Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bizon ZO56 przygotowania do sezonu :)

03 Cze 2016 17:29 5865 25
  • Poziom 26  
    Witam

    Najwyższy czas troszkę przejrzeć i naprawić staruszka Bizon ZO56 :)

    Mam pytanie jaki olej lejecie zwłaszcza że pewnie temperatury będą tak jak w tamtym roku 50stopni, można się przekręcić :)

    Muszę wymienić, miałem jakiś Turdus 15/40 może lepiej wlać gęstszy ?

    Do wymiany mam jeszcze podajnik ziarnowy - nowy leży kupiony jeszcze od tamtego roku :)
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 43  
    rafal131313 napisał:
    Mam pytanie jaki olej lejecie zwłaszcza że pewnie temperatury będą tak jak w tamtym roku 50stopni, można się przekręcić


    Kolego jeśli masz wersje z chłodnicą oleju to zamontuje wentylator na nią.


    No nie, wczesny pierwszy post o Bizonach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 26  
    Pisałem 50stopni to słońce tak grzało że ledwo dawało się pracować aż czacha dymiła :)

    Co do oleju to jaki lejecie bo będę wymieniał.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego jeśli masz wersje z chłodnicą oleju

    A jest jakaś wersja bez chłodnicy bo nie widziałem?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    I wydmuchaj solidnie plewy i kurz z alternatora
    Jak łożyska słychać bez paska to wymień 6304 i 6203
  • Poziom 13  
    Witaj . Do rozpoczęcia sezonu masz jeszcze trochę czasu przejrzyj instalacje elektryczną . Sprawdź skrzynkę z bezpiecznikami pod lewym pomostem , zobacz przewody czy nie są gdzieś poprzecierane , w razie potrzeby powymieniaj . Bo przez to można spalić kombajn. Sprawdź instalacje ładowania bo bez ładowania to szkoda w pole wyjeżdżać . No i najważniejsze sprawdź wskażniki wody . oleju i ładowania , i paliwa . Unikaj prowizorki . Jak teraz widzisz ze coś nie działa to robisz na spokojnie i bez nerwów a w sezonie jak stanie na polu to wiadomo jak jest .
  • Poziom 13  
    Witaj. W mojej okolicy leją Turdus . Dobry kupisz już za ok 12 zł/litr .
  • Poziom 26  
    wodzu12240 napisał:
    Witaj. 15W40 .
    bo u mnie do bizona polecają 20/50 ?

    Kolejny problem to pompa wodna jak nasmarować patrzyłem na zdjęcia i u mnie nie ma kalamitki, nie wiem o co chodzi.

    Wygląda na taką :
    http://www.sklep.borimex.pl/motoryzacja/pompy.../pompa-wody-pwo-136-pwo-140-kompletna,29.html
  • Poziom 13  
    Witaj. 20W50 powinien być lepszy w wysokich temperaturach . Natomiast w instrukcji było żeby należy stosować Superol 11WW albo Superol 11W . To więc każdy olej jaki jest obecnie w sprzedaży będzie znacznie lepszy od superolu . Poza tym superol był olejem jednosezonowym . U mnie w okolicy większość starszych sprzętów chodzi na turdusie 15W40 .
  • Poziom 14  
    Ja bym zastosował 20/50 bo ma lepszą lepkość w 100 stopniach, no i trzeba
    patrzeć na jakość. Litera C oznacza silnik wysokoprężny a druga jakość, czym
    wyższa litera alfabetu tym lepszy olej nazwa oleju nie ma znaczenia.
    A tak poza tym .Po co kombajnowi ojej wielosezonowy o niskiej temperaturze
    krzepnięcia w zimę, skoro pracuje latem i to w upał?
  • Poziom 29  
    Wymienić bezpieczniki na nowe i wyczyścić oraz poddiąć blaszki bezpiecznikowe, bo zawsze nie łączą :) Sprawdzić koniecznie czy nie ma przetarć kabli. Wada w tych kombajnach to że ładowanie akumulatora idzie od alternatora przez całą maszynę do kabiny na bocznik i wraca do baterii.
  • Moderator Samochody
    arek59 napisał:
    Wymienić bezpieczniki na nowe i wyczyścić oraz poddiąć blaszki bezpiecznikowe, bo zawsze nie łączą Sprawdzić koniecznie czy nie ma przetarć kabli. Wada w tych kombajnach to że ładowanie akumulatora idzie od alternatora przez całą maszynę do kabiny na bocznik i wraca do baterii.
    Bzdura. Jedyne usterki ładowania, to albo spalony alternator, jak jest oblepiony olejem i kurzem, albo zdarte szczotki.Czytając to co tu napisano, to odnoszę wrażenie że nikt z piszących bliżej do czynienia z kombajnami zbożowymi nie miał. Przygotowanie do sezonu to przede wszystkim wymiana oleju, gruntowne smarowanie i czyszczenie maszyny - komory odrzutnika kamieni, podsiewacza, sit, wymiana i kontrola naprężenia pasów klinowych, łańcuchów przenośnika gardzieli, regulacja hamulców, żeby równo brały, klepiska. Chłodnica oleju ma być czyszczona w trakcie pracy razem z chłodnicą wody - jest chłodzona tym samym wentylatorem. Smarowanie pompy wody - tak samo jak tulei sprzęgła - raz na sezon psiknąć z towotnicy, żeby nie przesadzić.
  • Poziom 32  
    Użytkuje inny kombajn ale dodam wymiana filtrów paliwa i wyczyszczenie ostojnika. Wyczyszczenie klem dobre naładowanie akumulatorów.

    Z dobrych rad to zaopatrzyć się w ogniwka do łańcuchów.
  • Poziom 26  
    robokop napisał:
    Smarowanie pompy wody


    U mnie nie ma jak nasmarować pompy
    rafal131313 napisał:


    arek59 napisał:
    Wymienić bezpieczniki na nowe i wyczyścić oraz poddiąć blaszki bezpiecznikowe,
    bo zawsze nie łączą :)

    Powiem Ci strach tykać instalacji wymieniam bezpieczniki jak się spalą :)

    A co z tym ?
    rafal131313 napisał:
    W pompie wtryskowej Wymienia się oleje ale po nalaniu zaraz jest wywalany rurką przelewową, Ropy nie leje przynajmniej na razie.
    Coś da się zrobić ?



    Na szczęście po sezonie jedna awaria koszt 80zł + akcja spawarka :)
  • Poziom 37  
    robokop napisał:
    Chłodnica oleju ma być czyszczona w trakcie pracy razem z chłodnicą wody - jest chłodzona tym samym wentylatorem

    Chłodnica wody znajduje się tuż przy silniku ustawiona do niego bokiem , chłodnica oleju znajduję się obok w odizolowanej zabudowie, czyści się ją otwierając duże "drzwiczki" od strony prawej kombajnu.
    rafal131313 napisał:
    W pompie wtryskowej Wymienia się oleje ale po nalaniu zaraz jest wywalany rurką przelewową, Ropy nie leje przynajmniej na razie.
    Coś da się zrobić ?

    Jeśli wyrzuca olej to puszcza albo pompka zasilająca albo sekcję w pompie, jeśli to drugie to oznaka końca pompy.
  • Poziom 26  
    bearq napisał:
    pompka zasilająca


    To na pewno na wykończeniu bo nie idzie nawet przy jej pomocy pod pompować paliwa.

    Jakiś link nie do chinskiej ?

    bearq napisał:
    jeśli to drugie to oznaka końca pompy.

    a są jeszcze jakieś inne oznaki ?
  • Poziom 37  
    Nie pomogę, jak zamawiam w hurtowni to droższe czy tańsze to dużej różnicy nie ma.
    Co do pompy to jak puszczają już sekcję to początki końca pompy, wraz z dalszą eksploatacją powiększa się spalanie, zadymienie, zmniejszenie mocy czy ciężki rozruch nawet w dodatnich temperaturach. Wymiana w takiej sytuacji wtryskiwaczy to dobicie już ledwo żyjącej pompy.
  • Poziom 26  
    bearq napisał:
    wraz z dalszą eksploatacją powiększa się spalanie, zadymienie, zmniejszenie mocy czy ciężki rozruch nawet w dodatnich temperaturach.


    Raczej nie dymi, odpala na dotyk nawet po roku, bez potrzeby pompowania tą pompką zasilającą i tak pompka do wymiany bo nie idzie nią pompować.

    zmniejszenie mocy - trudno powiedzieć mam tego maluszka od 6 lat :)

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Można prosić jakieś namiary od pompiarzy najlepiej wielkopolska ?
  • Moderator Samochody
    Zabić pompę w tej maszynie to już nie wiem - nie zdarzyło mi się przez ćwierć wieku wymieniać. Zobacz i wymień wpierw pompę zasilającą - identyczna jak w Autosanie czy Starach. Gdyby sekcje przepuszczały, to silnik kulałby na wolnych obrotach - to najtańsza opcja do sprawdzenia.