Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 96 1,2 8V - Za każdym razem po odpaleniu gaśnie.

01 Cze 2016 20:05 1404 12
  • Poziom 18  
    Głownie chodzi tylko o to za każdym razem po odpaleniu auto zapala na 2 sek.i gaśnie.Dzieje się to raz w raz.Zauważyłem że do gardzieli jest wtryśnięte paliwo za każdym pierwszym razem a póżniej już nie daje wtryski nic.
    Czyli jak dalej trzymam go na rozruszniku to auto gaśnie a paliwa już wtrysk nie podaje.
    Iskra jest dalej a paliwo znika.
    Czujnik wału sprawny.
    Pompka podaje paliwo.
    Jeżeli ręcznie zasteruję sam wtryskiem to auto chodzi(cykliczne podawanie zasilania prosto na wtrysk).
    Proszę o pomoc bo już wiele przeglądnięte i nic.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    MARKSON43 napisał:
    zapala na 2 sek.i gaśnie

    Odczytałeś błędy silnika i immobilizera diagnoskopem ?
    Zapala się kontrolka silnika lub immobilizera na "zegarach"?
    Sprawdziłeś testerem czy transponder immo w kluczyku jest sprawny ?
    Zmierzyłeś, czy pętla immo przy stacyjce jest sprawna ?
  • Poziom 18  
    1.Odczytałem błędy zworką 6+masa.Bład 14,24,25,29
    -niskie napięcie przekażnika pompy paliwa
    -niskie napięcie wtrysku 1
    -czujnik prędkośći pojazdu
    -niskie napięcie czujnika temp.płynu
    2.Nie zapala się kontrolka imma,pierscień na swoim miejscu i sterownik po nią.
    -a czy tam jest taka kontrolka?
    3.Nie sprawdzałem testerem bo nie mam ale połączyłem się autokomem z immo i pisało,brak błędów i system ok.
    4.Nie mierzyłem jeszcze pętli przy stacyjce. Opel Corsa B 96 1,2 8V - Za każdym razem po odpaleniu gaśnie.
    Taki jest sterownik(DELCO).
  • Poziom 18  
    Czy ktoś może napisać jakie ma być napięcie wyjściowe(impulsowe),na monowtrysk w tym aucie.
    Czarny i niebieski przewód .
    1.+12V jest na jednym przewodzie.
    2.-12V ma być na drugim po kręceniu rozrusznikiem czyli sterowanie minusem.
    KOSTKA JEST TYLKO DWUPINOWA.
    Efekt zapalania i gaśnięcia jest jakby coś zawsze po uruchomieniu wyłączało silnik ale żadna kontrolka nie świeci chodzi mi o immo.
    Sterownik rozbierałem i nie widzę zimnych lutów.
    Czyli albo immo albo sam sterownik uszkodzony.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Zdejmij pętle immo ze stacyjki i odsuń od kluczyka.
    Porównaj czy jest taki sam objaw "gaśnięcia" ?
    W ten sposób wyeliminujesz lub potwierdzisz usterkę immo.
  • Poziom 18  
    Dzięki za info.
    Więc tak aby było prościej zdemontowałem kostkę z kluczyka i po próbie rozruchu już silnik nie załapuje wcale a miga pomarańczowa kontrolka silnika.
    Moim skromnym zdaniem immo jest sprawne.
    1.Teraz zostało do sprawdzenia dlaczego odcina paliwo po 2 sek.
  • Spec od samochodów
    Błędy odczytane zworką wyżej wymieniłeś.
    Popraw wszystkie masy w aucie.Auto ma już dowód osobisty skończyło 20 lat.
  • Poziom 18  
    O.K Dzięki.

    Na razie wychodzi na to że pozbyłem się tego problemu choć nie z mojej przyczyny bo kolega zaniechał naprawy.
    Jak nie to nie.Niech się męczy sam a ja przez telefon mu nie będę mówił co i jak ma sprawdzać.
    Jak będzie znaleziona przyczyna to na pewno napiszę.
  • Poziom 18  
    A czy filtr węglowy paliwa miał by coś do tej usterki?
  • Moderator Samochody
    Nie i immo to też błędy trop jeśli pompka paliwa pracuje.. Masz albo zwartą cewkę we wtryskiwaczu i sterownik wyłącza driver, albo ubity sam driver w sterowniku. Albo zwyczajnie zgniłą instalację elektryczną.
  • Poziom 18  
    1.Monowtrysk sprawny bo już z 3 szt.wymienione ale używane.
    2.Raczej coś w sterowniku.
    3.Kolega miał badać diodą czy idą impulsy jak kręci rozrusznikiem.
    Dziwna sprawa z takim naprawianiem na odległość,chodzi mi o mojego kolegę.Mówię wam ciężki przypadek nie da auta i tyle.
  • Poziom 18  
    Na początek coś dla śmiechu:gość przyjechał do mnie z obrysówką diodową i mówi że mu świeci ale słabo choć auta nie odpalał :)
    Byłem dziś i przetestowałem oscyloskopem zasilanie podczas kręcenia na wtrysk.
    1.Śladowe napięcie podczas kręcenia około 2-3V,oczywiście z przewodu niebieskiego czyli sterowanie masą.
    2.Przewód czarny stałe 12V+,jest w porządki.
    3.Wniosek-uszkodzony komputer a dokładnie sterowanie na wtrysk.
    4.Szukamy zastępczego ale problem będzie z immo.....
    5.Jeszcze dodam że gość kupił pompę paliwa :)
  • Poziom 18  
    AUTO ODPALONE I WSZYSTKO DZIAŁA.
    1.Nie był to uszkodzony ECU,napięcie na wtrysk ma być max.3V przy rozruchu.
    -Czyli jak komuś mruga dioda to jest O.K(tester samoróbka).
    2.Uszkodzony był MAPSENSOR-po odpięciu auto zapaliło ale dalej coś nie tak.
    3.Uszkodzony był czujnik tmp.od ECU,taki bardziej schowany z tyłu i dwupinowy.
    -ten od licznika jest jednopinowy.
    4.Nawet nie chcę pisać co gość wymienił bo by była długa lektura.
    5.Ja piszę to co ja zdiagnozowałem że jest na pewno uszkodzone.
    6.A co gość wymienił to już inna bajka ale i tak mu nie odpalał.
    Dziękuję wszystkim za chęć pomocy.