Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes sprinter 315 cdi 2006 - Po wymianie sterownika 6461506278 nie odpala

radelinus 07 Jun 2016 13:02 1953 7
  • #1
    radelinus
    Level 11  
    Witam wszystkich,
    Mam zagadkę. W Sprinterze 315 cdi z 2006 r. wymieniłem sterownik (na identyczny A6461506278). Przerzuciłem flasha i MPC564 ze starego sterownika. Po przerzuceniu pamięci auto normalnie pozwoliło się uruchomić. Skasowałem wszystkie błędy, poupinałem wiązki i jeszcze raz wszystko sprawdziłem. Było ok. Odpaliłem silnik, zagrzałem i wyłączyłem. Auto zamknąłem i po weekendzie próbuję uruchomić. I kicha. Brak komunikacji ze sterownikiem silnika (star diagnosis). Na EZS brak błędów tylko brak pozwolenia na uruchomienie. Sprawdziłem oscyloskopem, że CAN dochodzi do wtyczki sterownika silnika. Szyny K nie ma w tym sterowniku. Zasilania 1,3,5, 41 OK. Masy 2,4,6 Ok. Całkowity brak komunikacji z silnikiem. Spotkał się ktoś z czymś takim? Mało tego. Ze starym sterownikiem też nie mam komunikacji.
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    radelinus
    Level 11  
    Na sterowniku masy sprawdzałem. Pod obciążeniem również. Bezpośrednio na płycie ECU. Napięcie w instalacji - 12,6V. Zresztą przy pomiarach i diagnostyce zawsze zapinam podtrzymanie.
  • #4
    mako110
    Level 21  
    Przerzucałeś zawartości czy prze lutowałeś ?????
  • #5
    radelinus
    Level 11  
    Przerzuciłem KTAGiem. Raczej dobrze weszło, bo po przerzuceniu odpalałem auto, komunikowało się normalnie z SD.
  • #6
    Pfemek
    Level 23  
    A sterownik dlaczego wymieniałeś? Była z nim komunikacja do końca czy padł podobnie? Może przy rozklejaniu nowego sterownika użyłeś zbyt dużo siły? Potem rozgrzał się, coś pękło i po robocie... :) Sprawdź czy komunikuje się na stole, spróbuj go jeszcze raz przeflashować...
  • #7
    radelinus
    Level 11  
    Sprawdzę go na stole. W starym sterowniku padła przetwornica zasilająca wtryski. Z rozklejaniem mam jakąś wprawę i robię to delikatnie. Stary sterownik komunikował się do końca. A teraz też nie gada. Przeflashowałem ponownie nowy sterownik. Oglądałem całą płytę pod lupą. Nic nie widać. Orientujesz się, czy dla CAN silnika, ESP, EZS, liczniki jest taki sam rozdzielacz jak dla CAN wnętrza? Nigdzie go nie widzę. A mam już rozgrzebane okolice SAM z przodu.
  • #8
    radelinus
    Level 11  
    No i na stole nie gada. Ale nie wiem, czy w ogóle może się komunikować? Ktoś kiedyś próbował?. Czy przy próbie komunikacji na stole nie powinienem obciążyć CAN opornikiem 60 omów, albo chociaż 120 omów? W sterownik wpiąłem się bezpośrednio w CAN, no i zasilanie.
    Ale teraz pojawił się nowy efekt. Po włączeniu zapłonu pojawia się spiralka (i normalnie gaśnie), załącza pompę, i w tym momencie można kręcić rozrusznikiem. Na EZS mam wtedy zezwolenie. Ale komunikacji z ECU nadal nie ma. Oczywiście silnika nie daje się uruchomić. Po każdej próbie kręcenia rozrusznikiem zmienia się status w EZS na brak przyzwolenia z ECU.
    Przekaźnik pompy kliknie kilka razy i znowu zapala się na chwilę kontrolka świec. Napięcie zasilające ECU jest cały czas na stałym poziomie, a zachowuje się, jakbym włączał/wyłączał zapłon. Po dłuższym pozostawieniu włączonego zapłonu (do czasu klikania przekaźnika pompy), rozrusznik już nie zakręci.

    Już wszystko jasne. Uszkodzony sterownik - a dokładnie procesor przy rozbieraniu sterownika. Wymiana sterownika i dostęp do BDMa przez wycinanie okienka w obudowie.
    Temat zamykam