Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VBA - Przygotowanie wydruku excel

06 Cze 2016 13:29 2169 11
  • Poziom 5  
    Zakładam wątek bo przejrzałem większość postów na forum i niestety nie mogę znaleźć dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o pisanie makr

Problem wygląda następująco,
    mam do wykonania makro które przedrukowuje z excela do pdf wraz z przygotowaniem obszaru do wydruku.

Chciałbym żeby wyglądało tak że pierwsza strona składa się z 70 komórek, zaś każda kolejna strona składała się z 60 (pierwsza np. A1-A70, druga A71-A130, trzecia A131-A160 itd.) plus jeżeli np. komórka A71 jest wypełniona to drukuje całą drugą stroną, a gdy A131-161 jest pusta to drukuje tylko dwie pierwsze(tak żeby nie drukowało pustych stron do pdf)

Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 35  
    jan_kasprzak napisał:
    jestem zielony jeśli chodzi o pisanie makr
    ...
    pierwsza strona składa się z 70 komórek, zaś każda kolejna strona składała się z 60 (pierwsza np. A1-A70, druga A71-A130, trzecia A131-A160 itd.)

Jesteś kolego nieprecyzyjny :| Jak widać powyżej jesteś zielony również z excela i z matematyki.

Zrób sobie arkusz testowy wypełnij go testową treścią (wariant 1 - jednostronicowy; wariant 2 - dwustronicowy; wariant 3 - trzystronicowy).

Włącz w zakładce deweloper rejestrowanie makra i przeprowadź planowaną procedurę (ewent. odrębne makra dla każdego wariantu) ustawienia obszaru wydruku i zapisu pliku w pdf.

Jeśli wygląd jednokolumnowego arkusz będzie "do zaakceptowania" :?: to wystarczy wprowadzić warunek ilości drukowanych stron do automatycznie utworzonego makra i zadanie (czy praca domowa ???) będzie zrealizowane.
  • Poziom 5  
    Jeśli chodzi o liczenie mój błąd - pisane na szybko