Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 2004r. 1.6 16v K4M uszczelniacze

04 Cze 2016 22:53 8883 13
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich. Mam taki problem. Strasznie cieknie mi olej z okolic rozrządu.
    Auto było wcześniej u mechanika ale on stwierdził że to z misy kasę wziął a olej dalej ciekł jakby coraz mocniej. Dodam że na początku przez jakieś pół roku wyciek był niewielki( może to z misy ) dopiero niedawno jakby nagle tak zaczęło ciec. Więc się zdenerwowałem i robię to sam. Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie. Uszczelniacz wałka wydechowego widać że jest suchy, uszczelniacz wałka ssącego zasłania kzfr i nie widać ale dwa lata temu były wymieniane. Sporo oleju jest właśnie na kzfr. Może to uszczelniacz na wale korbowym i pasek go wszędzie roznosi ? Więc mam zamiar wymienić ten uszczelniacz. I teraz takie pytanie. Uszczelniacz siedzi w takiej obudowie czy trzeba ją wymontować czy można jakoś wyjąć stary uszczelniacz i wbić nowy bez wyciągania tej obudowy ? I tak samo uszczelniacze wałków rozrządu można wymienić bez demontażu pokrywy ? Robił już to ktoś ?
  • Poziom 43  
    conektor napisał:
    Mam już rozebrany rozrząd ale olej jest wszędzie i tak naprawdę to nie wiadomo z kąd cieknie


    Czy masz zablokowany blokadami silnik?

    Wymieniasz komplet uszczelek, na wałkach, na wale na górnej pokrywie rozrządu, sprawdzasz odme i jej wężyk, uszczelka misy olejowej.

    Mam nadzieje że nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą.
  • Poziom 11  
    Chodzi mi o metodę wymiany simeringów. Olej cieknie albo z wału albo z uszczelniacza z wałka ssącego albo z samego koła kzfr te koło jeszcze muszę odkęcić i zobaczę jak to wygląda.
  • Poziom 30  
    conektor napisał:
    Chodzi mi o metodę wymiany simeringów.

    Metoda jak w każdym inym silniku. Luzujesz wałek i wymieniasz. Na srubie od kzf jest podkładka i najczęściej ona jest winna.
  • Poziom 14  
    W tych silnikach olej potrafi przedostawać się między wałem a kołem zębatym napędu łańcuszka pompy oleju. Tam oryginalnie nie ma żadnego uszczelnienia.
  • Poziom 11  
    Problem w tym że w Tym silniku pokrywa zaworów trzyma też wałki i nie chcę jej ruszać.
    Obudowę uszczelniacza wału korbowego też wolał bym zastawić w spokoju.
    Więc można te simeringi jakoś wydłubać i wbić nowe?
  • Poziom 11  
    Jakoś je zablokuje mam nadzieję że łatwo się odkręci. Będę jutro próbował i dam znać jak poszło.
  • Poziom 30  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Melepeta36 napisał:
    Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować.


    Przecież on ma już rozebrany rozrząd.

    Wychodzi na to, że w tym przypadku rozebrany rozrzad to zdjęty pasek. Jakoś od tyłu idzie ta robota. Łatwo nie będzie coś mi się zdaje
  • Poziom 11  
    Dzisiaj miałem trochę mało czasu ale udało mi się wymienić uszczelniacz na wale. Stary uszczelniacz wyjąłem haczykami z twardego drutu nawet łatwo poszło. Tylko trzeba uważać żeby nie porysować wału. Ja przeszlifowałem końce drutu dla bezpieczeństwa. Nowy simering wcisnąłem kołem zębatym plus stary uszczelniacz i śruba, dalej trzeba dobić albo dopchać starym uszczelniaczem i kołem. Stary uszczelniacz był trochę starty ale raczej to nie z niego tak ciekło.


    Renault Megane 2004r. 1.6 16v K4M uszczelniacze Renault Megane 2004r. 1.6 16v K4M uszczelniacze Renault Megane 2004r. 1.6 16v K4M uszczelniacze
  • Poziom 11  
    Odkręciłem kzf. na wałku siedzi uszczelniacz erling jest ok? Tam powinien iść jeden uszczelniacz ? Czy to możliwe żeby z uszczelniacza tak mocno ciekło ? był wymieniany jakieś 10 tyś km temu. Może jakieś ciśnienie wywala ten olej ale odma drożna. Kanały olejowe kzf też ok. Ten olej wywala raczej kiedy działa kzf bo na wolnych nie cieknie.
  • Poziom 12  
    conektor napisał:
    erling jest ok?
    tak
    conektor napisał:
    Tam powinien iść jeden uszczelniacz ?
    tak
    Pewnie źle zakładasz
  • Poziom 11  
    Autko już śmiga jakiś czas i jest ok. Przyczyną wycieku był zły uszczelniacz założony przez wspaniałych mechaników przy wymianie rozrządu dwa lata temu. Dziwię się że tak długo wytrzymał ale zrobiłem niecałe 10 tyś km. Na wałek ssący z kołem zmiennych faz został włożony uszczelniacz taki jak na wałek wydechowy o średnicy wewnętrznej 28 a powinien być 33 bo taką średnicę ma kołnierz kzf. Koło zostało wepchnięte na siłę i efekt tego był taki że uszczelniacz się przetarł i porwał. Po odkręceniu koła nie było tego widać ( zdjęcie ) ale przy wyciąganiu guma odpadła od obudowy. Trzeba było użyć śrubokręta bo mocno siedział, ale nie trzeba się martwić że porysujemy wałek bo przecież uszczelniacz uszczelnia kzf. Po drugie następny fachowiec który robił mi teraz misę zlał olej i z tym całym syfem z dna wlał górą z powrotem. Efekt można zobaczyć na zdjęciu elektrozaworu kzf. Teraz się pytam jak można tak robić ? Jak można mając starą część dla porównania założyć zupełnie inną ? Pozdrawiam naszych wspaniałych Polskich mechaników ! Renault Megane 2004r. 1.6 16v K4M uszczelniacze Renault Megane 2004r. 1.6 16v K4M uszczelniacze