Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 1.6 benzyna - Stał 3 lata na dworze, teraz nie odpala

01 Cze 2016 20:21 2667 24
  • Poziom 31  
    Cześć,
    mam Peugeota 406 1.6 benzyna, bez gazu, 1997 rocznik, przebieg 285 000 oryginalny.
    Auto stało 3 lata na dworze nie używane, teraz chciałem go odpalić i nie chce zapalić. Kręci ale nie chce zapalić.

    Co zrobiłem:
    - akumulator nowy
    - dolałem paliwa
    - sprawdziłem olej
    - iskra idzie
    - świece są ok
    - jak polałem trochę benzyny pod jedną święcę to chciał zapalić - poszło powietrze w rurę
    - biłem młotkiem w bak

    Co nie działa wg mnie:
    - nie działa pompa paliwa bo gdy przekręcę kluczyk do pozycji "zapłon" to w ogóle jej nie słyszę

    Co może jeszcze być źle?

    Jak wygląda ta pompa paliwa i gdzie się znajduje?

    Czy jest do niej jakieś zasilanie i jakiś bezpiecznik?

    Jak to naprawić?


    Pozdrawiam!!!
  • Poziom 31  
    Ale nawet jeśli by ta benzyna była bardzo licha to teraz dolałem 5 litrów (wtedy było też około 5 litrów) to pompa powinna działać i zassać też tą lichą benzynę i odpalić i po chwili zgasnąć.

    A pod świecami nie czuć ani trochę benzyny.

    Więc pewnie będę musiał walczyć z pompą paliwa bo jej nie słychać w ogóle żeby pracowała.

    Może zasilanie pompy?

    Może jakieś przewody?

    Bezpiecznik?

    Jak się do tego zabrać?


    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Nalej trochę, kilka ml, benzyny do kolektora dolotowego i zakręć. Jeśli reszta sprawna, to powinien na chwilę zagadać.
    Jeśli zagada, to coś faktycznie z pompą . Sprawdź zasilanie przy samym zbiorniku.
    I popraw ten "dwórz".
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    A po tylu latach to paliwo co było w zbiorniku nadaje się do utylizacji.
  • Poziom 31  
    Dzięki Panowie za odpowiedzi.

    Biłem młotkiem w bak bo myślałem, że może w ten sposób ruszę tę pompę paliwa jakoś żeby załapała.

    Gdzie jest kolektor dolotowy w tej maszynie? :)

    O co chodzi z tym dworem? Co jest niepoprawnego w słowie "dworzu"? :-)


    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Specjalista Automatyk
    bbxb napisał:
    Co nie działa wg mnie:
    - nie działa pompa paliwa bo gdy przekręcę kluczyk do pozycji "zapłon" to w ogóle jej nie słyszę

    Co może jeszcze być źle?

    Jak wygląda ta pompa paliwa i gdzie się znajduje?

    Czy jest do niej jakieś zasilanie i jakiś bezpiecznik?

    Jak to naprawić?

    Pompa paliwa jest pod tylnym siedzeniem. Jak padła, to nie trzeba kupować całego zespołu, wystarczy sam "wkład", tj. elektryczna pompka. Pompki były montowane w kilku wersjach obudowy, więc najlepiej porównać z wymontowaną. Przy okazji sprawdź zawór zwrotny na obudowie zespołu pompy, też potrafi się zapchać brudem.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    bbxb napisał:
    Biłem młotkiem w bak bo myślałem, że może w ten sposób ruszę tę pompę paliwa jakoś żeby załapała.


    To go teraz wyciąg i wyczyść, zalej świeżą benzyną.

    Co w ogóle chcesz zrobić z samochodem, bo jazdy nie przewiduję.

    Albo zezłomuj samochód bo po 3 latach to go czas i zwierzęta sponiewierały .
  • Poziom 31  
    Chcę autem jeździć na trasach 5 - 10 km.

    Wszystko inne wygląda bardzo dobrze, samochód do ostatniej chwili bardzo dobrze jeździł.

    Samochód stał u mnie na posesji na kostce, żadnych zwierząt tam nie widziałem żeby go poniewierały.

    Może trochę rdzy na progach...
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    bbxb napisał:
    Stał 3 lata na dworze
    Też bym tak powiedział :)a znajomi mnie poprawiają :) a 3 lata to nie tak długo:). Jak się uporasz z pompą to czy na świecach będzie paliwo no i to że świece dają iskrę nie oznacza że zapalą mieszankę . Sprawdź instalację WN a szczególnie przewody bo może jakiś zwierz nagryzł albo wilgotne , brudne to sieją iskrami ( zobacz po ciemku).
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Zobacz czy zapali na plaka w przepustnice.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Witaj ,odepnij zasilanie pompy i zamiast niej podłącz żarówkę 21wat,jak zaświeci po zapłonie to ewidentnie masz pompę do wymiany.Jak nie zaświeci to szukaj bezpiecznika zasilania pompy.Jeśli będzie dobry,to masz uszkodzoną instalację
  • Poziom 31  
    Kolego kot mirmur a gdzie jest to zasilanie pompy?
    I ewentualnie ten bezpiecznik?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Pryśnij tym plakiem będzie szybciej wiadomo czy cokolwiek żyje.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Zasilanie pompy jest dostępne od góry zbiornika paliwa,tam gdzie jest zamontowany zespól pompy i wskażnika poziomu paliwa.Dostęp jest od strony wnętrza samochodu po odkręceniu klapki rewizyjnej umiejscowionej nad zbiornikiem paliwa.Stukanie młotkiem w zbiornik paliwa może spowodować tylko jego uszkodzenie.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    bbxb napisał:
    Gdzie jest kolektor dolotowy w tej maszynie?
    Nie widziałem tego samochodu z tym silnikiem, ale ogólnie jak z każdym samochodzie patrz na filtr powietrza dalej lecisz wzrokiem po rurze dolotowej powietrza dalej jest przepustnica i do niej przykręcony kolektor dolotowy a ten do silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Zerknij też przy okazji na pasek rozrządu, trzy lata stał i ile wcześniej na nim jeździł? Żeby nie było, że go odpalisz i po jakimś czasie zdechnie, bo pasek pękł.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Pompę łatwo sprawdzisz zdejmując przewód paliwowy z listwy wtryskowej. Jeśli działa to po przekręceniu kluczyka zacznie sikać benzyną. Tak będzie najszybciej.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Bardzo mądre wskazówki z tym paliwem, ale jak będzie "sikać" z ciśnieniem 1 bar to paliwo może i daje dla niewprawionego oka, a silnik nie zapali... Teraz wytłumaczcie jak powinno "sikać" przy ciśnieniu 3bary żeby silnik odpalił... Do sprawdzenia ciśnienia paliwa służy manometr i to na tej podstawie można stwierdzić czy ciśnienie jest prawidłowe, czy pompa pracuje prawidłowo i czy silnik może odpalić, oczywiście jeżeli inne wymagania zostały spełnione.
    Jeżeli nie działa pompa trzeba sprawdzić zasilanie na pompie, jeżeli nie ma trzeba szukać dlaczego, jeżeli jest trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa, jeżeli jest nieprawidłowe przyczyna może tkwić w pompie paliwa, ale również w regulatorze ciśnienia który puszcza ciśnienie z powrotem do baku, jak również zapchany filtr, zagniecione przewody, aż po otwarte wtryski lejące w cylindry... A jeżeli zasilanie jest a pompa nie rusza to pompa zdechła i tyle...

    Może było coś uderzone, może bazwładnościowy zadziałał i dlatego pompa nie pracuje?
  • Poziom 31  
    Panowie dziękuję za Wasze rady :)

    Za dwa dni biorę się za Peugeocika 406 znowu i dam Wam relację jak mi poszło :)

    Żeby dostać się do tej pompy paliwa to muszę robić to od dołu samochodu czy muszę zdjąć tapicerkę tylnych siedzeń?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    bbxb napisał:
    Żeby dostać się do tej pompy paliwa to muszę robić to od dołu samochodu czy muszę zdjąć tapicerkę tylnych siedzeń?
    Tapicerki nie zdejmuj pompa jest pod tylna kanapą. Więc żeby się do niej dostać to z tego co pamiętam trzeba odkręcić tylne siedzenia i pod nimi jest taki okrągły ''dekiel'' który też odkręcasz i już widać bak i obudowę pompy.
  • Poziom 31  
    Witam Kolegów!

    Panowie pompa paliwa działa bo była podłączona pod akumulator i sikała paliwem. Jest to nowa pompa paliwa - starą wyrzuciłem od razu.

    Niestety pompa paliwa nie dostaje napięcia.

    Chcę zacząć od bezpiecznika.

    Gdzie jest bezpiecznik do tej pompy paliwa?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    1997 rocznik, to jeszcze bez BSI i BSM.
    Poszukaj wyłącznika uderzeniowego na kielichu amortyzatora pod maską - najczęściej czerwony lub czarny przycisk.
    Przekaźnik podwójny w okolicach komputera, on podaje napięcie na ten właśnie wyłącznik, a potem do pompy paliwa.
    A bezpiecznik to pod maską masz, i któryś z nich. Nie zaszkodzi jak po kolei będziesz wyciągał i sprawdzał, bo nie dość ze zobaczysz czy nie jest przepalony, to czy nie są zaśniedziałe.