Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6C6 Brak Iskry 2.0TFSI BPJ 2006r nie odpala sterownik Bosch MED9.1

zarebaluk 31 Maj 2016 12:57 1395 8
  • #1 31 Maj 2016 12:57
    zarebaluk
    Poziom 9  

    Witam kolegów :)
    Mam problem z audi A6C6, mianowicie kupiłem z uszkodzonym silnikiem, objaw jest taki iż nie odpala, wtryskiwacze podają paliwo, przy kręceniu lekko podnosi sie wskazówka obrotomierza, ok 200-300 obr, komputer nie alarmuje błędu immo, cały czas świeci kontrolka silnika.
    Błędy jakie zczytałem skanerem Delphi to:
    P0480 - uszkodzenie w układzie wentylatora 1
    - nieciągły
    P1602 - zasilanie (30)
    - stały
    Po przekręceniu stacyjki na cewkach jest napięcie 12V oraz masa (skrajne piny), środkowych nie pamiętam, ale chyba na jednym była masa, adaptacja przepustnicy za pomocą interfejsu Delphi przeszła pozytywnie, błąd wentylatora zlokalizowałem, ponieważ był odłączony, ale nie sądzę aby miał jakiś wpływ na brak iskry.

    0 8
  • Relpol
  • #2 31 Maj 2016 14:35
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Zainteresuj się drugim błędem brak głównego zasilania.

    0
  • #3 31 Maj 2016 21:52
    zarebaluk
    Poziom 9  

    A jeszcze jedno pytanie, bo ten błąd możliwe że był od słabego akumulatora, naładowałem i usunąłem błąd, jednak zastanawia mnie jak sprawdzić cewki, ponieważ z tego co wygooglowałem :) to piny 1 i 4 to masa i 12V na cewki, co też po przekręceniu kluczyka jest, natomiast każda z cewek nie ma przejścia między pinami 1 i 4 tzn obwód rozwarty, wydaje mi się że tam powinno jednak być jakieś przejście skoro to uzwojenie cewki, między pinami 2 i 3, czyli masa i sterowanie z ECU jest opór jakoś 0,364 Ohm. Nie sprawdziłem tylko jeszcze diodą sygnału czy dostaje z ECU, ale proszę o jakieś nakierowanie czy w dobrą stronę idę.

    0
  • Relpol
  • #4 05 Cze 2016 11:46
    zarebaluk
    Poziom 9  

    Dobra dzisiaj po naładowaniu akumulatora dalej błąd 5634 P1602 zasilanie napięciowe zacisku 30 za niskie napięcie, pytanie gdzie jest ten zacisk, gdzie szukać przyczyny, czasem jak postoi z 4 min na przekręconym zapłonie i próbuję odpalić to odpala lub słychac ze co któryś cylinder łapie ale tylko przez chwilę.

    1
  • #5 10 Cze 2016 21:48
    zarebaluk
    Poziom 9  

    Więc dzisiaj rano auto odpaliło, w zasadzie nic nie robiłem po za tym że podłączylem akumulator i odpaliłem, auto działało parę minut aż go nie wyłączyłem, niestety po wyłączeniu już nie daje się odpalić. Kręci czasem jakby chciał łapać ale nie odpala.

    0
  • #6 10 Cze 2016 23:02
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Otwórz skrzynkę sterownika silnika pod maską, to ta z lewej, prawie pod wycieraczkami i posprawdzaj przekaźniki, w którymś z nich tkwi problem.

    0
  • #7 11 Cze 2016 08:25
    zarebaluk
    Poziom 9  

    więc, tak zrobiłem i są tam dwa przekaźniki 614 Audi A6C6 Brak Iskry 2.0TFSI BPJ 2006r nie odpala sterownik Bosch MED9.1

    na wszystkie bezpieczniki dochodzi napięcie 12V, poza dwoma zaznaczonymi, które dostają 12V w momencie kręcenia przez przekaźnik 614 z prawej strony, natomiast ten z lewej cały czas jest zwarty, nawet jak wyciągnę kluczyk z stacyjki, przekaźnik ten odpowiada za zasilanie cewek zapłonowych, teraz takie pytanie czy to normalne, że po wyjęciu kluczyka cewki są zasilane, jest tam +12V od tego przekaźnika, który z resztą się grzeje (jest sprawny bo cyka oraz mam inny ktory podmieniam i zachowuje się tak samo, cewka przekaźnika jest zasilana więc to że się grzeje też normalne gdyż po prostu pracuje)
    Dzisiaj podobna sytuacja rano po podłaczeniu akumulatora odpalił na parę sekund, później chwilę przy kręceniu próbował chwytać a teraz już tylko kręci, czasem coś tam parsknie.

    Jednak po jakimś czasie wyłącza ten przekaźnik - sterowany chyba z komputera przez "-"

    Po dniówce diagnozy wychodzi na to że elektrycznie już jest ok, iskra powróciła po podaniu zasilania na komputer, było coś z luźnym przewodem właśnie od przekaźników, ale auto dalej nie odpala.

    Teraz prośba do kolegów mechaników, gdyż iskra jest, paliwo dostaje auto nie opala. Znaczy podejrzewam coś z glowicą, fazami rozrządu, może nagar na zaworach, mianowicie bardzo słaba kompresja, na poziomie 6 bar na każdym cylindrze równa, gdzie mój stary poczciwy golfik3 wypluwa na dzień dobry 11,2 bar

    0
  • #8 11 Cze 2016 15:21
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 11 Cze 2016 22:38
    zarebaluk
    Poziom 9  

    hehe dobre, miałem taką cichą nadzieję, ale jednak coś tam było trzeba zrobić, okazało się że rozrząd był przestawiony poprawiłem i teraz działa za każdym razem, nie wiem tylko ile teraz bije bo oddałem zegar, ale działa teraz muszę wszystko poskładać i zobaczyć czy jakieś nowe błędy się nie pojawiły ale to już w następny weekend bo w tygodniu trzeba pracować. Temat rozwiązany dzięki za wszelkie próby pomocy.

    0