Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
BotlandBotland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie silnikami 2x(28BYJ-48-5V uln2003) przez myszkę na komputerze

31 Maj 2016 11:11 2133 12
  • Poziom 5  
    Witam
    Posiadam dwa silniki 28BYJ-48-5V wraz ze sterownikiem ULN2003 oraz Arduino UNO R3. Oba silniki działają, testowałem pętlami w programie komputerowym o nazwie arduino.
    Chciałbym sterować prędkością obrotu silników oraz zmianą kierunku obrotu za pomocą myszki w 2 osiach. Jestem zielony w temacie dopiero co kupiłem silniki, szukam kogoś który by mi przedstawił kod który bym wykorzystał w programie arduino i wytłumaczył co się klei.
    Z góry dziękuję za pomoc :D .
  • BotlandBotland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Ciekawy pomysł.
    Jeżeli chodzi o sterowanie za pomocą myszki komputera z komputera to będzie trzeba pobawić się i napisać jakiś programik obsługujący to, to znaczy odczytujący ruchy myszy i wysyłający je do arduino.
    Sterowanie silnika krokowego można dokonać za pomocą oprogramowania grbl (g-code), poszukaj można sterować z kompa buttonami, może jest jakiś sposób na parowanie z myszą...

Czy chodzi o pominięcie komputera i sterowanie bezpośrednio silnikami przez mysz?, to myślę, że jest prościej wykorzystać do tego jakieś gotowe joysticki to arduino.
  • Poziom 5  
    Dziękuję za odpowiedź zaczynam podejmować działania

Dodano po 9 [minuty]:

Ważne jest dla mnie aby silniki były kontrolowane w czasie rzeczywistym i przez komputer. Dlatego też chciałem się dodatkowo zapytać czy jest gdzieś plik z impulsami jakie lecą do ardurino (jeżeli ktoś wie to potem wszystko idzie z górki) :D :D
  • BotlandBotland
  • Poziom 5  
    ardurino bazuje na zasadzie impulsów pod jaki pin i ile w odstępie czasu (Hz)
  • Poziom 5