Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager 2.5 crd - Wyjący klakson,, nie działający tempomat

31 Maj 2016 21:29 1011 4
  • Poziom 9  
    Witajcie,

    jak w temacie, przy wyłączonym zapłonie zaczyna wyć klakson.
    Dodatkowo przestał działać tempomat.

    Wymieniłem taśmę pod kierownicą i nie pomogło.
    Pożyczyłem i wstawiłem inny moduł komfortu i też nie pomogło.

    Co ciekawe, jak odepnę poduszkę to przestaje wyć.
    Przy podpiętej poduszce wyje, nawet jak odłączę wtyczkę na kierownicy gdzie jest przewód do klaksonu to i tak dalej wyje.

    Wszystkie kable w kierownicy sprawdziłem miernikiem i nie ma przerw.

    Już nie mam pomysłów gdzie dalej szukać.

    To co mnie zastanawia, to że we wtyczce czarnej w kierownicy gdzie wchodzą przewody od tempomatu i klaksona jest jeden pin wolny (skrajny lewy).
    Z tym że wcześniej tempomat działał, a ja tam nic nie zmieniałem.

    dzięki za pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 9  
    Szukam dalej..

    Moduł komfortu (czyli BCM) podmieniłem i dalej to samo.
    Odłączyłem wszystkie kable od stacyjki i bez zmian.

    Zmierzyłem też rezystancję między przewodem do poduszki i przewodem od klaksonu (w kierownicy) i okazuje się że jest... czyli gdzieś jest zwarcie pomiędzy poduszką a klaksonem (!).

    Co dziwne, te kable idą po zwijaku na kierownicy już w oddzielnych wiązkach (Poduszka w białe kostce a klakson w żółtej).

    Gdzie może być zwarcie? Może w skrzynce z bezpiecznikami?
    Zanim kolejny raz zainwestuję prosiłbym o poradę.

    Przypominam też, że tempomat dalej nie działa.

    Zwiajak w kierownicy na 100% sprawny (wymieniałem i jeszcze raz sprawdziłem wszystkie połączenia)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomniałem nadmienić że klakson po około 30 sec się wyłącza sam.

    Masz pomysł gdzie dokładniej szukać?

    Rozumiem, że tempomat jest sterowany przez ECU?

    Gdzie jest skrzynka od Airbagów?

    Czy ta skrzynka przytwierdzona bezpośrednio do bezpieczników to ECU?

    Pozdr
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Najprawdopodobniej uszkodzenie jest w wiązce pomiędzy kierownicą a skrzynką bezpieczników i przekaźników pod maską. Często padają taśmy w kierownicy,ale skoro ta jest dobra to odpada. Wyjmij przekaźnik sygnału i wtyczki przy kierownicy: stacyjkową,poduszki/klaksonu i sprawdź czy na styk cewki przekaźnika odpowiadający za minus,przychodzi coś jeszcze. Nie powinno nic na nim być.
  • Poziom 9  
    właśnie przed chwilą się udało:-)
    Wstyd przyznać ale zamienione były wtyczki w kierownicy od airbagu z tą od tempomatu i klaksonu....
    Dopiero do tego doszedłem jak zobaczyłem schemat elektryczny.