Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 2.5 crd - Wyjący klakson,, nie działający tempomat

matcio 31 May 2016 21:29 1557 4
  • #1
    matcio
    Level 10  
    Witajcie,

    jak w temacie, przy wyłączonym zapłonie zaczyna wyć klakson.
    Dodatkowo przestał działać tempomat.

    Wymieniłem taśmę pod kierownicą i nie pomogło.
    Pożyczyłem i wstawiłem inny moduł komfortu i też nie pomogło.

    Co ciekawe, jak odepnę poduszkę to przestaje wyć.
    Przy podpiętej poduszce wyje, nawet jak odłączę wtyczkę na kierownicy gdzie jest przewód do klaksonu to i tak dalej wyje.

    Wszystkie kable w kierownicy sprawdziłem miernikiem i nie ma przerw.

    Już nie mam pomysłów gdzie dalej szukać.

    To co mnie zastanawia, to że we wtyczce czarnej w kierownicy gdzie wchodzą przewody od tempomatu i klaksona jest jeden pin wolny (skrajny lewy).
    Z tym że wcześniej tempomat działał, a ja tam nic nie zmieniałem.

    dzięki za pomoc
  • #2
    piotrek22101
    Level 39  
    Jeżeli wyje to ma zwarcie (przebicie) z innym, najprawdopodobniej plusem po stacyjce. Gdy jest wyłączona to jest na nim minus.
  • #3
    matcio
    Level 10  
    Szukam dalej..

    Moduł komfortu (czyli BCM) podmieniłem i dalej to samo.
    Odłączyłem wszystkie kable od stacyjki i bez zmian.

    Zmierzyłem też rezystancję między przewodem do poduszki i przewodem od klaksonu (w kierownicy) i okazuje się że jest... czyli gdzieś jest zwarcie pomiędzy poduszką a klaksonem (!).

    Co dziwne, te kable idą po zwijaku na kierownicy już w oddzielnych wiązkach (Poduszka w białe kostce a klakson w żółtej).

    Gdzie może być zwarcie? Może w skrzynce z bezpiecznikami?
    Zanim kolejny raz zainwestuję prosiłbym o poradę.

    Przypominam też, że tempomat dalej nie działa.

    Zwiajak w kierownicy na 100% sprawny (wymieniałem i jeszcze raz sprawdziłem wszystkie połączenia)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomniałem nadmienić że klakson po około 30 sec się wyłącza sam.

    Masz pomysł gdzie dokładniej szukać?

    Rozumiem, że tempomat jest sterowany przez ECU?

    Gdzie jest skrzynka od Airbagów?

    Czy ta skrzynka przytwierdzona bezpośrednio do bezpieczników to ECU?

    Pozdr
  • Helpful post
    #4
    piotrek22101
    Level 39  
    Najprawdopodobniej uszkodzenie jest w wiązce pomiędzy kierownicą a skrzynką bezpieczników i przekaźników pod maską. Często padają taśmy w kierownicy,ale skoro ta jest dobra to odpada. Wyjmij przekaźnik sygnału i wtyczki przy kierownicy: stacyjkową,poduszki/klaksonu i sprawdź czy na styk cewki przekaźnika odpowiadający za minus,przychodzi coś jeszcze. Nie powinno nic na nim być.
  • #5
    matcio
    Level 10  
    właśnie przed chwilą się udało:-)
    Wstyd przyznać ale zamienione były wtyczki w kierownicy od airbagu z tą od tempomatu i klaksonu....
    Dopiero do tego doszedłem jak zobaczyłem schemat elektryczny.