Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra B 2,0 DTI - Auto wchodzi w tryb awaryjny

05 Jun 2016 12:26 2937 11
  • Level 8  
    Witam. Niedawno kupiłem Opla Vectrę B 2,0 DTI kombi i próbuję doprowadzić je do stanu używalności. Wymieniłem już turbinę itp.
    Mój problem polega na tym że samochód po przejechaniu kilku kilometrów przechodzi w tryb awaryjny a na kokpicie od razu pojawia się kontrolka od silnika. Wtedy autu brakuje mocy, nie ma sił się rozpędzać, jadąc na 1 bez gazu szarpie nim niemiłosiernie. Ostatnio postanowiłem przejrzeć zawór EGR (w moim modelu jest metalowy), przeczyściłem go całkowicie i na chwilę było ok, ae po załączeniu się pierwszego biegu wentylatora od chodnicy auto znów wchodzi w tryb awaryjny.
    W końcu dobrałem się do przepustnicy ale tam też jest wszystko w porządku. Dopadła mnie bezsilność. Może Panowie i użytkownicy Vectry coś doradzicie. :cry:
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 27  
    Odepnij przepływkę i zobacz co się dzieje, w ogóle diagnostykę trzeba zrobić bo tak to można pół auta wymienić.
  • Level 8  
    Opisuję to co zrobiłem:
    -odpalam samochód kontrolka nie zapaliła się
    -odpinam przepływomierz wsiadam i kontrolka już się świeci
    -po przejechaniu kilku kilometrów z odpiętym przepływomierzem samochód to jakiś muł
    -przypinam ponownie przepływomierz i kontrolka gaśnie
    -idąc tym tropem popodpinałęm wszystkie kostki pod maską i ponownie je wpinałem
    -aktualnie kontrolka się nie zapala (czyżbym to była wina jakiejś kostki)
    -wieczorem mam dłuższą trasę to zobaczę o co biega i czy już się nie zapali kontrolka
    Odpinanie przepływomierza to prowizoryczny i idiotyczny pomysł.

    Moderated By CameR:

    Łogrodnik wrote:
    czyżbym to była wina jakiejś kostki

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do samochodu, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

  • Level 8  
    Edit:
    Po załączeniu się pierwszego biegu wentylatora w chłodnicy kontrolka się zapala.
    Czyli jak auto się nagrzeje przechodzi w tryb awaryjny. Już sam nie wiem co robić.
  • Level 17  
    Łogrodnik wrote:
    Edit:
    Po załączeniu się pierwszego biegu wentylatora w chłodnicy kontrolka się zapala.
    Czyli jak auto się nagrzeje przechodzi w tryb awaryjny. Już sam nie wiem co robić.


    Jak nie wiesz co zrobić to zrób diagnostykę.
  • Helpful post
    Level 43  
    Sprawdz węzykiem i ustami czy masz szczelną membranę EGR i siłownika kolektora. Jak masz wakuometr czy masz odpowiednie podciśnienie z króćca pompy vac.
  • Level 8  
    Membrana EGR w porządku, zrobiłem w ten sposób:
    Zawór EGR wykręciłęm wcisnąłem membranę i zatkałem wpust od wężyka puszczam membranę a tylko trochę wysuwa się i dalej zatrzymuje się. Po odetkaniu wpustu od wężyka zawór całkowicie się otwiera to chyba w porządku.
    Teraz sprawa wygląda tak:
    Auto po rozgrzaniu zaczyna szarpać jadać na 1 bez gazu. (w żadnym dieslu tak nie miałem)
    I tradycyjnie brak mocy. Co dziwne gdy kontrolka zapala się przestaje działać obrotomierz.
    Jeszcze jedna sprawa, opel ma wyjście do diagnostyki OBD1 czy może OBD2?
  • Helpful post
    Level 43  
    Łogrodnik wrote:
    gdy kontrolka zapala się przestaje działać obrotomierz

    czujnik wału lub wiązka.
  • Level 8  
    Witam.
    Dzisiaj zamówiłem w intercarsie oryginalny czujnik położenia wału BOSCH. Zobaczymy jak przyjedzie kurier i wrzucę to do Vectry czy pomoże.
    Z góry dzięki Panowie! :)
  • Level 8  
    Witam po dłuższej przerwie.
    Wymieniłem czujnik położenia wału, obrotomnierz działa. Ale tryb awaryjny nadal pozostał.
    Włącza się gdzy zmieniam na 3 bieg oraz wyższe co ciekawe powyżej 2000tys obrotów.
  • Level 27  
    Turbina nie chodzi jak powinna, jeszcze raz sprawdź przepływomierz i zrób diagnostykę, pozdrawiam ide oglądać mecz :)
  • Level 8  
    Przepływomierz wymieniony i jest ok. Dzięki boncur!