Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner - - stukanie przy skręcie kierownicą.

SQ9MEM 02 Cze 2016 00:23 1011 11
  • #1 02 Cze 2016 00:23
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    Witam,
    Borykam się z problemem stukania/zgrzytania przy skręcaniu kierownicą w Partnerze B9. Objawy są następujące:
    - szczególnie po dłuższej jeździe w korku (aczkolwiek problem nasila się również w normalnych warunkach) przy delikatnym poruszeniu kierownicą w lewo lub w prawo słychać głuche stuki, bywa, że pojawia się to również przy ruszaniu lub hamowaniu.
    Łożyska na kolumnach wymieniłem w zeszłym tygodniu, nie były zbytnio zużyte ale miałem nowe pod ręką, więc nie było sensu na starych składać. Problem da się również zaobserwować przy próbach poruszania kierownicy na zgaszonym silniku, dźwięk dochodzi z okolic (moim zdaniem) kolumny kierowniczej, ale za nic nie mogę wybadać z którego konkretnie miejsca. Czy ktoś miał podobny przypadek ?

    0 11
  • #2 02 Cze 2016 17:18
    złowrogi_boncur
    Poziom 26  

    Ja bym zajrzał do góry makpersona.

    0
  • #3 02 Cze 2016 18:10
    klimosz
    Poziom 18  

    Przy szarpaniu kierownicą raczej każda listwa kierownicza wydaje podejrzane dźwięki, ale te pewnie wyłapiesz bo są powtarzalne. :arrow:
    Łożyska kolumny Mcphersona wymienione. Chociaż przy krótkich ruchach kierownicy uszkodzone łożyska nie dadzą hałasu.
    Jeśli to jest inny dźwięk to ja obstawiam na "sworznie kulowe" Mam kilku takich pacjentów w roku, szczególnie w cieplejszych okresach. W zależności od stopnia przytarcia sworznia i suchości kulki potrafią nieźle denerwować kierującego. :arrow: powodzenia.

    0
  • #4 02 Cze 2016 22:00
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    A co masz na myśli pisząc "sworznie kulowe" ? Chodzi Ci o sworznie wahacza ?

    0
  • #5 02 Cze 2016 22:13
    pepe150
    Poziom 31  

    A może krzyżak przy maglownicy?

    0
  • #6 02 Cze 2016 22:28
    klimosz
    Poziom 18  

    Tak. te miejsca gdzie występuje sworzeń kulowy
    :arrow: końcówki kierownicze
    :arrow: sworznie wahaczy
    :arrow: drążki kierownicze

    0
  • #7 02 Cze 2016 23:26
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    Końcówki i drążki w sumie sprawdzone, nie ma się do czego przyczepić. Jutro obejrzę sworznie zwrotnicy i krzyżak, choć tego ostatniego bym się raczej nie spodziewał (auto z przebiegiem 110 tys. km).

    0
  • #8 02 Cze 2016 23:45
    klimosz
    Poziom 18  

    wzrokowe sprawdzenie sworznia nie zda egzaminu, osłonka może być cała, luzu brak.
    Najlepiej chwycić w rękę a drugi niech porusza żeby wydobyć podejrzane dźwięki i jeśli to będzie sworzeń to poczujesz pod ręka przeskok kulki.

    0
  • #9 03 Cze 2016 10:55
    sebap
    Poziom 39  

    Ja miałem podobnie niedawno przy Scenicu RX4. Stukało i było to czuć w maglownicy (magiel bez luzów) ale wyłapałem, że mam luźny krzyżak kolumny kierowniczej. Po wymianie stukanie w maglu ustało więc wnioskuje, że stukało w momencie gdy luźny krzyżak przy skręcie był napięty i puszczał.

    1
  • #10 13 Cze 2016 01:59
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    Niestety wszystko wskazuje na kolumnę kierowniczą. Jeden krzyżak jest wymienny (dolny) a drugi (górny) nie jest. Zresztą moim zdaniem to nie kwestia krzyżaków - wygląda na to, że regulacja położenia kolumny nabrała luzów i strzela pod obciążeniem.

    0
  • #11 13 Cze 2016 11:22
    sebap
    Poziom 39  

    Wiesz, krzyżak kosztuje ze 30zł i od biedy zmienisz sam. No ale zrobisz oczywiście jak uważasz.
    U mnie to był krzyżak dolny. Kupa rdzy w środku i luz miał nawet jak w rekach go trzymałem.

    0
  • #12 13 Cze 2016 11:29
    SQ9MEM
    Poziom 28  

    W sumie może i racja, żeby od tego zacząć. Roboty na 10 minut, a tak naprawdę to nie mam 100% pewności, że to coś innego.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo