Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Klimatyzacja Astra G - chłodzenie silnika

01 Jun 2016 10:08 2037 11
  • Level 12  
    Witajcie. Ostatnio zauważyłem że klimatyzacja załączona z obiegiem wewnętrznym jak i zewnętrznym zaczęła schładzać silnik. Po pomiarze temperatury w wywiewu miernik wskazał aż 16 stopni a temperatura silnika z 97 stopni schładza do ok 88. Dobra sprawa na korki dla silnika i chociaż po schłodzeniu kabiny nie zakatarzę się.Czy sterowanie nadmuchem ma wpływ na rozdzielenie temperatury. Mam takie wrażenie jakby parownik schładzał nagrzewnicę. Dodam że sterowanie ciepło zimno działa prawidłowo. Czy tylko filtr dzieli te dwie rzeczy?! Czy powinno tak działać czy nie ma taka praca wpływu na pracę silnika ewentualnie klimy. Jest to Astra 1.6 8v bez LPG z 2001r. Proszę o rozsądne wypowiedzi. Dorzucam filmik że by zobrazować temat.

    https://drive.google.com/file/d/0B0C4jh0crfLPcHFESUZnTUN5aVk/view?usp=sharing
  • TermopastyTermopasty
  • Level 39  
    Jedna rzecz to gdy chodzi klimatyzacja to działa dodatkowy wentylator,on schładza silnik.
  • Level 12  
    Czy oby na pewno. Na postoju robiłem próby i wentylator załączał się na chwile i nie chodził dość długo by schłodził silnik. Pytanie czy te 16 stopni to jest już optymalna temperatura czy można uzyskać więcej.
  • TermopastyTermopasty
  • Level 39  
    Zaleźy gdzie mierzone i jak ciepło na dworzu. Miałem dwa razy w astrach jemperaturę poniżej 10* w nawiewie,na dworzu było 25*, Zdarzało się że klapy w nawiewach niedomykały się i mieszało się powietrze.
  • Level 12  
    Użyłem z multimetru pierwsza temperatura jaką mi pokazał w wewnątrz auta było 23* po włożeniu do nawiewu na szyby bocznej i przełączeniu na nawiew przedni schłodziło do 16* na obiegu wewnętrznym. A przy używaniu nawiewu na szyby przód i nogi to już w ogóle ledwo co. Coś tam chłodzi a podczas jazdy i skręcaniu to czuć jak tym chłodem rzuca po samochodzie.
  • Level 39  
    Dwie opcje,albo gazu mało,albo klapa się nie zamyka i nie oddziela zimnego od ciepłego. Raczdmj to drugie,skoro i temperatura płynu spada.
  • Level 12  
    Zacznę od układu bo i tak dawno nic się nie robiło. Przejadę przez serwis klimatyzacji i zdiagnozuje ile tam jeszcze jest odczynnika i podejmę decyzję czy coś robimy.

    Dodano po 2 [godziny] 49 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze na postoju i na zimnym silniku włączyłem AC klimatyzację. Czekając na reakcję jaka powstanie po kilku minutach ok 10 zauważyłem że silnik ledwo co się rozgrzał do 68* klima działa wiec zaglądam pod maskę i widać że kręcą się oba wiatraki :| Może tak musi być wiec zacząłem robić przy gazówki i jak na złość zaczął pasek się odzywać. No to ładnie kolejny wydatek a na oko wcześniej wyglądał dobrze. Czyżby sprężarka przyspieszyła jego zużycie?! Oglądając ten nieszczęsny pasek dojrzałem że z przewodu za sprężarką na wysokim c. gdzie jest łączenie pojawił się zielony kolor jak by nalot o strukturze ciekłej. Prawdo podobnie do układu wdarła się nie szczelność. Czy przy takiej nieszczelności można używać klimy. Czy jest to do zrobienia we własnym zakresie.
  • Level 39  
    Jak jest nieszczelność to gaz ucieka i kompresor się nie załączy gdy ulotni się całkiem. Trzeba podjechać do zakładu i wymienić pęknięty element. Niektórzy spawają aluminium. A to zielone to środek UV ,pomaga w znalezieniu nieszczelności.
  • Moderator of Cars
    Kart wrote:
    Czy przy takiej nieszczelności można używać klimy.

    Im mniej czynnika ucieknie tym mniej zapłacisz za jego uzupełnienie, więc nie zwlekaj z naprawą.
    Wentylatory powinny zawsze pracować z włączoną klimatyzacją, wygląda że to one schładzają silnik. Być może termostat też trochę podpuszcza.
  • Level 9  
    Jak odpalasz klimatyzacje to elektromagnes przyciąga sprzęgło i kompresor zaczyna pracować wiąże się to z większym obciążeniem dla paska micro... generalnie czujnik ciśnienia nie puści kompresora w ruch gdy wykryje mniejsze ciśnienie w układzie....
    Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze chłodnicy klimatyzacji to zajrzyj pod wiatrak który jest do niej przykręcony... tam zawsze "gnije" chłodnica bo zbiera się tam cały możliwy brud oczywiście jak po pospawaniu owej rurki dalej będzie uciekał gaz...
  • Level 12  
    Dokladnie. Chłodnica jest też już na wykończeniu dwa dolne żebra są już w priszku. Wada na etapie projektowania bo jak się przyjrzeć to wiatrak jest zamocowany tylko odg góry i podczas jazdy na wstrząsach obudowa wiatraka dolna częścią tłucze o chłodnice. Patent zrobiłem taki że złapałem trytką obudowę wiatraka za żebra chłodnicy.



    Moderated By T5:

    Don Kichot walczył z wiatrakami, w aucie są wentylatory.

  • Level 12  
    Jak wcześniej wspominałem na forum o chłodzeniu silnika podczas używania klimy załączają się oba wiatraki