Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega 2.0 16v LPG - Nie pracuje 3 gar

L4SZLO 02 Jun 2016 11:51 696 6
  • #1
    L4SZLO
    Level 9  
    Witam, na wstępie powiem ze nie jestem pewnien czy w dobrym miejscu bo to mój pierwszy post na tym forum.

    Problem polega na tym że nie pracuje 3 gar od strony rozrządu jak wiadomo.
    sprawdzone zostalo:
    iskra,wtrysk na 3 daje paliwo(był zalany), kable WN, kompresja jak i sczelnosc zaworów kompresorem przy ręcznych ułożeniach walkiem rozrządu. na dodatek wymienilem czujnik połozenia wału bo mialem jeden w zapasie. prosze o pomoc bo kończą mi się pomysły. wszelkich szczegółów mogę udzielić. dodam ze moja historia zaczęła się od regeneracji głowicy uczelniace prowadnice dotarte gniazda i zawory na nowo. wymienione pierścienie na tłokach. maly remont silnika nie zostal zrobiony tylko szlif walu(panewki wporządku). samochód nie pracuje na 3 na gazie jak i na benzynie iskra wali z 4cm konia by zabila. zastanawiam się czy nie podmienic cewki wkoncu jednak zdarzają się różne przypadki. swiece podmieniane miedzy cylindrami pracującymi. Moj kolejny zloty pomysł to może lejący wtrysk spowodowany zepsutym emulatorem jak myslicie?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    Ture11
    Level 37  
    L4SZLO wrote:
    Moj kolejny zloty pomysł to może lejący wtrysk spowodowany zepsutym emulatorem jak myslicie?

    To chyba można by sprawdzić, odłączając wtryskiwacz przy pracy na LPG? :-)
  • Helpful post
    #3
    gimak
    Level 39  
    Na podstawie tego co jest napisane, mimo że taki remont był robiony, to jednak sprawdziłbym jak wygląda kompresja, to dlatego, że na innym forum była podobna dyskusja po mniej więcej podobnym remoncie (wg autora tematu), może potu i atramentu wylano, by na końcu okazało się, że na jednym cylindrze nie praktycznie nie ma luzu.
    To jedno, a drugie jak nie pali na benzynie i na gazie przy iskrze coby konia zabiła, to albo nie ma sterowania wtryskiwacza benzynowego, może być walnięty emulator wtrysków, podobno w Prinsie jak padnie to i na benzynie nie chodzi - tak słyszałem, a jak to jest w innych instalacjach nie wiem. Przypuszczam też, że jak nie ma sygnału na wtrysk benzynowy, to automatycznie chyba go nie będzie na gazowym, a to też tylko będzie widać w programie diagnostycznym.
  • #4
    L4SZLO
    Level 9  
    Wtrysk gazu jest jeden przez dolot powietrza, kompresja była mierzona i jest wporządku. swieci sie chec więc kwestja kilku dni jak postaram sie zalatwic kogos z komputerem. pomysł jest taki, że moze emulator nie zamyka wtrysku i on leje cały czas paliwo co uniemożliwia zapłon. Czy jest mozliwosc zeby cewka dawała iskre np. w złym momęcie jeżeli czujnik wału korbowego jest ok?
  • Helpful post
    #5
    grala1
    VAG group specialist
    Nie, nie będzie dawała iskry w złym momencie bo ona daje iskrę parami więc 2 gar też by miał iskrę w złym momencie.
    Możesz przełożyć fajki między 2 a 3 garem i zobaczyć czy cały czas nie pracuje 3.
    Odłącz przekaźnik pompy paliwa i zobacz czy wtedy na LPG też nie pracuje na 3 garze.
    Może masz zablokowany wtryskiwacz lub cały czas podawane jest na niego napięcie. Zobacz czy czasem nie ma na nim cały czas masy.
    Masa jest z ECU, plus po stacyjce.
  • Helpful post
    #6
    gimak
    Level 39  
    L4SZLO wrote:
    Wtrysk gazu jest jeden przez dolot powietrza, kompresja była mierzona i jest wporządku.

    Czyli jest jeden na wszystkie gary - dobrze rozumuję?
    Jeżeli tak, to wydaje mi się, że problem jest w tym, że iskra co konia by zabiła, jest tylko na zewnątrz cylindra, ale już jej nie wewnątrz gdzie panują zupełnie inne warunki.
    To jest tylko taki domysł, bo nie znam tej instalacji.
  • #7
    L4SZLO
    Level 9  
    grala1 wrote:
    Odłącz przekaźnik pompy paliwa i zobacz czy wtedy na LPG też nie pracuje na 3 garze.

    Sprawa rozwiązana po odłączeniu przekaźnika i odpaleniu na gazie silnik chodzi jakby dostał nowe życie. Uszkodzony emulator wtrysk lub wiązka jeszcze nie zdiagnozowałem dokładnie. Dziękuje wszystkim za pomoc.