Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C5 2.0 hdi 110KM 2002r - Drgania rozgrzanego silnika

mareckii2006 05 Jun 2016 08:43 7899 17
  • #1
    mareckii2006
    Level 8  
    Witam wszystkich
    Tematów o drganiu i szarpaniu silnikiem jest wiele,ale żadnego nie można dopasować do mojego.
    Otóż problem jest taki,że silnik nierowno pracuje i "buja nim" dopiero po rozgrzaniu. Pali bez problemu,zarowno w zimie jak i w lecie,przyspiesza itd.
    Na zimnym zilniku pracuje idealnie,rowno,problem pojawia sie,gdy osiagnie pewna temperature. Dzieje sie tak zarowno przy wcisnietym jak i puszczonym sprzegle.
    Co zauważylem:najwieksze drgania a raczej rytmiczne "bujanie"wystepuje,gdy silnik nie ma żadnego obciążenia.Im wieksze,czyli klimatyzacja,ogrzewanie tylnej szyby,czy nawiew na max sprawiają,że silnik pracuje równiej. Shocked
    Ponadto przegladajac forum i skany z programu diagnostycznego zauwazylem,że u wiekszosci osob parametr "wartosc zadana wydatku wtryskiwanego" ksztaltuje sie na poziomie ok 10mm/raz. Po przeprowadzeniu pomiarow Lexia : na zimnym silniku wartosc zadana wydatku wtryskiwanego: ok.10mm/raz-silnik pracuje równo.
    Po rozgrzaniu wartosc ta spada do 5-6mm/raz-silnik wpada wtedy w delikatne rytmiczne "bujanie".Po właczeniu odbiornikow pradu lub klimatyzacji silnik ma obciazenie i wartosc ta wraca znow do ok 10mm/raz-silnik znow pracuje rowno. Mowa oczywiscie cały czas o obrotach biegu jałowego. Co moze byc tego przyczyną?
  • #2
    wopor
    Level 32  
    Sprawdż czujnik temperatury powietrza.
  • #3
    Anonymous
    Level 1  
  • #4
    mareckii2006
    Level 8  
    wopor wrote:
    Sprawdż czujnik temperatury powietrza.


    A gdzie powinienem go szukac? Bo jesli temp powietrza mierzy przepływomierz,to wymieniony miesiąc temu na nówke;)

    Dodano po 13 [minuty]:



    Nie muszę przypominać, że kontrolne otwarcie filtra paliwa dokonuje się nie tylko w celu znalezienia opiłków, ale corocznej, cyklicznej wymiany wkładu filtra, choćby był czyściutki jak pupcia niemowlęcia... Choć nie bardzo wierzę, iż taki jest...

    Pzdr KotBury2[/quote]

    Kocie Bury ale mi pojechałeś:)
    O wymiany filtrów dbam na bieżąco:filtr paliwa,oleju,powietrza wymieniony 2 tyg temu na Filtrona pomimo jego wizualnej czystości(wczesniej wymieniany w lipcu 2015).Na szczęście śladów opiłków brak.
    Wczesniej w grudniu wymieniony na nowy regulator cisnienia paliwa(auto gaslo w najmniej spodziewanych momentach.po wymianie-jak ręką odjął).
    Co do korekcji wtrysków:
  • #5
    Anonymous
    Level 1  
  • #6
    mareckii2006
    Level 8  
    Za test przelewowy zabieram sie od dluzszego czasu,tylko zawsze tego czasu brak :|
    Co do egr,zaslepiony blaszkami nie jest,zdjety jest tylko wężyk podciśnienia i ten jest zaślepiony;)

    Ostatnio juz glupi w tym wszystkim jestem i zaczalem pod uwage nawet brac sprzeglo.O ile podczas obciazenia,przyspieszenia jest jak najbardziej oki,tak zauwazylem,ze lekkie poszarpywania(podkreslam bardzo delikatne) pojawiaja sie podczas plynnej jazdy ze stala predkoscia wtedy,gdy silnik nie ma obciazenia,tj zjazd z lekkiego pochylenia itd.
  • #7
    Anonymous
    Level 1  
  • #8
    mareckii2006
    Level 8  
    Opony,felgi zdecydowanie wykluczamy bo przeciez nie generowalyby drgan w czasie postoju;)
    Wczesniej nie bralem pod uwage sprzegla,bo silnik pracowal nierowno z wlaczonym i rozlaczonym sprzeglem.
    Ostatnio obserwujac silnik zauwazylem w czasie tego bujania luz na gornej poduszce tej od strony rozrzadu. Po wymianie zdecydowanie lepiej-nie czuc tego telepania siedzac w aucie.Ponadto zastosowalem dodatek do paliwa UNIK+,wyjezdzilem caly bak,jak instrukcja nakazala.Jest lepiej,ale wg mnie jeszcze nie jest to,jak byc powinno.

    Kocie Bury, zaciekawiłeś mnie z tym EGR,bo byc moze on tu cos miesza. Jeszcze przed wymiana tej poduszki,gdy silnik dostawal tych drgan obserwowalem jak zachowuje sie z i bez zalozonego wezyka podcisnienia. Z założonym odnioslem wrazenie,że jest gorzej,totez zdecydowalem sie zostawic zdjety i zaslepiony zwykla wkrecona srubka "fi"6. Pozatym auto jest jakby ciut mocniejsze,lepiej reaguje na gaz.
    Masz racje,nie ma pewnosci ze zawor pozostał calkowicie zamkniety, choc czytajac uwaznie fora Cytryny i Peugeota wiele osob twierdzi,że to w zupełnosci wystarcza.
    Co do zaslepienia:wystarczy "dorobić" taka blaszke,czy lepiej zamowic gotową z all...pl?
    Pozdrawiam
  • #9
    Anonymous
    Level 1  
  • #10
    mareckii2006
    Level 8  
    Ale przeciez sam PSA zaleca lanie dokladnie tego dodatku raz w roku,nawet w profilaktyce...
    Co do opilkow-jak juz pisalem,brak.
  • #11
    Anonymous
    Level 1  
  • #12
    mareckii2006
    Level 8  
    A gdzie to PSA napisało, bo jakoś nigdzie nie znalazłem wzmianki, że firma zaleca dodatki szkodliwe do silnika? Proponuję jeszcze raz poczytać wylinkowany temat lub np. "Opiłki metalu w paliwie" ogólnie w internecie i wtedy pogadamy.

    Proponuje wpisac w google Unik+ i samemu poczytac o tym dodatku,ktory dostepny jest w ASO Citroena i Peugota.Sami proponuja szkodliwe dodatki?Nie sadze.Skoro nie znalazles to moze slabo szukasz???

    Ponadto przestan ze mnie robic glupka,i wmawiac mi cos co nie ma miejsca.Otoz zapewniam Cie,ze wymiana filtra paliwa to nie jest skomplikowana czynnosc i przeprowadzam ją SAM.
    A co do tych opilkow paliwa jestes juz monotematyczny.Ile razy jeszcze mam napisac ze takowych NIE MA?Czy Ty w ogole czytasz co pisze,czy tylko slepo wklejasz linki o jakichs opilkach w filtrze paliwa?
  • #13
    Anonymous
    Level 1  
  • #14
    mareckii2006
    Level 8  
    "Najwyżej znajdziesz znaczki i piktogramy Peugeota i Citroena, ale to sobie może namalować każdy i to nic nie znaczy."
    Skoro tak twierdzisz-proponuje zaczac sprzedawac zwykly denaturat i sygnowac go logo np Hortexu,itp jak napoj doskonaly do picia,skoro wg Ciebie logo danej firmy nic nie znaczy i kazdy umieszcza je sobie gdzie tylko mu sie podoba...Zobaczymy,jak daleko ujedziesz...Pozatym co do oleju 2T-owszem,ma to swoich zwolennikow i przeciwnikow.Ale chociazby z uwagi na to,że w Aso nie kupie oleju 2T,o wspomniany Unik+owszem,wole to drugie.W koncu jezdze dieslem,a nie Trabantem dwusuwowym,żebym olej 2T lał. Ponadto radze przeczytac,kto jest producentem owego jakze "szkodliwego "preparatu.

    "to nie znajdziesz tam charakterystycznych słów typu: " firma PSA zaleca do użytkowania do ich silników", bo znaleźć nie możesz."-tu rowniez sie mylisz.Radze najpierw dobrze przygotowac sie do tematu,a pozniej wymądrzać.

    "Ponadto jeśli zastanowisz się przez chwilę logicznie, to sam sobie odpowiesz, w jaki sposób HDI UNIK ma usunąć opiłki metalu pojawiające się w paliwie?"-masz jakąś fobie z tymi opiłkami?Czy ktos twierdzi ze ma usuwac opilki?Zwlaszcza te,ktorych nie ma?
    Na koniec jeszcze raz proponuje:zrob biznes na denaturacie z logo firmy produkujacej np soki;)
    Powodzenia:)

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • #15
    Anonymous
    Level 1  
  • #16
    mareckii2006
    Level 8  
    Konsekwencje prawne za propagowanie produktu dostepnego w autoryzowanych stacjach obsługi?hah,dobry jesteś Kolego;)
    Tak jak Ty masz prawo wychwalac cudowne wlasciwosci oleju 2T(ktorego absolutnie żaden producent nie poleca),tak ja mam pełne prawo (choc absolutnie tego nie robie)chwalic ów wczesniej wspomniany specyfik produkowany przez koncern PSA i przez niego dopuszczony do dystrybucji,co w przypaku oleju do silnikow dwusuwowych nie ma miejsca:)
    Wiec to raczej kolega moze zostac pociagniety do odpowiedzialnosci karnej na podstawie zachecania stosowania oleju niezgodnie z jego przeznaczeniem;)
    Wiec racze liczyc sie ze słowami,bo o ile słowa mowione łątwo podważyc,tak pisane juz trudniej;)
    Proponuje walczyc z opilkami w swoim ukl.paliwowym,a nie siać sztucznego fermentu,ani tym bardziej grozic konsekwencjami prawnymi,bo smiem podejrzewac,że moja znajomość prawa jest odrobine wieksza,niż szanownego kolegi.Ale to tylko moja subiektywna opinia.
    Dalsza dyskusje uwazam za zbedna,gdyz pozbawiona jest jakiegokolwiek sensu.Dla kolegi sledzac jego wpisy zarowno na tym,jak i na innych forach,kazdy problem sprowadza sie do opilkow w filtrze paliwa i cudowne stosowanie oleju 2T do diesla.
  • #17
    piotre34
    Level 2  
    hej
    sorki ze odświeża ale mam identycznie ten sam problem z moja 308 silnik 2.0 bluehdi 150 koni. czy rozwiązałes swój problem? co było przyczyną?
  • #18
    vergil50
    Level 13  
    Witaj czy udało się rozwiązać problem ? Borykam się z tą samą przypadłością