. Wskazywałoby to wtedy na przerwę pod tablicą z bezpiecznikami. Jeżeli nie ma tam napięcia, to musisz wymienić spód stacyjki, a przynajmniej sprawdzić czy pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki i ewentualnie stamtąd poprowadzić kabel do tego bezpiecznika (ale na jego wejście). Jest blisko.
  • Helpful post
    VAG group specialist
    Jak mnie pamięć nie myli to ten bezpiecznik zasilany jest ze stacyjki, równolegle do niego podłączony powinien być przekaźnik pompy paliwa z którego to później wychodzi zasilanie na pompę paliwa (bezpiecznik 28), grzałkę Lambdy (bezpiecznik 29), wtryskiwacze (34).
    Czyli brakuje Ci zasilania ze stacyjki - czarny przewód, który idzie na bezpiecznik 32 oraz na cewkę przekaźnika pompy paliwa.
    Nurkuj pod kierownicę i patrz czy na czarnym przewodzie (tzw 15) masz plusa na zapłonie.
  • Level 9  
    Dzięki za podpowiedzi, sprawdzę to już jutro rano, tak się zastanawiam czy to czasem nie jest jakiś problem z imobilajzerem że tak odcina zapłon dziwne jest też to że na mieście z początku sporo kręciłem rozrusznikiem zanim przewód na krutko do modułu doprowadziłem a jak do pierwszej świcy kuknąłem to była sucha....ale z drugiej strony kontrolka od ECU gaśnie ...
  • VAG group specialist
  • Level 9  
    Przepatrzyłem wszystko i wychodzi na to że winny jest przekaźnik od pompy paliwa rozebrałem go i niby nie podpalony ale nie zawsze zaskakuje.Po przekręceniu kluczyka powinny styki się zamknąć i to wtedy pojawia się zasilanie na bezpieczniku 32 i 34 i tym samym na moduł ale jak styki się nie zamkną to na tych bezpiecznikach prąd pojawia się tylko na chwilę dosłownie a potem nie ma i dlatego wcześniej tego nie zauważyłem. Nie jestem fachowcem ale wynika że jak nie podaje paliwa na wtryski to i nie ma też prądu na moduł tzn. jest ale tylko na chwilkę widocznie jest to tak zabezpieczone.