Witam wszystkich
Tematów o drganiu i szarpaniu silnikiem jest wiele,ale żadnego nie można dopasować do mojego.
Otóż problem jest taki,że silnik nierowno pracuje i "buja nim" dopiero po rozgrzaniu. Pali bez problemu,zarowno w zimie jak i w lecie,przyspiesza itd.
Na zimnym zilniku pracuje idealnie,rowno,problem pojawia sie,gdy osiagnie pewna temperature. Dzieje sie tak zarowno przy wcisnietym jak i puszczonym sprzegle.
Co zauważylem:najwieksze drgania a raczej rytmiczne "bujanie"wystepuje,gdy silnik nie ma żadnego obciążenia.Im wieksze,czyli klimatyzacja,ogrzewanie tylnej szyby,czy nawiew na max sprawiają,że silnik pracuje równiej. Shocked
Ponadto przegladajac forum i skany z programu diagnostycznego zauwazylem,że u wiekszosci osob parametr "wartosc zadana wydatku wtryskiwanego" ksztaltuje sie na poziomie ok 10mm/raz. Po przeprowadzeniu pomiarow Lexia : na zimnym silniku wartosc zadana wydatku wtryskiwanego: ok.10mm/raz-silnik pracuje równo.
Po rozgrzaniu wartosc ta spada do 5-6mm/raz-silnik wpada wtedy w delikatne rytmiczne "bujanie".Po właczeniu odbiornikow pradu lub klimatyzacji silnik ma obciazenie i wartosc ta wraca znow do ok 10mm/raz-silnik znow pracuje rowno. Mowa oczywiscie cały czas o obrotach biegu jałowego. Co moze byc tego przyczyną?
Tematów o drganiu i szarpaniu silnikiem jest wiele,ale żadnego nie można dopasować do mojego.
Otóż problem jest taki,że silnik nierowno pracuje i "buja nim" dopiero po rozgrzaniu. Pali bez problemu,zarowno w zimie jak i w lecie,przyspiesza itd.
Na zimnym zilniku pracuje idealnie,rowno,problem pojawia sie,gdy osiagnie pewna temperature. Dzieje sie tak zarowno przy wcisnietym jak i puszczonym sprzegle.
Co zauważylem:najwieksze drgania a raczej rytmiczne "bujanie"wystepuje,gdy silnik nie ma żadnego obciążenia.Im wieksze,czyli klimatyzacja,ogrzewanie tylnej szyby,czy nawiew na max sprawiają,że silnik pracuje równiej. Shocked
Ponadto przegladajac forum i skany z programu diagnostycznego zauwazylem,że u wiekszosci osob parametr "wartosc zadana wydatku wtryskiwanego" ksztaltuje sie na poziomie ok 10mm/raz. Po przeprowadzeniu pomiarow Lexia : na zimnym silniku wartosc zadana wydatku wtryskiwanego: ok.10mm/raz-silnik pracuje równo.
Po rozgrzaniu wartosc ta spada do 5-6mm/raz-silnik wpada wtedy w delikatne rytmiczne "bujanie".Po właczeniu odbiornikow pradu lub klimatyzacji silnik ma obciazenie i wartosc ta wraca znow do ok 10mm/raz-silnik znow pracuje rowno. Mowa oczywiscie cały czas o obrotach biegu jałowego. Co moze byc tego przyczyną?