Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 - Nie pali błąd P1180

03 Cze 2016 14:21 2700 6
  • Poziom 2  
    Panowie, piszę, bo już sam nie mam pomysłu co może być przyczyną. ale od początku
    Peugeot 307 XS 2.0 HDI 90 km 2002 system wtrysku siemensa
    Po trasie 280 km następnego dnia nie odpaliło, podpięcie do komputera pokazuje błąd P1180, wymieniony zawór wysokiego ciśnienia przy pompie, brak efektu odłączony zawór niskiego ciśnienia auto zapala ale się dusi, dokręcony zawór ale bez uszczelek. auto chodzi ale słuchać że się męczy nowy zawór z uszczelkami, ponownie auto nie pali. Proszę o pomoc co może być powodem. W przeszłości autku potrafiło zgasnąć na dojazdach do świateł i zaraz po ruszeniu z parkingu na dwójce po 20-30 sekundach jazdy, wydarzenie sporadyczne. Proszę o pomoc męcze się od tygodnia
  • Poziom 35  
    Sprawdzić jak wygląda smok w zbiorniku paliwa.
    Kiedy był wymieniany filtr paliwa? Czy syfu, opiłków nie ma?
  • Poziom 18  
    Thorm napisał:
    (-)pokazuje błąd P1180, wymieniony zawór wysokiego ciśnienia przy pompie, (-)odłączony zawór niskiego ciśnienia auto zapala ale się dusi, dokręcony zawór ale bez uszczelek. auto chodzi ale słuchać że się męczy nowy zawór z uszczelkami, ponownie auto nie pali.
    Tłumaczenie kodu usterek:
    Cytat:
    P1180 - Fuel Delivery System Malfunction - Low / Uszkodzenie obwodu obiegu paliwa, niskie ciśnienie.
    Czy choć jedno słowo wskazywało na regulator wydatku i regulator ciśnienia, o które prawdopodobnie chodzi w Twoim opisie? Raczej wynika bardzo ogólna wskazówka, iż usterka tkwi wszędzie, tylko nie w tych zaworach.

    Na razie więc proponuję przywrócić do pełnej sprawności, po czym zostawić te dwa elektrozawory, skoro komputer na ich temat milczy, a zacząć szukać gdzie indziej. Ponadto niemożliwością jest, aby zawory szwankowały jedynie przy rozruchu. Gdy silnik jedzie, to nic się nie dzieje podejrzanego?

    Tak jak mówił przedmówca, sprawdzić najprostsze rzeczy, tj. filtr paliwa, jego czystość, obecność opiłków metalu na dnie filtra. W razie niepowodzenia, tzn. stan filtra nie budzi zastrzeżeń i brak jest metalowych wiór, przeczytać przynajmniej jeden wątek o zbliżonej tematyce, np. dopiero co rozgryzany tutaj.

    Powodzenia w diagnozowaniu i nie zapomnij adresu forum.

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany jak się okazało poprzedni właściciel auta stworzył odcięcie i porządnie je zamaskował. Zdradziło je dopiero dokładne prześledzenie wiązki, w kabinie włącznika nigdzie nie ma więc musiał z niego zrezygnować gdyż przy sprzedaży nie informował o tym fakcie, po zrobieniu porządku z sparciałymi kablami auto śmiga
  • Poziom 18  
    Thorm napisał:
    Problem rozwiązany jak się okazało poprzedni właściciel auta stworzył odcięcie i porządnie je zamaskował.
    Pardon, ale czego "odcięcie" i jaki to miało wpływ na usterkę? Jeśli możesz, wyjaśnij bliżej dla "potomnych"...

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 2  
    Poprzedni właściciel samochodu stworzył modyfikację pozwalającą w kabinie wyłączyć dopływ paliwa (odcięcię dopływu paliwa, zabezpieczenie antykradzieżowe, może kiedyś te auta kradziono) mimo że po włożeniu kluczyka osiągało się zapłon, paliwo było odcięte do momentu zmiany ustawienia przełącznika (owy przełącznik został usunięty z kabiny ale urządzenia nie zlikwidowano całe urządzenie pracowało w ustawieniu włączeniu dopływu paliwa). Niestety owa instalacja została zrobiona dość niedbale i kable parciały. Auto potrafiło gasnąć na dojazdach, raz wyłączyła się całą elektryka w samochodzie. Ostatecznie auto przestało odpalać ponieważ obwód stracił ciągłość i urządzenie zaczęło działać, jak gdyby przełącznik odcinał dopływ paliwa. Niestety nie jestem w 100% pewny jaki ma to związek z błędem P1180 sugerujący niskie ciśnienie paliwa, dlatego nie będę snuł domysłów.
  • Poziom 18  
    Dzięki za odpowiedź. Jak widać, nie zawsze jest oczywiste, co wydaje nam się oczywiste. Czyli jeśli "niskie ciśnienie paliwa", to winien jest zawór regulacyjny, wtryskiwacz i pompa wysokiego ciśnienia. Tak zapewne zadysponowaliby mechanicy. Dowodzi to jeszcze jednego: zawsze czytać uważnie tłumaczenie kodu usterki i zrozumieć, czego dotyczy. Po prostu starać się w pierwszym rzędzie wykorzystać maksymalnie możliwości własnego komputera wtryskowego, który silnikiem steruje i diagnozuje od momentu włożenia kluczyka do stacyjki.

    Pzdr KotBury2