Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic 1.9 dci - brak zasilania na pompie paliwa - przekaźnik scenic 1.9 DCI

DGR 07 Cze 2016 08:10 6213 11
  • #1 07 Cze 2016 08:10
    DGR
    Poziom 8  

    Witam,
    wiem wiem, tematów było wiele nawet chciałem się do jakiegoś podczepić ale stare i nie koniecznie całkiem pasowały, sprawa jest tego typu:
    samochód zgasł podczas jazdy i już nie odpalił. Początkowo sądziłem, że to pompa paliwa, do niej jeszcze paliwo w przewodach było za nią już nie (znajduje się na spodzie komory silnika, od strony pasażera na dole, niestety podłączyłem ją na krótko i kręci. Doszedłem do przekaźnika, po jego wyjęciu zrobiłem go na krótko czyli zwykły mostek w skrzynce przekaźnika i pompa działa. Można pomyśleć, że to przekaźnik (na zdj. pierwszy z lewej) ale na chwilę przerzuciłem w jego miejsce inny tzn z tej skrzynki i nic to nie dało, można wgl tak zrobić? są tam cztery przekaźniki, czy uszkodzenie jednego z nich lub całkowity brak spowoduje że reszta nie będzie działają prawidłowo? każdy jest chyba od czegoś innego - wyglądają tak samo i mają takie same oznaczenia. Dodam jeszcze, że jeden z tych przekaźników "cyka" to kolejny za tym który podobno jest od pompy paliwa, w jego miejsce wkładałem ten od pompy i on też cyka, tyle, że to gniazdo może działać na innych pinach. Generalnie to przekładałem je wszystkie i nic. scenic 1.9 dci - brak zasilania na pompie paliwa - przekaźnik scenic 1.9 DCI

    scenic 1.9 dci , 2000r

    0 11
  • #2 07 Cze 2016 08:18
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie wymyślaj bzdur! Odpalił w ogóle po uruchomieniu pompy na krótko?

    1
  • #3 07 Cze 2016 08:25
    DGR
    Poziom 8  

    czemu bzdury? jak narazie to pompa wisi odłączona od przewodów paliwowych, nie miałem już czasu złożyć. Czy mogę zrobić ten mostek w skrzynce zamiast przekaźnika i odpalać? Jak to sprawdzałem to tylko na chwilę, nie jestem pewien czy tak może być na dłuższy czas. Wieczorem to zrobię.

    0
  • #4 07 Cze 2016 08:29
    ociz
    Moderator Samochody

    Na próbę czy w ogóle odpali możesz tak zrobić, ale jeździć już nie.

    0
  • #5 07 Cze 2016 08:35
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Zobacz czy odpali na tym mostku bo w tej chwili nie wiemy czy wina leży w braku sterowania przekaźnika czy głębiej - brak zasilania sterownika silnika.
    Przekaźnik ma zasilanie cewki po stacyjce a masa podawana jest ze sterownika silnika. Zobacz czego mu brakuje.

    0
  • #6 07 Cze 2016 09:02
    DGR
    Poziom 8  

    grala1 napisał:

    Przekaźnik ma zasilanie cewki po stacyjce a masa podawana jest ze sterownika silnika. Zobacz czego mu brakuje.


    jak, gdzie to sprawdzić?

    1
  • #7 07 Cze 2016 09:13
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    W gnieździe przekaźnika.
    Przekaźnik ma 4 nogi - 2 od styku roboczego które zwierasz i 2 od cewki.
    Miernikiem sprawdź pomiędzy 1 nogą cewki a masą akumulatora czy pojawia się plus po włączeniu zapłonu, to samo z drugą do plusa.
    Nie wiem czy tam czasem masa ze sterownika silnika nie jest tylko przez jakieś 2 sek. po włączeniu zapłonu więc niech ktoś Ci włącza zapłon a Ty sprawdzaj miernikiem.

    0
  • #8 07 Cze 2016 22:28
    DGR
    Poziom 8  

    niestety samochód nie odpala po zastosowaniu mostka w miejscu przekaźnika, co prawda pompka pracuje i paliwo jest już w przewodach ale nic to nie daje. Nie mam też miernika żeby sprawdzić to o czym pisał grala1 (na marginesie to przekaźnik ma 5 pinów). Jakieś inne pomysły?

    1
  • #9 07 Cze 2016 22:42
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Wygląda na to że masz brak zasilania sterownika silnika.
    Do sprawdzenia masy i zasilania na nim - wystarczy zwykła żarówka do tego.

    2
  • #10 11 Cze 2016 15:09
    DGR
    Poziom 8  

    poddałem się, zaprowadziłem samochód do mechanika, po objawach stwierdził że to immo ale oczywiście będzie dopiero sprawdzał co i jak. Teraz czekamy na rozwiązanie problemu i dam znać o przyczynach, i efektach.
    pzdr.

    1
  • #11 11 Cze 2016 15:43
    KotBury2
    Poziom 18  

    DGR napisał:
    (-) po objawach stwierdził że to immo (-).
    Immo nie zatrzymuje silnika w czasie jazdy. Dlatego należy odrzucić tę ścieżkę, a zająć się podstawowym zagadnieniem, tj. czy w zasobniku (Common Railu) (5 - schemat poniżej) tworzy się ciśnienie co najmniej 150-200 bar (15-20 MPa) podczas rozruchu.
    scenic 1.9 dci - brak zasilania na pompie paliwa - przekaźnik scenic 1.9 DCI
    Ciśnienie to jest mierzone czujnikiem ciśnienia paliwa (5) i przekazywane do komputera (12) w postaci sygnału napięciowego od 0,5 do 4,8 V. Po dalsze informacje w sprawie "odmowy" zapłonu przez komputer wtryskowy kieruję do pokrewnego tematu tutaj i tutaj.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #12 20 Cze 2016 08:25
    DGR
    Poziom 8  

    Diagnoza mechanika - komputer error ... po jego wymianie samochód sprawny.

    2