AsTronic nie zmieni biegu tylko jeżeli system otrzyma sygnał że auto jest na zakręcie .Podobny symptom może być w przypadku braku komunikacji z EBS ECU.A ty masz kod błędu 3198-8 czyli brak sygnału o względnej prędkości kół z systemu EBS.To może być spowodowane następującymi usterkami: brak komunikacji CAN ze sterownikiem EBS, problem s czujnikiem ABS, kołem impulsowym lub w instalacji czujników ABS - to dotyczy sygnałów z czujników osi przedniej (bo stąd system wie, że auto jest na zakręcie), następnie:
904-8 - brak sygnału prędkości względnej kół przednich z czujników ABS w magistrali CAN - czyli tak jak poprzednio, następnie: 3091-4 - dokładnie to samo co powyżej tylko mowa o nieprawidłowym sygnale prędkości kół przednich w magistrali CAN - czyli znowu sygnał prędkości z czujników ABS, dalej: 3194-8 - sygnał prędkości kół przednich za pośrednictwem CAN nierozpoznany - znowu to samo, dalej: 3154 - czujnik położenia widełek załączających biegi wykrywa , że bieg jest cały czas załączony podczas, gdy skrzynia powinna być w pozycji luzu.Ten błąd może być spowodowany np. spadkiem ciśnienia w obwodzie sprężonego powietrza skrzyni AsTronic, możliwa usterka siłownika w pokrywie skrzyni biegów, możliwa usterka w zaworze sterującym powietrze do tego siłownika lub możliwa usterka w sterowniku AsTronic ECU.
Wykasuj wszystkie błędy.Przejedź się dopóki ta usterka wystąpi.Podłącz DAVIE i sprawdź jakie błędy "świerze" są w systemie.
Jeżeli pierwsze 4 błędy są z powrotem - to masz usterkę w obwodach czujników ABS + sprawdź przednie pierścienie impulsowe.
Jeżeli ten ostatni błąd, to ustaw tylną oś na kobyłkach (w powietrzu) , zrób test drogowy "w miejscu" tzn. z kołami kręcącymi się w powietrzu.Jedna osoba siedzi za kierownicą, druga wchodzi na skrzynię biegów i nasłuchuje, czy w momencie jak pojawia się ostrzeżenie na desce czy nie ma wycieków powietrza z któryś z tych 4 otworków w skrzyni biegów po lewej stronie pod poziomem pokrywy.To są porty wylotowe powietrza z siłowników i elektrozaworków.Trzeba też nasłuchiwać, czy w momencie jak skrzynia biegów zmienia biegi to czy stale nie wycieka gdzieś powietrze z kóregoś z tych 4 otworków lub odpowietrznika skrzyni biegów.Trzeba tez obserwować ile jest ciśnienia na zegarach (musi być więcej niż 8.5 bar) a najlepiej to podłączyć manometr do zbiornika powietrza skrzyni astronic i obserwować, czy ciśnienie nie spada drastycznie przy wyższych biegach.Ciśnienie powietrza jest bardzo ważne dla skrzyni AsTronic.Sprawdź również, czy filterek na wejściu do silownika sprzęgła (zintegrowany z zaworkiem jednokierunkowym - mosiężny sześciokąt na klucz 27mm na wejściu powietrza do siłownika sprzęgła) nie jest zatkany.
Po to ustawiasz auto na kobyłkach aby zasymulowac jazdę i zmianę biegów a jednocześnie nasłuchiwac czy ze skrzyni biegów nie ma większego wycieku powietrza.Jeżeli dzieje się to po nocnym postoju, to przypuszczam, że jest to kwestia wilgoci która p nocy skrapla się w obwodzie pneumatycznym skrzyni biegów.Sprawdź też, czy nie ma pełno wody w zbiorniku skrzyni AsTronic (za skrzynią jeżeli jest to prosty ciągnik 4X2).