Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki silnik Toyota Corolla??

mariuszzzz24 05 Jun 2016 16:16 12936 25
  • #1
    mariuszzzz24
    Level 9  
    Witam...Przyszedł czas na zmianę auta.Chciałbym mieć auto jak najmniej awaryjne i dlatego zastanawiam się nad Toyota corolla,ewentualnie Toyota corolla verso,zastanawiam się nad jednostką wysokoprężną. Tylko jakiego silnika szukać,żeby się nie nadziać na wysokie koszty eksploatacji,czy paliwożerność.
    Na zakup ,chce przeznaczyć max 16000 tyś zł..
    A może celować w zupełnie inne auto???
  • #3
    tolo
    Level 34  
    1.4 D4D silnik bardzo oszczędny i bezawaryjny.
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    No i mechanik nie skwasi miny jak przyjdzie mu przy nim dłubać ;) w odróżnieniu od silnika 2,0. 1,4 jest wystarczająco dynamiczny dla przeciętnego kierowcy ale nie dla kogoś z ciężką nogą co będzie wyciskał z niego max możliwości.
  • #6
    Kune
    Level 24  
    Czy musi byc diesel? Jesli ma to byc jak najbardziej bezawaryjne auto??

    mariuszzzz24 wrote:
    Na zakup ,chce przeznaczyć max 16000 tyś zł..


    Przy takim budzecie (16 000 000 zl) to chyba chcesz cale allegro tych aut wykupic ;)
  • #8
    bobo
    Level 29  
    Kune wrote:
    mariuszzzz24 wrote:
    Na zakup ,chce przeznaczyć max 16000 tyś zł..


    Przy takim budżecie (16 000 000 zl) to chyba chcesz cale allegro tych aut wykupić ;)


    Ale się koledze mnoży:D gdyby tak w kieszeni jeszcze.:D

    Mam Toyote Corolle Verso d4d 2.0 diesla , nie zamienię na inne. Wygodne, ( 7os. ), jedyna awaria w czasie 12lat eksploatacji to, koło dwumasowe, regulacja, coroczna wymiana płynów, klocków hamulcowych, filtrów.
    Pozdrówka
  • #10
    bandi21
    Level 30  
    Dlaczego 1,4 D4D?Dlatego że brak dwumasy,łańcuch rozrządu zamiast paska,wtryskiwacze Bosch (tańsze w naprawie niż Denso),Wystarczająca moc do normalnej jazdy,ekonomia.Mam taką i jestem zadowolony.
  • #11
    dedito
    Level 39  
    bandi21 wrote:
    łańcuch rozrządu zamiast paska
    może coś mnie ominęło ale w e12 D4D jest pasek.
    UPDATE: Jednak ominęło mnie coś. Zgadza się, przed faceliftingiem były motory 2.0 z paskiem a po 1.4 na łańcuchu.
  • #12
    bobo
    Level 29  
    Tylko 116, ale ja już jestem w tym wieku że "rajdowanie" mam za sobą:Da a poważnie, w zupełności wystarcza taka moc do spokojnej jazdy. Mogę podać jeszcze ile pali po 12 latach to auto: na mieście ok. 7 -7,5l, na trasie 4,5 - 5l ( ostatnio przejechałem 1700km do Niemiec i z powrotem ) i na koniec, waży 1570kg.
  • #13
    mariuszzzz24
    Level 9  
    powtórzę pytanie.. czy verso też ma taki motor 1,4?

    Dodano po 4 [minuty]:

    gdzieś na jakimś forum przeczytałem ,że silniki 116 konne mają problemy z wtryskami i głowicami???a eksploatacja takiego auta jest droga???
  • #14
    bandi21
    Level 30  
    Silnik 1,4 D4D łańcuch
    Silnik 2,0 110 koni 1CDFTV pasek i wtryski czteropinowe(gorszy)
    Silnik 2,0 116 koni 1CDFTV pasek i wtryski dwupinowe (lepszy)
    Silnik 2,0 126 koni 1ADFTV łańcuch
    Silnik 2,2 150 koni 2ADFTV łańcuch
    Verso nie ma silnika 1,4
  • #15
    mariuszzzz24
    Level 9  
    który z tych czterech motorów jest najmniej awaryjny??
    Silnik 2,0 110 koni 1CDFTV pasek i wtryski czteropinowe(gorszy)
    Silnik 2,0 116 koni 1CDFTV pasek i wtryski dwupinowe (lepszy)
    Silnik 2,0 126 koni 1ADFTV łańcuch
    Silnik 2,2 150 koni 2ADFTV łańcuch
  • #16
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    mariuszzzz24 wrote:
    Chciałbym diesla,zawsze to oszczędność na paliwie,a dużo się poruszamy autem...

    Tak zwłaszcza w 12-14 letnim dieslu za 16 tys którego ktoś własnie zdjeździł i sie pozbył, no chyba, że z przebiegiem 150 tys jak 80 % oferowanych okazji... :idea:
    Musisz patrzeć realnie i spodziewać się niestety, że nie zawsze może byc tanio. Pierwsza naprawa /awaria zniweczy oszczędności w paliwie w stosunku do silnika benzynowego. Co prawda silniki 1,4 sa udane i tanie w eksploatacji, to juz z 2,0D4D nie jest tak różowo.
    bobo wrote:
    jedyna awaria w czasie 12lat eksploatacji to, koło dwumasowe,

    Jeździłem i jeżdżę starymi samochodami i nigdy nie wydałem na naprawę /eksploatacje 3 tys i niech tak zostanie.
    bobo wrote:
    Mogę podać jeszcze ile pali po 12 latach to auto: na mieście ok. 7 -7,5l, na trasie 4,5 - 5l
    czyli przy aktualnych cenach podad 30 zł/100km, czyli drożej niż moje aktualne ponad 2-tonowe auto 4,0 255KM w automacie na LPG ...
    Miałem większego ( niż verso) vana 136KM i palił 10-11 lpg w trasie (16 zł/100km), a 13 max w mieście(20 zł). I to było tanio, przez 75 tys żadnych poważnych napraw poza wymiana cewki zapłonowej za 200 zł. I był znacznie lepiej wyciszony niż toyota verso.
    Dlatego jesli ma byc toyota i corolla i na większe przebiegi to wolałbym 1,8 VVT-i 130KM + LPG który spali średnio 9 l LPG i to będzie tanio bo 15 zł/100km. Rozrząd na łańcuchu, jak dopilnujesz oleju, świec nie będzie problemów z zamarzającym dieslem w zimę , padającymi akumulatorami, dwumasami, turbinami, braku ogrzewania na krótkich odcinkach itd mimo przebiegów 200kkm+ i cisza w aucie. :D
  • #17
    Anonymous
    Level 1  
  • #18
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    gromleon wrote:
    Popatrz jeszcze na konkurencję

    Dokładnie tak. Zamiast 12 letniej przewartościowanej toyoty wolałbym wygodniejszy C4 czy 308 w 1,6HDI albo benzynę 1,6 120KM +LPG. Za 16 tys kupisz 2008-9 diesla lub 2006-8 benzynę. Zauważcie tendencje w 8-10 letnich autach, że "super oszczędne" diesle sa dużo tańsze od benzyny (w tym samy roczniku, wyposażeniu), a szczególnie duża różnica jest w aucie z instalacja LPG , wyposażeniu. Dlaczego? Bo na LPG jest naprawde tanio i bezawaryjnie. A nawet jak coś padnie to sa to śmiesnie niskie koszty w stosunku do napraw pseudo ekologicznych skomplikowanych diesli.
    Warto zauważyć , że za 16 tys można kupić auto o klasę wyżej niż corolla, 1-2 lata młodsze, wieksze , wyciszone i obiektywnie lepiej ocenione. Nie ma co porównywać komfortu, bezpieczeństwa biernego jak i aktywnego. To oznacza właśnie przewartościowanie toyoty ( jak kiedyś VW) , choć te z przed 10 lat były rzeczywiście niezawodne, choć obskurne w środku i na zewnątrz, to te nowsze modele jest tylko gorzej.
  • #19
    mariuszzzz24
    Level 9  
    może i coś w tym jest?? więc może.ktoś poleci mało awaryjną jednostkę benzynową która toleruje LPG?? najlepiej,żeby autu było gabarytów verso,bo verso z LPG to chyba nie zbyt trafne rozwiązanie...???
  • #20
    Anonymous
    Level 1  
  • #22
    bandi21
    Level 30  
    Tak benzyna się nie psuje,a szczególnie LPG,nie wierz w bajki. Przykład z tego co mam na warsztacie,Fabia 1,4 benzyna przepustnica za 1000 zł ,zamiennik nie działa.Sonda lambda do tego auta 600 zł.Astra H cewka zapłonowa ponad 400 zł .Corolla verso z silnikiem benzynowym to spalanie od 8 l w górę.Założysz gaz to głowicy wystarczy średnio na 60 tys i naprawa za 2000 PLN.
  • #23
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    mariuszzzz24 wrote:
    do tej pory mam e 46 z lpg i cały czas w nia wkładam i to nie mało...

    I nie ty jedyny pcha kasę w ten badziew. Bez gazu i tak byś wkładał, bo to kolejne przereklamowane cudo zza odry jak i astraH . Dopiero jak ktos kupi, to przejrzy na oczy. Nigdy nie byłem zachwycone E46 i każdemu to mówię. Fabia to samo, popłuczyny po VW, popularne , to musi byc dobre, bo wiekszość zawsze ma rację...
    Ogólnie samochody się psują i myślenie, że będzie tak jak z toyotą w latach 90-tych- to se ne vrati.
    Psuje , tylko dlaczego tyle kosztuje części od tak popularnej skody , czy astry? Inna sprawą jest kultura techniczna i wiedza na temat pojazdów ( i tu mam specjalna ocenę dla posiadaczy wiekszości np. skód).
    mariuszzzz24 wrote:
    więc może.ktoś poleci mało awaryjną jednostkę benzynową która toleruje LPG?? najlepiej,żeby autu było gabarytów verso,bo verso z LPG to chyba nie zbyt trafne rozwiązanie...???

    Podałem Ci wyzej silniki wolnissące z koncerny PSA, do tego dochodzi renault 1,6, 2,0 2,0T. Wszystko od hyundai'a kia z tamtych lat: elantra , sonata, magentis. Odpowiednikiem verso może być kia carens z silnikiem 1,8 lub 2,0.
    Jak by koreańce na rynek USA produkowali taki badziew jak europejscy producenci to by ich tamtejsi prawnicy zjedli na śniadanie.
    Niestety jak zauważył @bandi21 toyota ( i wiele innych marek) średnio sobie radzi z LPG- wypalanie zaworów, gniazd itd.
    bandi21 wrote:
    Tak benzyna się nie psuje,a szczególnie LPG,nie wierz w bajki.

    Nie wierzę w bajki i jak sie jeździ to coś zawsze może sie przydarzyć, ale od ponad 20 lat jeżdżę na LPG ( miksery, blos'y, sekwencja) i nigdy nie miałem żadnych poważnych problemów z silnikami zasilaniem gazem itd. Oczywiście trzeba wiedzieć co kupić nadającego sie pod LPG i mieć WŁASNY ROZUM , a nie owczy pęd. Silnik musi być dobrany do masy auta, te małe i ponoć oszczędne wcale nie są oszczedne, a na pewno nie trwałe ( istotna kwestia w autach używanych). Regularna wymiana oleju co 10kkm, wymiana świec ( lepiej cześciej, a mniej znane i tańsze niż podróbki ze znanymi logptypami. Od wielu lat tez montuje sam instalacje (dobrze dobrane i niedrogie komponenty) w swoich samochodach, bo troche już widziałem i poprawiałem druciarstwa w tej materii.
    bandi21 wrote:
    na warsztacie,Fabia 1,4 benzyna
    bandi21 wrote:
    Sonda lambda do tego auta 600

    A to czemu? Przecierz to taki dobry i tani i popularny samochód? I to sa właśnie sidła owczego pędu. A do mojego "wynalazka" zza oceanu oryginał kosztuje 250-350 zł, a odpowiednik denso (!) 175 zł ???? Bo w USA kosztuje to od 15-30 USD i jest 10 odpowiedników dobrej jakości...
    Możesz przejrzeć całe to forum i nigdy nie znajdziesz mojej porady: "kup sobie fabie, albo astrę". Za to w rodzinie jest sonata IV od 6 lat na LPG i pod maską tylko świece, olej, rozrząd i... dolanie płynu do spryskiwaczy :D . Szwagier powiedział, że zajeździ ten samochód do końca ile wytrzyma.
  • #24
    mariuszzzz24
    Level 9  
    Coś,czuje że najtańsza to jest komunikacja miejska... :D
    Co powiecie,gdybym poszedł w tę stronę??Renault Megane 1.5 dci
    Nigdy nie przyglądałem się francuzom,bo jakoś nie miałem do nich przekonany,ale te nowsze modele nabrały dość zgrabnych kształtów ...
  • #25
    kakibara
    Level 34  
    Na pewno 1.6 z lpg będzie bardziej ekonomiczny - dci jak trafisz możesz płakać po pierwszym tankowaniu, ze już coś padło. Znajomy taksówkarz R. megane 1.6 lpg zrobił 400 tyś km.
  • #26
    helmud7543
    Level 43  
    mariuszzzz24 wrote:
    do tej pory mam e 46 z lpg i cały czas w nia wkładam i to nie mało...

    Ja akurat też mam i wkładam akurat niewiele a tłukę kolejne tys. km wygodnie i niedrogo. No ale o BMW - trupa - faktycznie jeszcze łatwiej niż o inne marki.

    Co do autora - jeśli chodzi o awaryjność Corolli nie jest źle i nie do końca się zgodzę, że są takie przewartościowane (może właśnie ze względu na bezawaryjność?). 1,4 D4D wygrywa nie tyle mniejszą awaryjnością, co niższymi kosztami obsługi. Na rynku jest pełno 2,0 D4D i są tańsze niż wersje z pozostałymi silnikami. Dlaczego? Bo ich przebieg zbliża się do takiego, w którym padną elementy typu wtryski, turbina czy koło dwumasowe. Sam miałem pika na E12 i odpuściłem - brakło budżetu na egzemplarz nie rokujący szybkich wydatków kolejnych tys. zł na osprzęt silnika.

    Co do LPG - przyspiesza zużycie silnika i osprzętu, mniej lub bardziej, zależnie od silnika i jak się o niego dba. Ludzie jeżdżą Toyotami z LPG ale wtedy wymagana jest znacznie częstsza kontrola np: luzu zaworowego. Ale da się.