Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 2 - wentylator nie chce się włączyć. Awaryjne umarły. Grzanie świec

Daro-95 07 Cze 2016 17:55 588 18
  • #1 07 Cze 2016 17:55
    Daro-95
    Poziom 3  

    Witam.
    Otóż mam duży problem z wentylatorem w mk2 poniewaź wogóle nie reaguje. Nawet jak próbuje Zwierać przewody przy wtyczce od włącznika termicznego. Wentylator jest na 100% dobry bo sprawdzałem go na krótko i śmiga. Co jest nie tak? Jaki przekaźnik bądź przekaźniki powinny być w skrzynce nowego typu i w których miejscach? Może ma ktoś jakiś schemat podłączenia tego wszystkiego?
    Druga sprawa jest taka gdy próbuje włączyć światła awaryjne to nie ma żadnej reakcji. A gdy próbuje je włączyć po zapłonie to zapala sie na stałe kontrolka od kierunkowskazów. Kierunkowskazy śmigają normalnie. Idzie jakoś inaczej sprawdzić awaryjne prócz przekładania włącznika, który na ten moment jest dla mnie nieosiągalny?
    A trzecia sprawa. Przekręcam kluczyk. Zapalają się świece żarowe na ok 35 sekund. Gdy odpale silnik to kontrolka zapala sie jeszcze raz na 35 sekund. Na rozgrzanym silniku również grzeje mi świece.
    Prosiłbym bardzo o pomoc gdyż ja już nie mam siły na to i rozkładam ręce a chciałbym wkońcu pojeździć :cry:
    Pozdrawiam

  • #2 07 Cze 2016 18:04
    rnb_bolii
    Poziom 32  

    Który to rok? Bezpiecznik z wentylatora sparawdzony? (chyba nr 19, 30A)
    Włącznik awaryjnych przeczyść, jeżeli to ten za kierownicą.

  • #3 08 Cze 2016 15:29
    Daro-95
    Poziom 3  

    Jest to rok 86. Ale instalacja jest na nowej skrzynce (chyba była wkładana po 89. Dokładniej nie pamiętam). Awaryjne są na przycisk w desce koło radia i normalnie działały a nagle tylko przekaźnik raz cyknął i koniec. Przycisk czyściłem i nic to nie dało. Przekładałem również wiązke odpowiedzialną właśnie za kierunkowskazy, awaryjne i wycieraczki. Awaryjne działają normalnie, ale nie mam jak tego zamontować, gdyż manetki nowego typu mają zupełnie inne mocowanie niż te starego typu bez awaryjnych na kierownicy. Bezpieczniki przeleciałem chyba z 5 razy.
    Nie moge odnaleźć które gniazdo przekaźnika jest od wentylatora

  • #4 08 Cze 2016 19:53
    rnb_bolii
    Poziom 32  

    Niema przekaźnika na wentylator. Chyba że ktoś dołożył. Przy termowłączniku brakuje +12V które idzie prosto z bezpiecznika.

  • #5 08 Cze 2016 21:02
    ociz
    Moderator Samochody

    Skoro masz nowszą skrzynkę to znaczy że ktoś tam rzeźbił i sztukował przewody, bo wtyczki inne. Tam szukaj usterki.
    Jak chcesz założyć nowsze manetki to musiałbyś zmienić obudowę stacyjki.

  • #6 09 Cze 2016 17:17
    Daro-95
    Poziom 3  

    Nie tylko obudowę stacyjki...
    Wracając do wentylatorów. Ma ktoś może wtedy jakiś schemat jak to powinno być prawidłowo podłączone od skrzynki do samych wentylatorów? Jeżeli nie ma przekaźnika to co steruje ich pracą?
    Edit: dzisiaj podałem +12 bezpośrednio z akumulatora. Okazało się że wentylatory wtedy działają. Zarówno 1 jak i 2 bieg. Do tej wtyczki, z której ucięłem kabel by podać te +12 idzie czarno-czerwony kabelek który idzie do pina od przekaźnika, który nie jest w żaden sposób połączony ze skrzynką (osobna kostka). Ta sama sprawa jest z kabelkiem biało-czerwonym. Nie mam pojęcia jak to powinno być podpięte przy tej instalacji. Ktoś pokieruje??

  • #8 11 Cze 2016 08:46
    Daro-95
    Poziom 3  

    Dobra. Temat z wentylatorem udało mi sie ogarnąć. Podpięłem pod czerwony kabelek przy wtyczce A1. Działają dwa biegi bez problemu, a gdy odepne bezpiecznik 30A w gnieździe nr 19 to wtedy brak reakcji czyli wszystko ok.
    Pozostaje mi temat ze świecami żarowymi. Tzn z czujnikiem temperatury który odpowiada za to by świece nie grzały na ciepłym silniku. Wiem że biało brązowy kabelek jest to masa, którą powinienem przymocować do głowicy. A biało-niebieski? Do której wtyczki przy skrzynce powinienem go podpiąć? W schemacie nie moge tego znaleźć.

  • #9 11 Cze 2016 08:49
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Miernikiem "na brzęczku" z pinu T przekaznika sprawdz z tyłu który pin kostki.

  • #11 13 Cze 2016 18:16
    Daro-95
    Poziom 3  

    Dobra. Podłączyłem tak jak powinno być (pin g1/3). Sprawdzałem miernikiem i wszystko jest ok. Ale wciąż ku mojemu zdziwieniu jest to samo. Świece grzeją przez 35 sekund. Gdy silnik sie rozgrzeje. Lub zrobie na krótko to i tak po przekręceniu kluczyka świece grzeją i tak. Gdy uruchomie silnik świece grzeją jeszcze raz przez 35 sekund. Jest to przekaźnik 102. Posiadam jeszcze przekaźnik nr 104 (jest sprawny. Sprawdzałem w innym samochodzie) lecz gdy go podepne to z jego strony zero reakcji.

  • #12 13 Cze 2016 18:44
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Z czujnika idzie masa ? Masa na czujniku ok?

  • #13 13 Cze 2016 18:53
    Daro-95
    Poziom 3  

    Masa jest ok. Gdy wepnę przekaźnik nr 104 to tak jakbym w ogóle nie miał podpiętego żadnego przekaźnika. Dziwne bo w MK3 znajomego chodzi bez zarzutu. A 102 tak jak pisałem. Grzeje przez 35 sekund, gdy odpale silnik grzeje jeszcze raz przez 35 sekund. Nieważne czy zimny czy ciepły.

  • #14 13 Cze 2016 18:56
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Daro-95 napisał:
    Masa jest ok
    Ile ohm na czujniku na obydwu pinach i ile na pinie T na rozgrzanym silniku? Mierz 2x wzgl silnika i aku.

  • #15 13 Cze 2016 20:58
    ociz
    Moderator Samochody

    Daro-95 napisał:
    Gdy wepnę przekaźnik nr 104 to tak jakbym w ogóle nie miał podpiętego żadnego przekaźnika.

    104 to tylko element wykonawczy, układ sterujący w trójkach jest osobno, nad skrzynką.

  • #16 15 Cze 2016 10:30
    Daro-95
    Poziom 3  

    No ok. To wtedy jak wygląda instalacja gdy posiadam przekaźnik 102? Pod maską coś jeszcze powinno być prócz bezpiecznika?

  • #17 15 Cze 2016 21:07
    ociz
    Moderator Samochody

    102 działa samodzielnie. Sprawdź czy w gnieździe masz wszystko co potrzeba.
    30 - stały +
    87 - świece
    85 - masa
    86 - plus po kluczyku
    L - kontrolka
    T - czujnik temperatury
    50 - rozrusznik
    Im wyższa temperatura tym kontrolka szybciej zgaśnie, ale świece i tak będą jeszcze jakiś czas grzać.

  • #18 15 Cze 2016 22:55
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego założenie niewłaściwego przekaźnika skutkuje takimi objawami , że świeci długo kontrolka.

    Mam takiego golfa 1,6 TD ale świece grzeją normalnie tylko kontrolka długo świeci.
    Klijent nie narzeka więc przekaźnik jest jaki jest.

  • #19 16 Cze 2016 09:38
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Można założyć przekaznik od Astra F lub Fiesta i Mondeo stary model bez pinu T . Działa zawsze jednakowo względem czasu i temperatury grzania.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME