Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 xline 1.4 2007 , błedy P0011, P0012

prostoadiego 07 Jun 2016 00:12 13692 14
  • #1
    prostoadiego
    Level 2  
    Witam .
    zaczne od poczatku co sie dzieje.
    wiec jakis czas temu pojawił mi sie komunikat " low oil preasure "
    został wlany nowy olej , wymieniony filter oleju , wszystkie rurki oraz gorna wewnetrzna częsć silnika została oczyszczona żółtego nalotu , dodatkowo wymieniony sensor cisnienia oleju. bez rezultatu.
    po jakims czasie uszczelka od wałka rozrzadu przepuszczała olej wiec zostaly wymienione dwie uszczelki, pas rozrzadu i pompa wody, wyciek zniknął ale pojawiły sie nowe problemy.
    zapewniam ze wałki wszystkie trzy ustawione sa prawidłowo , 3 razy były sprawdzane, jednak błedy P0011 oraz P0012 dalej są. dodatkowo telepie silnikiem jakby nie palił na wszystkie gary , gdy obroty wzrastają to tak przed 2000 auto traci siłe slychac taki klekot i na 3000 obrotow juz normalnie, to samo na kazdym biegu , a czasami nie dzieje sie nic , jedzie normalnie . a jesli jade szybko i po zmianie biegu obroty są 3000+ to nie ma spatku mocy , nie ma klekotu . oczywiscie jak silnik nagrzeje sie do optymalnej temperatury to jak obroty spadną do biegu jałowego często wyskakuje komunikat "low oil preasure"

    prosze o pomoc juz nie mam sily do tego auta.
  • #2
    SQ9MEM
    Level 29  
    A rzeczywiste ciśnienie oleju było w jakiś sposób sprawdzane ? Może po prostu pompa oleju się kończy ? Nie wiem jakie rozwiązanie jest w tym silniku, ale w 1.6 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, jest za to DEPHIA. Generalnie sprowadza się to do wytwarzania odpowiednich impulsów przez cewkę zapłonową. Zresztą przedstawione objawy wskazywałyby na cewkę zapłonową, świece, względnie skrajnie wypracowany silnik. Kompresja była mierzona ? Jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym ?
  • #3
    prostoadiego
    Level 2  
    Świece sprawdzałem są dobre , czytałem rozne opinie na roznych stronach i myśle nad tą cewką ale czy to jest powodem tych błędów? kompresja nie była mierzona a silnik ma raptem około 125000 przejechane moim zdaniem nie powinien byc wypracowany , nie chcialbym kupować cewki nie będąc pewnym co jest nie tak, nie moge znalesc sensora polozenia wałka , jedyne co znalazlem to to co na zdjeciu (to nie jest z mojego auta ale tak wlasnie wygląda) szczerze nie wiem co to jest , bylo zabrudzone , wyczyscilem i nic nie pomogło. Jesli to jest sensor polozenia wałka to pod tą nazwą nie moge tego znalesc Peugeot 307 xline 1.4 2007 , błedy P0011, P0012
  • #4
    SQ9MEM
    Level 29  
    To nie sensor położenia wałka, to nastawnik (niektórzy twierdzą, że właściwa nazwa to elektrozawór) zmiennych faz rozrządu. Nie sprecyzowałeś wcześniej, o którą wersję silnika chodzi, 75KM czy 90 KM a to zasadnicza różnica, teraz już wiem, że 90KM. Nastawnik może być zacięty, można go pobieżnie sprawdzić testami elementów wykonawczych w Lexii, może być również problem z jego działaniem spowodowany niskim ciśnieniem oleju. To już niestety znacząco komplikuje sprawę. Szczerze wątpię, żebyś bez dostępu do Lexii był w stanie zidentyfikować przyczynę problemu. Zacząłbym od sprawdzenia rzeczywistego ciśnienia oleju, jeśli będzie prawidłowe to można myśleć dalej.
  • #5
    prostoadiego
    Level 2  
    Peugeot 307 xline 1.4 2007 , błedy P0011, P0012

    Znalazłem czujnik położenia wałka, znajdował się z tyłu pod przepustnicą, wyczyściłem go dokładnie, przepustnice też, wszystkie wtyczki jakie znalazłem sprawdziłem, żadnych rezultatów.
    Zastosuje się do Pana wskazówek lecz to trochę potrwa bo sam nie jestem wstanie tego zrobić, a w warsztatach kolejki, jeśli jest coś co mógłbym sam sprawdzić to niech pan napisze. Dziękuję

    Dodano po 1 [minuty]:
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Variator uszkodzony, lub elektrozawór sterujący.
  • #7
    prostoadiego
    Level 2  
    Silnik pracuje lepiej, kupiłem sprej do czyszczenia elektroniki i spryskałem kostki od cewki, odziwo działa, jakieś pomysły co może być przyczyną niskiego ciśnienia oleju?
  • #8
    paolooo
    Level 10  
    Witam,
    nie zakładam nowego tematu, odgrzeje kotleta :)
    niestety coraz więcej 1.4-1.6 trafia w moje ręce.

    Ten konkretny jest oporny. Klientka przywiozła go bo inny warsztat rozłożył ręce.

    a więc głosi błąd P0011
    co zrobione:
    poprzedni warsztat wymienił rozrząd (bez kół)
    ja sprawdziłem rozrząd na blokadach - pasuje
    koła sprawdzone (strzałki zgadzają się)
    zawór zmiennych faz wymieniony na OE Peugeot (stary miał dziwny luz i przybrudzone sitko)
    kompresja zmierzona 12-13
    cisnienie oleju zmierzone ok 1,5bar na cieplym oleju i wolnych obrotach.
    sterownik silnika sprawdzony (w zewnętrznej firmie i twierdzą, że jest ok)

    Dodatkowo czasem mignie info i niskim ciśnienie oleju (jeździłem z manometrem wkręconym w miejsce czujnika oleju przy filtrze i ciśnienie jest)

    Samochód jest słaby i ma dziwny warkot.

    Jakieś pomysły? Nie chce generować kosztów a powoli nie wiem czego szukać.
  • #9
    tacim
    Level 13  
    A czujniki są oki z góry są chyba dwa.
  • #10
    paolooo
    Level 10  
    dzięki, czujniki podmienione, ale niestety bez efektu. Samochód słaby. Błąd w sterowniku wyskakuje prawie zawsze, check dopiero po dłuższej jeździe.

    Dodatkowo jak jest mało paliwa, świeci rezerwa to przy pełnym obciążeniu wypada zapłon na 1 cylindrze....
    Po zatankowaniu nie ma wypadania. Naprawdę super auto już mam dosyć tego egzemplarza :)
  • #11
    tacim
    Level 13  
    No to nie ma pomysłu jest jeszcze czujnik od spodu na wale ale on sieje innymi błędami.
  • #12
    paolooo
    Level 10  
    też nie mam już pomysłu co sprawdzić/podmienić. Auto słabe i bład P0011.
    Koła sprawdzone, rozrząd nowy i ponownie sprawdzony, zawór sterujący nowy OE, ciśnienie oleju sprawdzone, kompresja zmierzona, czujniki wałków podmienione (ze sobą i na nowe),
  • #13
    alfred47
    Level 14  
    Nie wiem czy mogę się dołączyć do tego tematu mam podobny problem. Jeszcze mam inne błędy. Problem istnieje u mnie od kwietnia. Usterka się pokazywała wcześniej w postaci zwiększonego zużycia paliwa, później zaczął się odzywać sygnał świadczący o niskim ciśnieniu, Był uszkodzony filtr oleju ( wyłamany opór dla zaworu nadmiarowego ciśnienia, po wymianie wkładu było ok ale już było większe zużycie paliwa. Po wymianie oleju i filtru po przejechaniu 6000 km zatarł się silnik. Przyczyna brak filtra oleju (zostały tylko tulejka i pokrywy )wkład papierowy znikną.
  • #14
    prdigital
    Level 11  
    Prawdopodobnie wiązka przewodów uszkodzona, błędy są stałe czy dają się kasować??
  • #15
    alfred47
    Level 14  
    Błędy dały się usunąć ale potem wracały. Mnie udało się usunąć błędy przez wymontowanie sterownika silnika i wyczyszczeniu pinów w kostkach i potraktowałem to środkiem do czyszczenia styków i później wymyłem to spirytusem propylowym. Usterki ustąpiły i do dnia dzisiejszego nie mam zgłoszenia Wymieniłem również cewkę zapłonową bo była z zamiennika na oryginał Delphi z nr oryginału. Mam jeszcze taki warkot w silniku wskazujący na uszkodzenia czujnika detonacji