Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.8 8V zapalanie rano

Thoomass 29 Cze 2005 23:46 11522 10
  • #1 29 Cze 2005 23:46
    Thoomass
    Poziom 13  

    Witam serdecznie. Dzis pisze z takowym problemem, jestem posiadaczem Renault Laguna silnik 1.8 osmio zaworowy. Gdy przychodze zapalic rano auto po calonocnym postoju wszystko jest super pali na dotyk ale zimny silnik wydaje "stuki" wydaje mi sie na 99.9% ze to chydrauliczne popychacze zaworow tzw "szklanki", odglos cichnie po przejechaniu jakichs 5km i nagraniu silnika i staje sie powiedzmy znosny nie sluchac tego kle kle :) Chcialbym sie was poradzic czy istnieje jakis sposob zeby temu zaradzic czy czeka mnie koniecznie wymiana popychaczy? Silnik ma przebieg 80 tys i jest pewny, nie brakuje mu mocy ani nic tylko ten dzwiek na zimno... Olej w silniku to ELF 10 W40 polsyntetyk. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.

    0 10
  • #2 30 Cze 2005 02:14
    Jerzy100
    Poziom 22  

    Mogą być szklanki (szklanka) lub jest za wczesny zapłon. Dochodzi w tym momencie do tzw. spalania stukowego co obiawia się charakterystyczną pracą silnika (odgłosy stukania).

    Pozdrawiam.

    0
  • #3 30 Cze 2005 13:08
    JariP
    Poziom 13  

    Thoomass napisał:
    Witam serdecznie. Dzis pisze z takowym problemem, jestem posiadaczem Renault Laguna silnik 1.8 osmio zaworowy. Gdy przychodze zapalic rano auto po calonocnym postoju wszystko jest super pali na dotyk ale zimny silnik wydaje "stuki" wydaje mi się na 99.9% ze to chydrauliczne popychacze zaworow tzw "szklanki", odglos cichnie po przejechaniu jakichs 5km i nagraniu silnika i staje się powiedzmy znosny nie sluchac tego kle kle :) Chcialbym się was poradzic czy istnieje jakis sposob zeby temu zaradzic czy czeka mnie koniecznie wymiana popychaczy? Silnik ma przebieg 80 tys i jest pewny, nie brakuje mu mocy ani nic tylko ten dzwiek na zimno... Olej w silniku to ELF 10 W40 polsyntetyk. Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.


    Myślę, że nie powinieneś się nadmiernie przejmować stukami zaworów na zimnym silniku. Renówki poprostu tak mają. 80 tyś.km to żaden przebieg dla tego silnika. Myślę, że jesteś trochę przewrażliwiony, ja mam megane 1,6 8V i efekt ten sam tylko przebieg 130 tyś. Przy twoim przebiegu trudno o jakieś totalne zużycie elementów rozrządu, uważam,że przejedziesz jeszcze 3 razy tyle z takimi samymi stukami. Olej Elf 10W40 jest idealnym rozwiązaniem. Być może jest już troszeczkę "schodzony" i efekt stuków się nasila. Jeśli tak wymień na świerzy i stuki trochę przymilkną. Osobiście wymieniam olej co rok, nawet gdy nie osiągnę w tym czasie 15tyś km. Moja rada - jeździć ,jeździć i jeździć , a za naprawy brać się dopiero wówczas gdy zaistnieje taka potrzeba. Znam kilka osób, które mają renówki i wierz mi u każdej z nich na zimnym silniku jest słychać zaworki. Pozdrawiam i szerokiej drogi.

    0
  • #4 30 Cze 2005 13:57
    nepek59
    Poziom 13  

    Witam, nie sądzę by był to za wczesny zapłon ( spalanie stukowe ) poniewarz na ciepłym silniku to zjawisko powinno występować

    0
  • #5 30 Cze 2005 14:04
    k631
    Poziom 18  

    witam tak jak tu ktoś powiedział lać i jechać ten typ tak ma.pozdrawiam

    0
  • #6 30 Cze 2005 15:50
    Thoomass
    Poziom 13  

    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi mysle ze zastosuje sie do nich gdyz silnik "lata jak marzenie" tylko te dzwieki rano... Na zapas chcialbym jeszcze zapytac czy w tym silniku wystepuje popychacze hudraulicze czy mechanicze? Jesli mechanicze jak je regulowac? Jesli kiedys mocno sie zdenerwuje wymienie szklanki i napisze jaki efekt tylko prosze napiszcie czy sa hudrauliki czy nie 1.8 8V silnik F3 bo dzis wyczytalem ze nie ma tam hudraulikow i juz sam nie wiem co jest prawda. Dziekuje i pozdrawiam.

    0
  • #7 04 Gru 2005 14:53
    Solos
    Poziom 10  

    Witam, renault megane silnik 1,6 8V silnik K702 mam to samo, zimny silnik stuka jak sie nagrzeje cisza, ale to klekotanie wykancza slychac je tak jak by jeden zawór a nie wszystkie. Popychacze nie sa hydrauliczne sa regulowane , ale regulacja nie pomogla. mam pytanko czy jak jest spalanie detonacyjne to po nagrzaniu nie wystepuje....bo stukanie ustaje...

    1
  • #8 04 Gru 2005 23:47
    ponar
    Poziom 21  

    Zawory są regulowane na płytki(podkładki) wyjmujesz starą i wkładasz odpowiedni wymiar.

    0
  • #9 17 Sty 2009 10:02
    softail
    Poziom 10  

    Sprawdz czy wszystkie przewody WN siedzą na świecach.
    Miałem tak w R19 jak lekko zsunął się przewód ze świecy to efekt taki jak opisujesz "stukanie zaworu" a spadek mocy podczas jazdy byl nieodczuwalny.

    0
  • #10 11 Sty 2010 20:54
    kobieta1
    Poziom 9  

    Jerzy100 napisał:
    Mogą być szklanki (szklanka) lub jest za wczesny zapłon. Dochodzi w tym momencie do tzw. spalania stukowego co obiawia się charakterystyczną pracą silnika (odgłosy stukania).

    Pozdrawiam.


    KOLEGO W LAGUNIE ZAPŁONEM STERUJE KĄPUTER!!!

    0
  • #11 11 Lut 2010 16:21
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    Panowie ja mam lagune 1.8 8V i mam cykniete nieco ponad 300tys i od ponad 50tys mam taki problem ze na zimnym silniku przy obrotach około 3-4tys słychac strasznie wałek rozrzadu tak jakby miał luz lub wpadał jakies wibracje ale nie ma na bank.i czego to moze byc winna? podejrzewam pompe oleju ze moze juz byc padnieta i to nie prawda ze reno cos tam tak ma bo do ok. 230tys silnik w lagunie tylko sssssyczał na zimnym czy na ciepłym

    1