Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 2,0 DTI - Auto wchodzi w tryb awaryjny

Łogrodnik 05 Cze 2016 12:26 1926 11
  • #1 05 Cze 2016 12:26
    Łogrodnik
    Poziom 7  

    Witam. Niedawno kupiłem Opla Vectrę B 2,0 DTI kombi i próbuję doprowadzić je do stanu używalności. Wymieniłem już turbinę itp.
    Mój problem polega na tym że samochód po przejechaniu kilku kilometrów przechodzi w tryb awaryjny a na kokpicie od razu pojawia się kontrolka od silnika. Wtedy autu brakuje mocy, nie ma sił się rozpędzać, jadąc na 1 bez gazu szarpie nim niemiłosiernie. Ostatnio postanowiłem przejrzeć zawór EGR (w moim modelu jest metalowy), przeczyściłem go całkowicie i na chwilę było ok, ae po załączeniu się pierwszego biegu wentylatora od chodnicy auto znów wchodzi w tryb awaryjny.
    W końcu dobrałem się do przepustnicy ale tam też jest wszystko w porządku. Dopadła mnie bezsilność. Może Panowie i użytkownicy Vectry coś doradzicie. :cry:

    0 11
  • #2 05 Cze 2016 12:52
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Odepnij przepływkę i zobacz co się dzieje, w ogóle diagnostykę trzeba zrobić bo tak to można pół auta wymienić.

    0
  • #3 05 Cze 2016 14:35
    Łogrodnik
    Poziom 7  

    Opisuję to co zrobiłem:
    -odpalam samochód kontrolka nie zapaliła się
    -odpinam przepływomierz wsiadam i kontrolka już się świeci
    -po przejechaniu kilku kilometrów z odpiętym przepływomierzem samochód to jakiś muł
    -przypinam ponownie przepływomierz i kontrolka gaśnie
    -idąc tym tropem popodpinałęm wszystkie kostki pod maską i ponownie je wpinałem
    -aktualnie kontrolka się nie zapala (czyżbym to była wina jakiejś kostki)
    -wieczorem mam dłuższą trasę to zobaczę o co biega i czy już się nie zapali kontrolka
    Odpinanie przepływomierza to prowizoryczny i idiotyczny pomysł.

    Moderowany przez CameR:

    Łogrodnik napisał:
    czyżbym to była wina jakiejś kostki

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do samochodu, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

    0
  • #4 05 Cze 2016 23:01
    Łogrodnik
    Poziom 7  

    Edit:
    Po załączeniu się pierwszego biegu wentylatora w chłodnicy kontrolka się zapala.
    Czyli jak auto się nagrzeje przechodzi w tryb awaryjny. Już sam nie wiem co robić.

    0
  • #5 06 Cze 2016 08:31
    ziempiotr
    Poziom 17  

    Łogrodnik napisał:
    Edit:
    Po załączeniu się pierwszego biegu wentylatora w chłodnicy kontrolka się zapala.
    Czyli jak auto się nagrzeje przechodzi w tryb awaryjny. Już sam nie wiem co robić.


    Jak nie wiesz co zrobić to zrób diagnostykę.

    0
  • Pomocny post
    #6 06 Cze 2016 09:02
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Sprawdz węzykiem i ustami czy masz szczelną membranę EGR i siłownika kolektora. Jak masz wakuometr czy masz odpowiednie podciśnienie z króćca pompy vac.

    0
  • #7 06 Cze 2016 15:48
    Łogrodnik
    Poziom 7  

    Membrana EGR w porządku, zrobiłem w ten sposób:
    Zawór EGR wykręciłęm wcisnąłem membranę i zatkałem wpust od wężyka puszczam membranę a tylko trochę wysuwa się i dalej zatrzymuje się. Po odetkaniu wpustu od wężyka zawór całkowicie się otwiera to chyba w porządku.
    Teraz sprawa wygląda tak:
    Auto po rozgrzaniu zaczyna szarpać jadać na 1 bez gazu. (w żadnym dieslu tak nie miałem)
    I tradycyjnie brak mocy. Co dziwne gdy kontrolka zapala się przestaje działać obrotomierz.
    Jeszcze jedna sprawa, opel ma wyjście do diagnostyki OBD1 czy może OBD2?

    0
  • Pomocny post
    #8 06 Cze 2016 17:21
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Łogrodnik napisał:
    gdy kontrolka zapala się przestaje działać obrotomierz

    czujnik wału lub wiązka.

    0
  • #9 08 Cze 2016 20:37
    Łogrodnik
    Poziom 7  

    Witam.
    Dzisiaj zamówiłem w intercarsie oryginalny czujnik położenia wału BOSCH. Zobaczymy jak przyjedzie kurier i wrzucę to do Vectry czy pomoże.
    Z góry dzięki Panowie! :)

    0
  • #10 16 Cze 2016 16:58
    Łogrodnik
    Poziom 7  

    Witam po dłuższej przerwie.
    Wymieniłem czujnik położenia wału, obrotomnierz działa. Ale tryb awaryjny nadal pozostał.
    Włącza się gdzy zmieniam na 3 bieg oraz wyższe co ciekawe powyżej 2000tys obrotów.

    1
  • #11 16 Cze 2016 20:54
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Turbina nie chodzi jak powinna, jeszcze raz sprawdź przepływomierz i zrób diagnostykę, pozdrawiam ide oglądać mecz :)

    0
  • #12 24 Lip 2016 23:02
    Łogrodnik
    Poziom 7  

    Przepływomierz wymieniony i jest ok. Dzięki boncur!

    0