Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Salut 3C - Gaśnie po zanurzeniu

Szymek9120 03 Cze 2016 09:20 2454 27
  • #1 03 Cze 2016 09:20
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Witam wszystkich bardzo serdecznie.
    Mam taki problem i mam nadzieję, że doświadczeni w bojach koledzy pomogą.
    Dostałęm od dziadka silnik zaburtowy Salut 3C. Nie jest on używany jakieś 20 lat.
    Odpala ale na sucho bez zanurzenia. Problem pojawia sie po zanurzeniu bo gaśnie. Co może pomóc biedakowi? Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam: Szymek

    0 27
  • #2 03 Cze 2016 12:55
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Tam jest chłodzenie wodą, może ona coś zalewa. Woda jest pompowana od turbinki aż do cylindra.

    0
  • #3 03 Cze 2016 18:45
    manta
    Poziom 39  

    Pierwsze, silników zaburtowych nie odpalamy na sucho!!!!!!!!
    Uszkodzeniu ulega wirnik pompy wody wykonany z gumy. Prawdopodobnie masz uszkodzone elastyczne łączenia przewodu wodnego spodzina blok silnika, lub zatkany wydech, tak czy inaczej dół silnika do rozebrania i udrożnienia. Zresztą powinieneś to zrobić przed próbą uruchomienia.

    0
  • #4 10 Cze 2016 22:30
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Dziś odpaliłem na kilka sekund silnik i tak jak pisalem wcześniej chodzi, ale bez wody. W wodzie natomiast juz nie odpala. Probowalem odpalic i zanurzyc podczas pracy i jest ok.
    Zauważyłem ze na składaniu kolumny wydobywają się spaliny. Czy tamtedy moze dostawac sie woda?
    Mam jeszcze do Was pytanie czy woda ktora jest chłodzony silnik ma leciec przez caly czas czy jest to zalezne od obrotow?
    Gdy sprawdzilem czy ta woda jest zimna okazalo sie ze jest goraca.
    czy taka powinna byc? czy poprostu jest cos nie tak z chlodzeniem?

    pozdrawiam

    0
  • #5 12 Cze 2016 20:36
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Tak, woda powinna być gorąca i lecieć cały czas. Na pewno jej ciśnienie uwarunkowane jest obrotami silnika. Skoro chodzi po zanurzeniu i nie gaśnie to woda nie ma tu nic do tego. Kombinuj z dawką paliwa i zapłonem, masz tam zwykły na platynkę czy elektroniczny?
    Co do spalin to masz pewnie tam nieszczelność, spaliny powinny być odprowadzane do wody.

    0
  • #6 12 Cze 2016 20:50
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Elektroniczny.

    0
  • #7 12 Cze 2016 21:16
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Szymek9120 napisał:
    Elektroniczny.
    Pewien jesteś? Salut ma rozrząd tekstolitową płytką w kształcie półkola poniżej karteru. Lubi się ona wytrzeć, i wtedy jest objaw jak powyżej, gdy wydech zostanie skierowany pod wodę - dodatkowy opór dynamiczny ujścia gazów, więc pogarsza się napełnianie cylindra mieszanką.

    0
  • #9 13 Cze 2016 01:29
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    web69 napisał:
    Były saluty z CDI
    Możliwe, z zamieszchłej przeszłości miałem Saluta nad Solina :D z przerywaczem.

    0
  • #10 13 Cze 2016 19:28
    Motorbike
    Poziom 22  

    Saluty miały zapłon elektroniczny oraz na przerywaczu w zależności od modelu.

    0
  • #11 13 Cze 2016 20:59
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Elektroniczny- tak misze w instrukcji.
    A co w przypadku właśnie elektronicznego?

    0
  • #12 13 Cze 2016 21:03
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Szymek9120 napisał:
    A co w przypadku właśnie elektronicznego?
    Nic. Skoro gaśnie po zanurzeniu spodziny do wody, nie tam jest przyczyna. Napisałem powyżej, sprawa rozrządu - wytarta płytka tekstolitowa.

    0
  • #13 14 Cze 2016 17:14
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Wczoaraj uszczelnilem sylikonem odpornym na wysokie temp. elementy zanurzone w wodzie. Jest poprawa. A mianowicie problem byl z pierwszym odpaleniem w wodzie. Odpalilem na kilka sekund na sucho po czym zanurzylem. Zgasilem i odpalalem już bez problemu w wodzie.
    Wymieniłem olej w spodzinie na zwykły nowy ale samochodowy 10w40 bo nie maialem innego.
    Jakim powinienem zalać?
    Niestety nie nacieszylem się zbyt długo bo pojawił się kolejny problem. Z otworu pod cylinder z którego powinna wyłapywać woda wydobywa się:
    Raz woda, a raz mi to para mi biały dym a gdy silnik pracuje nieco dłużej nawet lekko czarnawy dym. Co znów może być nie tak? Może coś przy składaniu spędzimy?
    Proszę pomóżcie koledzy!!!

    Pozdrawiam Szymek

    0
  • #15 16 Cze 2016 22:16
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Dzięki za linki Ale to nadal nie daje odpowiedzi na moje pytania

    0
  • #16 17 Cze 2016 00:52
    Motorbike
    Poziom 22  

    A co z tą płytką tekstolitową?
    Ten sylikon się szybko rozpuści.

    0
  • #17 17 Cze 2016 01:17
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Motorbike napisał:
    A co z tą płytką tekstolitową?
    Nic, rozebrać karter i ją sprawdzić - to jest Zemsta Stalina - więcej uszczelek w karterze, płytka nie spełnia zadania zaworu ssącego, za mało, natychmiast zrywa bolec aluminiowy, pełniący rolę zabieraka. A i oczywiście sprawdzić uszczelkę pod głowicą - gotuje wodę, bo para wydostaje się przez otwór kontrolny chłodzenia, a czarne ,,farfocle", to mogą być resztki zleżałej gumy wirnika pompy wodnej.Też do sprawdzenia. To, w przeciwieństwie do silnika np. ,,Wichry", jest wyjątkowo beznadziejną konstrukcją.

    0
  • #18 17 Cze 2016 11:03
    Szymek9120
    Poziom 4  

    To już coś. A gdzie mogę dokupić te wszystkie uszczelki?

    1
  • #19 17 Cze 2016 13:16
    Motorbike
    Poziom 22  

    Szymek9120 napisał:
    A gdzie mogę dokupić te wszystkie uszczelki?


    na all.., olx lub dorobić na wymiar wszystkie uszczelki.
    Wirnik pompy pewnie jest też do wymiany.
    Jak będziesz rozbierał ten silnik to wstawiaj tu fotki, łatwiej będzie ocenić stan zużycia części.
    Zastanów się też czy jest sens w ogóle naprawiać.

    @Krzysztof Kamienski
    Tylko Wichry są udaną konstrukcją spośród radzieckich silników zaburtowych?

    0
  • #20 17 Cze 2016 18:38
    manta
    Poziom 39  

    Były najmniej problematyczne, zresztą sam użytkuję 30-Elektrona. A poprzednik zaliczył nawet kąpiel przy połowie obrotów... Salut, Moskwa, były przekombinowane, Weteroki 8 i 12 jakoś działały, poza mechanizmem szarpanki :cry:

    0
  • #21 18 Cze 2016 08:55
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Wczoraj rozkrecilem silnik i wygląda tak: Salut 3C - Gaśnie po zanurzeniu
    Mam pytanie jak zdjąć tą brązową podkładka żeby dostać się dalej w celu wymiany uszczelek?

    0
  • #22 18 Cze 2016 18:33
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Podkładkę ? :D To własnie jest zawór ssący. Sprawdź, czy nie obraca się luźno na wale korbowym - pisałem o tym wcześniej. Nie pamiętam, ale na jej aluminiowej piaście powinien być pierścień Segera, i klin.

    0
  • #23 18 Cze 2016 19:20
    Motorbike
    Poziom 22  

    Nie żałuj dokładnych zdjęć bo na tym mało widać, to nie jest rozebrany silnik a tylko oddzielony od spodziny. Jaki masz sznurek do odpalania, zwykły czy stalowy?

    0
  • #24 18 Cze 2016 23:31
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Zwykły taki jak do kosiarki tylko cienki 2,8 mm ale bardzo wytrzymały. A co do dalszego demontażu to mam właśnie problem ze zdjęciem tej tekstolitowej podkładki Tak żeby jej nie uszkodzić. Może ktoś podpowie co i jak rozbierać dalej?

    0
  • #25 22 Cze 2016 11:55
    Szymek9120
    Poziom 4  

    mam problem ze zdjęciem podkładki tekstolitowej tak zeby jej nie uszkodzic. Brak segera lub iinego zabezpieczenie jest tylko klin. Nie chce uszkodzic tekstolitu. Może ktoś z Was ma udokumentowane fotografiami wymiany uszczelek? A może ktos opisze mi ta wymiane lub chociaz wymiane uszczelki pod głowica?[/syntax]

    0
  • #26 26 Cze 2016 11:19
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Jeszcze raz ponawiam pytania i proszę Was o pomoc.

    Pozdrawiam:
    Szymek

    0
  • #28 02 Sie 2016 11:01
    Szymek9120
    Poziom 4  

    Wiecie może koledzy dlaczego może nie odbijać manetka i jak ja rozebrać?

    Pozdrawiam

    0