Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagłośnienie - czy kolumny podstawkowe, czy podłogowe w 35m2

TheBigMuzzi 31 May 2016 13:37 2082 4
    TheBigMuzzi
    Level 2  
    Cześć wszystkim,

Głowię się nieco nad reorganizacją i rozbudową mojego Audio, które może jakieś kosmiczne nie jest, ale jakieś jest:
    - Yamaha RX-v775, JBL Balboa (już 10 letnie front + centralny+woofer).
    - Głośniki efektowe 4x Monitor Audio CT165 w suficie

Powiem, że fronty i centralny grają kiepsko nie. Mam na oku 3 produkty:
    - Bowers and Wilkins CM6 - podstawkowe
    - Bowers and Wilkins 683 S2 - podłogowe
    - Do tego b&W Central S2
    - nie mam na razie kasy na nowy woofer (ale nie wiem czy będzie potrzebny)

Zostawmy cenę głośników na boku. Ponieważ jestem laikiem odnośnie teorii akustycznej to mam pytania:

1) czy podstawkowe kolumny będą wystarczające do 35m2 pomieszczenia (kuchnio-salon, z przewagą na salon).
    2) Czy jest różnica dla kolumn podstawkowych, gdy stoją na podstawkach, czy na szafce (para podstawek to 1/2 głośnika :crazyeyes: ).
    3) Czy na tej samej szafce może stać ew. gramofon (wg. mnie nie powinien).
    4) Ponieważ zapewne nie wszystko da się poustawiać jak bym chciał, bo pytanie o bass reflex ile trzeba założyć z tyłu od ściany miejsca ? (podstawkowe mają z tyłu, podłogowe z przodu).

Jeśli chodzi o repertuar - to muzyka Jazz, Blues, klasyczny Rock i trochę POP głównie z FLACK i Spotify Premium.
    Wszystkie głośniki (7.1) tylko przypadku kina domowego.

Pozdrawiam,
    Krzysztof
  • Helpful post
    bbobii
    Level 27  
    AD1 - raczej nie.
    AD2 - TAK duża
    AD3 - NIE
    AD4 - Nieprawda, podstawkowe jak i podłogowe mogą mieć bas reflex z przodu z tyłu, od spodu i wcale go niemieć.
    TheBigMuzzi
    Level 2