Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada - Ciagły restart routera Linksys WAG120N

07 Cze 2016 18:12 669 5
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich.

    Neostrada od Orange, miałem w opcji 10 Mb/s i wszystko działało idealnie, zero problemów, maksymalna prędkość łącza. Przeszedłem na opcję 20 Mb/s, wyciągało ok. 12Mb, ale też bez problemów. Od kilku tygodni idzie zwariować. Są dni, że internet chodzi cały czas bez problemu, ale ostatnio niemal codziennie nie da się pracować. Non stop rozłącza się modem, resetuje i ponownie synchronizuje połączenie.

    Co zauważyłem:

    - administratorzy Neostrady ewidentnie coś kombinowali w ostatnim czasie, bo po zalogowaniu się do routera non stop zmieniał się parametr "Przepustowość ruchu wchodzącego:". Najpierw dali ok. 8000 kb/s, potem ponad 6000 kb/s, następnie było ok. 2500 kb/s a od trzech tygodni jest... 1920 kb/s. Jeszcze żeby o było stabilne, ale nie - non stop modem się resetuje.

    - wiem że można jakoś odczytać parametry linii telefonicznej, ale nigdzie w oprogramowaniu tego routera nie mogę znaleźć. Przejrzałem forum, ktoś pisał, żeby zaktualizować soft routera - zrobiłem, jest najnowszy 1.0.20, dalej nie ma nigdzie opcji parametrów linii.

    Od czego zacząć, od telefonów do Orange (nie dzwoniłem do tej pory, bo znając ich podejście do klienta, to tylko zawsze była strata czasu)? Od wymiany routera? Czy jest jakaś opcja, żeby sprawdzić te parametry i zmienić ustawienia w routerze itp.?
  • Poziom 29  
    1. Doprecyzuj, czy modem traci synchronizacje rozłącza Internet i ponownie się synchronizuje i łączy. Czy modem sam się resetuje i traci połączenie z Internetem i z podłączonymi urządzeniami? W drugim przypadku to raczej problem z Linksysem w pierwszym wina dostawcy/linii.
    2. Niestety producent z jakiegoś powodu okroił to urządzenie z możliwości podglądu parametrów. Jeżeli nie ma tego nigdzie w zakładce status spróbuj wejść pod adres(ip zmień na ustawione):
    Code:
    http://192.168.1.1/setup.cgi?next_file=adsl_driver.htm

    Jeżeli nic nie ma lub wartości są puste to nie da się tego zrobić na tym modemie z winy producenta.
    3. Jeżeli modem tylko traci synchronizacje lub jest ona niestabilna. Zdecydowanie trzeba dzwonić do Orange, gdyż o ile zmieniałeś nic w swojej linii telefonicznej to problem leży najpewniej po ich stronie.
  • Poziom 5  
    Doprecyzowuję:

    - resetuje się połączenie internetowe, źle się wyraziłem pisząc router

    - po wpisaniu tego adresu przerzuca mnie automatycznie do ekranu logowania do routera
  • Poziom 29  
    Janicky napisał:
    po wpisaniu tego adresu przerzuca mnie automatycznie do ekranu logowania do routera
    A po zalogowaniu?
    Albo najpierw się zaloguj w panelu, a potem spróbuj wejść pod ten adres.
  • Poziom 29  
    To niestety najpewniej producent tego nie naprawił. I za pomocą tego modemu nie sprawdzisz dokładnych parametrów linii.

    Pozostaje posiłkować się samą prędkością z synchronizacji lub skorzystać z innego urządzenia. W każdym bądź razie zgłoś sprawę do operatora.