Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda fabia 1.4 16v - Pompa wspomagania kierownicy

03 Cze 2016 21:38 3318 6
  • Poziom 9  
    Witam. Proszę o poradę w następującej sprawie. Padło mi wspomaganie kierownicy. (SKODA Fabia 1.4 16v 2008r. jeszcze jedynka). Pompa elektryczna. Okazało się że był spalony bezpiecznik przy akumulatorze ( wręcz wtopiony). Jeden elektromechanik powiedział żeby wymienić olej od wspomagania bo mogą tam być jakieś zanieczyszczenia i to mogło być powodem przepalenia bezpiecznika. Natomiast drugi mechanik powiedział że to jest elektryczna pompa i są jakieś tam szczotki i inne pierdoły, i to z biegiem czasu się wyciera i osadza na dnie pompy i może to być powód spalenia bezpiecznika. Powiedział żeby nie wymieniać oleju tylko jeździć ąż pompa siądzie całkowicie, bo wymiana tu nic nie da a wręcz może zaszkodzić. Czy ktoś może poradzić co robić? Dodam że wspomaganie działa idealnie. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 27  
    Ja bym nie wymieniał oleju bo wg. mnie nie ma to związku z usterką, poprostu silnik się kończy i robi za duże obciążenie, dlatego stopiło bezpiecznik, jeśli chodzi pompa prawidłowo to nic więcej nie rób jak padnie całkiem to kupisz używkę, i będzie dobrze.
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 36  
    norbi7807 napisał:
    Czy ktoś może poradzić co robić?


    Poszukać elektromechanika który nie pie***li bzdur klientom . W obu stosowanych pompach wspomagania firm KOYO i TRW są stosowane silniki bezszczotkowe. Przeciążenie obwodu następuje w wyniku zwarć spowodowanych wodą i skutkami korozji. Sama wymiana płynu wspomagania niczego nie załatwi. Odczytałeś błędy?
  • Poziom 9  
    Ok. Dzięki. Błędy pokasowane.
  • Poziom 36  
    norbi7807 napisał:
    Błędy pokasowane.


    Kasowanie błędów to nie rozwiązanie problemu. Zrób ponowny odczyt i podaj wynik. Kod i opis, urządzeniami VAS, VCDS
  • Poziom 15  
    Wracam do tematu ponieważ mam taki sam problem. Odczyt z VCDS w załączniku. Czasem funkcjonalność wspomagania "wraca", aby po chwili nieoczekiwanie wyłączyć się. Na magistrali jest wtedy cała plejada błędów (poduszka, abs, EPC) nawet obroty silnika falują. Jak upewnić się, że winowajcą jest pompa wspomagania. Komunikacja z pompą potrafi całkowicie zaniknąć (nie widać jej na magistrali), aby kolejnego dnia powrócić nie sygnalizując żadnych błędów.

    Dziękuję za pomoc, temat został załatwiony. Uszkodzeniu uległa pompa wspomagania i żadne kombinacje z szukaniem "dodatkowych" przyczyn usterki nie miały sensu. Elektronika pompy została zalana i dlatego magistrala can szalała podczas komunikacji. Pompę wysłałem do regeneracji do pana Rafała Barzyca w Zakroczymiu i po 3 dniach wróciła jak nowa. Żadnych błędów, ani problemów ze wspomaganiem już nie ma. Przy odrobinie umiejętności i chęci (oraz dysponując kanałem) można pompę samodzielnie zdemontować, przemęczyć się jeżdżąc bez wspomagania kilka dni i bez dodatkowych kosztów (nie licząc kosztu regeneracji pompy) mieć temat z głowy w tydzień.
  • Serwisant
    W razie problemów z komunikacją z pompą czasami udaje się połączyć poprzez ABS,lub wskaźniki.Bezpiecznik od pompy (paskowy) potrafił się rozwarstwiać i wrednie przerywać.Sprawdź,czy w ramkach zamrożonych nie masz zapisanych błędów pompy.Najczęściej 1309 świadczy o uszkodzeniu pompy,lub "wariacji" bezpiecznika zasilania.W panelu bezpieczników obok aku jest zwykle zapasowy i można przełożyć kabel zasilający do pompy.